Mr.Duklain Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Hei jeg har nå fått meg ny jobb å må pendle avstanden er 23,99 km fra min bopel til nevn arbeidsplass. med en bom i mellom den er 25kr å kjøre i gjennom hvor mye har jeg krav igjen på skatten da ? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 (endret) Hei jeg har nå fått meg ny jobb å må pendle avstanden er 23,99 km fra min bopel til nevn arbeidsplass. med en bom i mellom den er 25kr å kjøre i gjennom hvor mye har jeg krav igjen på skatten da ? i forhold til selvangivelsen du har fått nå nylig? står det ikke formel for dette på den, eller i informasjonshefte som fulgte med? det er vel antall kilometer kjørt totalt per dag gange mange dager du har hatt jobben gange et fast tall fra staten pluss daglig bomutgift gange dager du har hatt jobben. så trekke ifra en fast sum rundt 12-13 tusen tror jeg, etter det så er det et vist antall prosenter av summen du skal ha igjen vel? *tillegg* fast fradrag er 13700,- kroner per kilomter er 1,5 NOK ref: skattetaten: Fradrag for reiser mellom hjem og arbeid og I de fleste tilfeller er det ikke fradrag for bompenger. Er reisetiden mellom hjem og arbeidssted med egen bil minst to timer kortere tur-retur enn ved bruk av rutegående transportmiddel, kan du få fradrag for bompengene. Beløpet må (sammen med eventuelle kostnader til ferjetransport) overstige kr 3 300. (Billigste billettalternativ legges til grunn). ref: Skatteetaten - spørsmål og svar:Kan jeg få fradrag for kostnader til bompassering? utrolig mye du kan finne med å søke på skatteetaten Endret 29. april 2010 av stich_it Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 29. april 2010 Forfatter Del Skrevet 29. april 2010 Tusen takk for svar Ja jeg kunne sikkert søkt meg frem til det men tenkte ikke så langt var bare noe jeg funderte på har ikke fått selvangivelse ^^ Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Tusen takk for svar Ja jeg kunne sikkert søkt meg frem til det men tenkte ikke så langt var bare noe jeg funderte på har ikke fått selvangivelse ^^ da har du den sikkert på nettet da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå