PTRN Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 (endret) Den siste tiden har jeg reist mye og langt, og det ser ut som det blir mer av det fremover. Hver gang jeg bestiller flybilletter gremmes jeg over det faktum at jeg ikke sparer opp disse poengene. Spørsmålet er da; hvilket kort gir meg de gunstigste fordelene? Jeg har per i dag et MasterCard som jeg bruker en del, og som gjerne kan byttes ut i favør for et kort som gir gunstig poengoppsamling. Flyselskapene som flyr rutene jeg pleier å ta er alle medlem av StarAlliance-gruppen. _L Endret 29. april 2010 av PTRN Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Med mange StarAlliance-flyvninger er det jo bare å skaffe seg et Eurobonus-medlemsskap? Da får du poeng på alle StarAlliance-flyvninger. Finnes i kombinasjon med både Diners og Mastercard. Så vidt jeg vet, er det ikke forskjell på de to kredittkortene når det gjelder poenginntjening. Men bedriften din har kanskje retningslinjer for hvilket kort du skal bruke (eller du har personlige preferanser selv). Alternativet kan kanskje være Miles&More hvis du flyr mye Lufthansa, men der er det vel vanskeligere å klatre opp i "gradene". Nå er det jo ikke mye som skal til for å bli gullmedlem i Eurobonus (EBG) og det gir det mange bra fordeler når du er ute og reiser. Jeg har vært EBG i flere år og poengene mine har betalt mange bra feriereiser til både Asia og USA de siste årene. Kjør på og skaff deg et Eurobonus-medlemsskap, du. Du kan forresten få etter-registrert poengene dine på flyvninger som allerede er gjort. 1 Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Som tendilenz sier, Eurobonus er tingen. De har lagt om litt nå, så det har blitt enda enklere å stige i gradene. Spesielt for oss som for det meste flyr i Europa. Det er vel noe sånt som 40 enveisreiser i løpet av et år uansett bookingklasse for gull, og 25 før sølv. Lenke til kommentar
PTRN Skrevet 29. april 2010 Forfatter Del Skrevet 29. april 2010 Okay, så EuroBonus er faktisk et noe som vil fungere på alle StarAlliance-flyvninger? Jeg flyr hovedsaklig frem og tilbake over atlanteren, til USA, vil EuroBonus da fortsatt være mest gunstig? Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 (endret) Okay, så EuroBonus er faktisk et noe som vil fungere på alle StarAlliance-flyvninger? Ja Endret 29. april 2010 av tendilenz 1 Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Okay, så EuroBonus er faktisk et noe som vil fungere på alle StarAlliance-flyvninger? Jeg flyr hovedsaklig frem og tilbake over atlanteren, til USA, vil EuroBonus da fortsatt være mest gunstig? Så lenge du fly SA vil du tjene Eurobonus-poeng. Det med antall flyvninger gjelder vel bare på SAS, tror jeg. Likevel får du vel noen tusen poeng for å fly over Atlanteren, så EBG bør ikke være fryktelig vanskelig. Usikker på om det gjelder på codeshare-flyvninger, though. Hvilket flyselskap flyr du mest med? Lenke til kommentar
PTRN Skrevet 29. april 2010 Forfatter Del Skrevet 29. april 2010 Så lenge du fly SA vil du tjene Eurobonus-poeng. Det med antall flyvninger gjelder vel bare på SAS, tror jeg. Likevel får du vel noen tusen poeng for å fly over Atlanteren, så EBG bør ikke være fryktelig vanskelig. Usikker på om det gjelder på codeshare-flyvninger, though. Hvilket flyselskap flyr du mest med? Det har så langt vært tre forskjellie, Continental, Lufthansa og United. Mest av sistnevnte. Du kan forresten få etter-registrert poengene dine på flyvninger som allerede er gjort. Det alene er så attraktivt at jeg kan velge å hoppe på EuroBonus. Noen formening om hvor langt tilbake det er mulig å gå da? Lenke til kommentar
koots Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Om man sjeldent flyr SAS så er ikke EB det beste. Sjekk ut Ferie og Reise forumet, under Fritid. Eventuelt opprett en bruker på forum.scanair.no og spør der, er noen folk der inne som har mye kunnskaper om de div. bonusprogrammene. Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Det har så langt vært tre forskjellie, Continental, Lufthansa og United. Mest av sistnevnte. Alle de tre er jo med i StarAlliance. Da er det ikke tvil. Eurobonus er jo mest tilrettelagt for skandinaver så du får mest glede av poengene der. Du kunne selvsagt hoppe på Uniteds program siden du flyr dem mest, men ville tippe at du får mer trøbbel med å ta ut poengene eller du får mindre for poengene med flighter i Europa. Samt færre spesial-tilbud som er relevante for en nordmann. Det alene er så attraktivt at jeg kan velge å hoppe på EuroBonus. Noen formening om hvor langt tilbake det er mulig å gå da? 6 måneder. Lenke til kommentar
PTRN Skrevet 29. april 2010 Forfatter Del Skrevet 29. april 2010 Det alene er så attraktivt at jeg kan velge å hoppe på EuroBonus. Noen formening om hvor langt tilbake det er mulig å gå da? 6 måneder. Gjelder det da alle flyvninger med StarAlliance-selskap? Altså, ikke bare SAS. Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Usj, tok feil. Fristen for etterregistrering for nye medlemmer er bare en måned. For eksisterende medlemmer er det 6 mnd. Men det gjelder alle StarAlliance-flighter. Lenke til kommentar
PTRN Skrevet 29. april 2010 Forfatter Del Skrevet 29. april 2010 Usj, tok feil. Fristen for etterregistrering for nye medlemmer er bare en måned. For eksisterende medlemmer er det 6 mnd. Men det gjelder alle StarAlliance-flighter. Usj. Pytt-pytt, det er da i det minste noe. Har du en referanse til dette? Tilbyr andre selskaper liknende løsninger? Takk, tendilenz :-) Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 (endret) Har du en referanse til dette? Eurobonus - etteregistrering mer om etterregistrering Endret 30. april 2010 av tendilenz Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Åssen er det med Flying Blue? Er medlem av OneWorld og Miles&More, men ulempen er at poengene går ut på dato etter en viss tid og jeg flyr ikke hyppig nok. Fant ut at med Flying Blue så kan man forlenge poengfristen hvis man flyr minst hver 20. mnd. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Har samlet poeng på Flying Blue i flere år, men var ikke klar over grensen på 20 mnd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå