Epip400 Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 (endret) Hei. Har Installert Ubuntu studio 9.10 og har Windows Vista 64bit fra før. Har to 640gb hardisker i Raid ,begge skriver det samme. og en systemdisk på 320 gb. Hadde Vista installert gikk inn i diskmanagement ,og tok reduser volum. Fikk ca 30 gb ledig.Lagde partisjon på 28 gb da eg installerte ubuntu. og 2 gb swap ...."something"! Men grub vil ikke laste den går rett til vista. Leste på noen forum og installerte easybcd 2.0 beta. ikke peiling på hva det er noe med booting. Skulle ifølge forklaringa trykke add/remove entry....uncheck grub isnt.....og velge partisjonen der eg installerte ubuntu. Da får eg opp valg om å velge men når eg velger ubuntu står det bare en understrek og blinker i venstre hjørne. Mener installasjonen gikk fint har prøvd to ganger. Partisjonen med / bak seg skal være der Linux ligger seg ikke sant??Med EXT4 system? Endret 28. april 2010 av Epip400 Lenke til kommentar
Zondra Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Jeg tror at det største problemet ditt er at du allerede har installert vista på maskinen. Dette sammarbeider veldig dårlig med andre installerte opperativsystem og spesielt noe som ikke er windows. Da jeg har funnet noen måter å unngå vista sitt trøbbel på så skal nok letteste metode være å bruke en booting cd som skal hete "Ultimate Boot CD". Jeg er ikke sikker på om denne fortsatt finnes på nettet eller om den evt er noe lett å finne. Ellers kan beste mulighet være å reinstallere begge opperativsystem, men installere alt annet før vista. MvH Zondra Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Installerte du win etter ubuntu? For da sletter win andre bootloadere enn sin egen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå