Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Monitor Going To Sleep

Anbefalte innlegg

Hei,

Har et problem jeg trenger hjelp til..

Problemet er at skjermen på den stasjonære går i svart etter oppstart.

Har en Hp 2009v monitor..

Greia her er at jeg for noen dager siden skulle endre på en innstilling for grafikkortet mitt..husker ikke hva slags innstilling det var jeg kom borti,men i alle fall,når jeg klikka på den så ble skjermen svart og det sto "Monitor going to sleep".

Så selve pcn er i gang,men er bare skjermen jeg ikke klarer og løse. Søkte litt på nett og fant ikke stort mer en at man kunne prøve og sette biosen til default,restarte,ta ut kablene og sette i igjen,men ikke noe av det funker for meg. Heller ikke det og trykke på noen taster på tastaturet eller bevege musen hjelper. Har også prøvd og koble til en annen skjerm,men skjermen går i svar like etter oppstart..så må jo være en innstilling på pcn som jeg må endre tilbake..

Noen som har peiling på hva jeg må gjøre her?

Endret av rubish
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan være at du har satt på instillinger som enten prøver å sende skjermbildet til en annen skjerm eller bruker en oppløsning eller oppdateringsfrekvens som ikke skjermen din faktisk støtter.

I så tilfelle så kan du rette det ved å bruke sikkerhetsmodus når du starter windows. Bare start opp maskinen og trykk F8 tasten gjentatt helt til du får frem startmenyen som gir deg valget å starte i sikkerhetsmodus. Denne menyen kommer rett før du normalt får opp windows-logoen, men om du er usikker på når det er så kan du som sagt bare spamme F8 hele tiden - du kan ikke gjøre noe feil med den.

I sikkerhetsmodus kan du sette tilbake evt. feile instillinger, eller evt. bare reinstallere skjermkortet helt om du ikke har peil på hva du egentlig rotet med - slik at alt blir satt til standard igjen.

-Stigma

Lenke til kommentar

Hei!

At jeg ikke tenkte på dette før! :)

Fikk ikke reinstallert skjermkortdriverne i sikkerhetsmodus siden jeg bare fikk melding om at programmet måtte lukkes når skulle avinstallere.

Men jeg satte heller pcn tilbake til to dager før,så nå funker alt!

Har et annet problem også,men det kan jeg starte i en ny tråd..

Takk for svar :)

Endret av rubish
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...