Gå til innhold

Finnes det flere voksne gamere der ute?

Anbefalte innlegg

Finnes det flere voksne gamere der ute?

Undertegnede er bare litt nysgjerrig, for jeg har et inntrykk av at

de fleste som spiller er relativt unge.

Undertegnede er mann, nærmer meg 50 og spiller nesten daglig.

For meg er det mest FPS som gjelder, og kun singelplayer

– online spiller jeg aldri.

For meg er spillingen en god avkobling og underholdning i en ellers travel hverdag.

Må bare tilføye at jeg er gift og har 2 tenåringsbarn, der min sønn er meget

god i Counterstrike (eneste online jeg har prøvd – og blitt gruset av han)

Har den siste tiden kost meg med både Bad Company 2 og Bioshock 2, og

spiller akkurat nå Borderlands (som jeg er usikker på om jeg liker!)

Synes at både Crysis og Half-Life er enestående og gleder meg sykt til

oppfølgerne kommer!

Ellers spiller jeg litt PS2, og har rundet alle Jak & Dexter samt Ratchet & Clank,

begge utrolig bra spillserier. Brettspill som Bejewled 2 og Peggle er også

god underholdning for meg.

Leser Gamereactor månedlig og følger med på de fleste norske

(og noen utenlandske) spillsider.

Så tilbake til starten:

Finnes det flere som meg – eller er jeg den eneste voksne gameren her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser selv 20 år, men det fleste jeg spiller med er godt over den aldrene. Gruppen 25-40 er nok godt representert, men det er mange som er 40-60 og til og med en som begynner å nærme seg 70.

Jeg spiller World War II - Online. Et online spill som har et veldig voksent miljø. Noe som jeg synes er utrolig godt. Savner ikke fjorttiser fra WOW.

Jeg vet at mange av de jeg spiller med også spiller singelplayer spill og koser seg mye med det. Så nei, du er nok ikke alene.

Lenke til kommentar

Jeg er 36 og spiller daglig, og har gjordt det så lenge jeg kan huske omtrent. Har kjærring og unger, men prøver å presse inn noen timer med spilling hver dag, og prøver å dra sammen et LAN i ny og ne.

Spiller mest FPS, bilsimulator, fly/helikopter simulator. Leker meg også med spill som GTA, Tomb Raider, Splinter Cell og egentlig mye forskjellig.

Bad Company 2 er et spill jeg egentlig elsker, men etter å ha runda det prøvde jeg meg jo online, men det er så kjedelig og bli regelrett valsa over av ungdommen at jeg blir fort lei :blush:

Jeg har faktisk tatovert Quake 2 symbolet på overarmen for nettopp å signalisere hvor glad jeg er i å spille. Hvor mange timer jeg satt og spillte det online i sin tid, vil jeg helst slippe å vite :love:

Endret av _ziggy_
Lenke til kommentar

Jeg spillte mye guildwars før og spesielt da pvp, og jeg var en av de yngste i guilden i en alder av 19....

Så JA det er voksne gamere der ute, jeg tror hovedgreia er at de fleste i den voksne generasjonen er blandt "tv generasjonen" og mange voksne sliter med å se morroa i gaming når de kan se en film i steden.

Lenke til kommentar

Joda, 35 nå(36 til sommeren) så kan nok si at man er voksen. Spiller en god del blant annet Age of Conan (hvor en i guildet er nærmere 60, tror jeg. :) hehe), og ellers for det meste singleplayer FPS, strategi og innimellom annet. Har også PS3 som det spilles litt på innimellom som en aveksling i forhold til PC spilling. :)

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk tatovert Quake 2 symbolet på overarmen for nettopp å signalisere hvor glad jeg er i å spille. Hvor mange timer jeg satt og spillte det online i sin tid, vil jeg helst slippe å vite :love:

Det gikk mest i Quake og Quake World her i gamle dager (Etter Duke 3D som var mitt første FPS spill jeg spilte mye av)

Har fortsatt lan med mange av gutta i dag som jeg lanet med i Duke 3D og Quake. De fleste har familier og jeg bor 200 mil unna, men det stopper meg ikke og ta en tur nå og da :)

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Er 26 år og har fått tilbake noe av interessen for spilling. I perioden fra jeg var 12 år og frem til jeg var rundt 17 år spilte jeg svært mye og i all hovedsak Playstation 1- spill. Jeg har vel ca. 25 titler liggende til den plattformen, og det er alltid like spennende å dra fram klassikere som Metal Gear Solid, Tomb Raider 2, Gran Turismo 1 & 2, Fifa 2003! og Crash Bandicoot (eneren).

I løpet av det siste året har som nevnt interessen tatt seg opp igjen, og jeg har anskaffet meg både PS3 Slim, Xbox 360 samt kjørt en oppgradering av pc'en.

Nå går det mest i singleplayerspill ala Bioshock 1 & 2, Fifa 10, GTA IV, Bad Company 2 og ikke minst Forza Motorsport 3 som jeg rett og slett FORGUDER!

Når det spilles via nettverk går det mest i team fortress 2 som jeg mener er et passe useriøst konsept som er enkelt å lære seg, men vanskelig å mestre!

:thumbup:

Endret av kaffegruff
Lenke til kommentar

Er ikke så langt unna 50 selv :) Kjenner ingen på min egen alder som spiller aktivt selv, men en del tester jo ungenes spill inimellom.

Liker akkurat som trådstarter best singleplayer fps. Interessen tok skikkelig av med Doom på pc for et antall år siden - ble mer over på konsoll etter at N64 kom i hus.

Videre har det blitt Gamecube, Wii, Xbox og Xbox360. Det er kun N64'en som er pakket ned, de andre er fremdeles fremme og koplet opp.

Er også svak for rgp og en del Nintendo titler, da særlig Zelda spillene - som jeg gjerne spiller sammen med datteren på 13. Vi har blitt enige om å runde alle konsollspillene til Zelda - fikk blant annet tak i Zelda: Collectors Edition på Ebay for en stund siden :love:

Rundet Star Wars: The Force Unleashed for noen dager siden, neste spill som skal til pers blir nok Resident Evil 5. Ellers dumpet Forza 3 Limited Edition ned i postkassa her om dagen, gleder meg til å race på 106" lerret med full hd proj :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...