Gå til innhold

Anmeldelse: Lego Rock Band

Anbefalte innlegg

Jeg er en stor tilhenger av Guitar Hero og Rock Band, og jeg var ekstremt lykkelig da GH: Metallica ble annonsert. Da jeg ikke trodde det kunne bli bedre fikk jeg vite at King Diamond var med. Jeg har vært i lykkerus siden da. Vel, nesten. GH: Van Halen fristet også mye, og jeg vurderer sterkt å gå til innkjøp av Rock Band: Green Day. Med andre ord, her i huset er musikken høy, tung og rask. Musikk uten elektrisk gitar er ikke musikk. At jeg i tillegg eier en elektisk gitar, to akustiske, en Rock Band gitar og hele fire gitarer til Guitar Hero gjør heller ikke noe for å avkrefte at jeg elsker rock og metal. For ikke å nevne to GH til DS.

Men så har vi denne lille særingen. Lego, av alle ting. Det første som slo meg da det ble annonsert var at det måtte være på kødd. Greit, Lego Star Wars, Lego Batman og Lego Indy var jo bra, men Rock Band? Seriøst? Jo, faktisk var det det, og nå er det her. Og det ruler.

Seriøst, jeg digger det. Greit, de tyngste sangene på set-listen er We will Rock You med Queen, The Final Countdown med Europe og Summer of 69 med Bryan Adams, av alle folk. Ikke noe headbanging, med andre ord. Men hva så? Guitar Hero eller Rock Band går egentlig for det samme. Grafisk ser det ganske likt ut uansett, og en del sanger går igjen i begge to. RB har langt flere sanger til nedlasting, men GH har langt flere utgaver. Lego Rock Band derimot våger å gjøre noe helt nytt, og det funker. Det er utrolig sjarmerende, og selv om det "bare" er lego-folk har de en stil som er utrolig kul.

Set-listen er ikke det helt store, men heldigvis går det ann å bruke en del sanger som er lastet ned til RB og RB2. Nå er LRB teknisk sett et barnespill, så en del sanger passer ikke helt inn. Det gjør at f.eks Iron Maiden bare har noen få sanger her, og Alice Cooper glimrer med sitt fravær. Men har man først sett et band bestående utelukkende av legofolk spille Fear of the dark er det vanskelig å gå tilbake til vanlig Rock Band igjen. :p Teit er det jo, men steike så kult. :p

Vurdering: 7.5/10 (lav score pga kjedelig set-list.)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, men det er tross alt beregnet på barn. Jeg tviler på at sanger om sex, dop og flatfyll i et barnespill ville blitt så populært der borte i statene. :p

En ting jeg glemte i anmeldelsen er Rock Challenges. I stedet for bosser har vi nå interessante challenges i stedet. For eksempel har vi et hus fullt av spøkelser som må drives ut. Da er det jo kjekt at sangen fra Ghostbusters er med å setlisten... :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...