Ståle Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Får en god del tusen Driveren oppdaget en feil på styreren på \Device\Harddisk\DR1 Søkte på nettet, og det var visst mulig å fikse ved å ta en low level formatering. Jeg prøvde å ta en runde med Spinrite på level 5. Men den fant 1 unrecoverable feil. Noen som har erfaringer med low level formateringsprogramvare? Helt som jeg kan boote med. Eller om selve feilen. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Det finnes på de fleste diagnoseprogrammene fra harddisk produsentene. Det er en funksjon som skriver nuller til samtlige sektorer. Men de kaller det ikke "Low level format", for det er egentlig ikke det samme. "Low level format" er det som gjøres på floppy og svært gamle disker, da skrives selve track og sektor strukturen. Det kan kun gjøres under produksjon av dagens disker. Dette passer vel på 'Lagringsmedier' så jeg flytter det dit. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 30. april 2010 Forfatter Del Skrevet 30. april 2010 Nå har jeg kjørt Active Killdisk, som slettet alt av partisjoner og skrev over alt med 0-er. Feilen har ikke kommet enda. Kan feilen ha kommet av at jeg hadde delt disken, og installert Linux på den andre halvdelen? Burde jeg gjøre noe annerledes når jeg partisjonerer denne gangen? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Nei, det er vanskelig å tro at den partisjoneringen skal ha noe med det å gjøre. Dårlige sektorer vil kunne gi slike eventmeldinger. Når man skriver nuller til alle sektorene vil disken selv kunne fjerne de som er dårlige. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå