BoC_SantaCruz Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Var litt usikker på hva jeg skulle skrive i Emmne tittelen. Jeg ønsker tips om god og enkel programvare jeg kan bruke får å koble bildene mine mot kart osv. Jeg har di-GPS Mini til kameraet mitt. har vurdert å skaffe meg di-GPS-2Map Software Utility, noen som har prøvd det? evt andre? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Jeg bruker Geosetter for tiden. Gratis og gjør det jeg trenger. Lenke til kommentar
BoC_SantaCruz Skrevet 29. april 2010 Forfatter Del Skrevet 29. april 2010 den så spennende ut! skal prøves ut! Lenke til kommentar
Skal kjøpe Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Hvis jeg laster opp bildene mine på flickr, da trenger jeg vel ikke programvare for å få dem automatisk geotagget, når jeg bruker di-pgs? Lenke til kommentar
BoC_SantaCruz Skrevet 30. april 2010 Forfatter Del Skrevet 30. april 2010 Aldri testet. men kordinatene skrives i allefall rett inn i jpeg/raw filen! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 (endret) Du må selv legge bildet til kart (i flickr), også når de er ferdig tagget. Men med geotags i bildet, så blir riktig sted foreslått med en gang Endret 30. april 2010 av tomsi42 Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Du må selv legge bildet til kart (i flickr), også når de er ferdig tagget. Det må ein no vel ikkje? Ligg koordinatane i metadataa vert biletet automatisk plassert i kartet på Flickr. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Det må ein no vel ikkje? Ligg koordinatane i metadataa vert biletet automatisk plassert i kartet på Flickr. Jeg må i hvertfall det.Vet ikke om det har noe med at jeg bruker uploader progemmet og ikke browseren til å laste opp. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Rart om det skulle ha noko å seie. Eg har stort sett lasta opp via ein plugin til LR, nettlesaren er det lenge sidan eg har brukt. Lenke til kommentar
Skal kjøpe Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 mine iphone bilder blir automatisk geotagget. Feilkjøp hvis det ikke går automatisk! men det finner vi fort ut:) Lenke til kommentar
Skal kjøpe Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 di-GPS funker perfekt, flickr registrer bildene med en gang. Bare til å ta bilder og laste opp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå