Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kan man risikere å bli steril av å sitte med pc i fanget?

albions

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror nok det er snakk om at man får såpass høy temperatur i de nedre deler at sædcellene tar kvelden. Det produseres selvfølgelig nye, men tror ikke det er heldig hvis du gjør det alt for ofte. Det er vel ikke bevist noen varig effekt, men jeg ville latt prøvd å unngå det for å være på den sikre siden. Kan jo ha PCen på lårene heller.

Det er jo en grunn til at testiklene er utenfor kroppen. Det er rett og slett for varmt for å produsere sæd inni kroppen. :)

Lenke til kommentar

Tror nok det er snakk om at man får såpass høy temperatur i de nedre deler at sædcellene tar kvelden. Det produseres selvfølgelig nye, men tror ikke det er heldig hvis du gjør det alt for ofte. Det er vel ikke bevist noen varig effekt, men jeg ville latt prøvd å unngå det for å være på den sikre siden. Kan jo ha PCen på lårene heller.

Det er jo en grunn til at testiklene er utenfor kroppen. Det er rett og slett for varmt for å produsere sæd inni kroppen. :)

Pleier å sitte å slappe av med anno 1404 noen timer om dagen men pcen ligger oppå låra og ikkje over edle deler for i sei da sånn :). Pcen blir heller ikkje spesielt varm. Trodde det var strålinga som var farlig eg. Du er altso uten for fare vist det ikkje blir for varmt der nede? :)

Lenke til kommentar

Nei, jeg vet ikke hvordan strålingen påvirker sakene. Det eneste jeg har hørt er at varme er uheldig for sædproduksjonen.

Av samme grunn kan faktisk lastebilsjåfører ha litt dårlige svømmere, hørt at det anbefales å ta et par uker fri om det er planer om unge.

Ingen kilder :p

Lenke til kommentar

Du kan kanskje få litt dårligere sædkvalitet av varmen, det kommer mye an på hva du ellers gjør om dagen =) Strålingsfare er bare tull

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...