Gå til innhold

Hjelp til SSD harddisk

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg skal kjøpe en SSD harddisk som jeg skal kunne ha windows og et par spill på, vil helst ha det beste på markedet innenfor SSD, og såvidt jeg har forstått det er dette den beste.

Er dettte riktig, og hvis ikke, hvilke harddisker ville dere ha anbefalt?

Takk på forhånd :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Crucial RealSSD C300 er en veldig dyr disk da. Men yter selvfølgelig veldig godt.

Jeg har både Intel gen 2 og Crycial c300. Crucial c300 gir litt over 10000 iops høyere på random 4k filer enn intel gen2 på en sata2 kontroller. Man trenger altså ikkje en sata 3 kontroller for å få den gode ytelsen av c300. Det er lesehastigheten på ca 350 VS 280 som er forskjellen. Iops kan faktisk være litt høyere på sata 2 (ich10) kontrolleren VS en marvel sata 3 kontroller grunnet en litt høyere latency på marvel sata3 kontrollerene. Dette kan forandre seg på nyere modeller av sata 3 kontrollere da.

Crucial c300 degraderes nesten ikkje i forhold til intel gen 2. Med trim aktivert så tar det litt tid før intel gen 2 er frisk og rask etter mye skriving på den. Dette er ikkje tilfelle på c300.

Lenke til kommentar

Ytelsen er vel kjent (har blitt mye lesing av Benchmark tråden siste året :whistle:)

Men noe billigere blir den ikke akkurat. Uansett så kommer det vel an på hvor mye penger trådstarter har lyst til å svi av og hvilke bruk han har i tankene.

Lenke til kommentar

Er uansett ikke god for så mye penger.Jeg har ikke så mye erfaringer innenfor dette, så dere må unskylde meg hvis jeg spør litt dumme spørsmål :tease: Men bruker intel sitt en et spesielt grensesnitt, eller er det kompitabelt med de fleste hovedkort? Har et MSI P7N SLI hovedkort, vet dere om dette er kompitablet?

Endret av Synt4xx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...