Gå til innhold

Problem med discen til Rome Total war Gold Edition

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har godt til innkjøp av spillet Rome total war Gold edition, har hørt at det var et bra strategi spill, så gledet meg veldig til å prøve det.

Men når jeg putter spillet inni avspilling rommet til den bærbare pc'en min, begynner platen å lage en merkelig lyd å det rister i maskinen.

Det står på spillet "PC DVD rom, only dvd compatible" men det er jo avspilling for dvder på pc'en.

Noen som har en tanke om hvordan jeg kan få det til å virke?

Håper virkelig på et svar, har gledet meg lenge :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du kan laste ned spillet for også legge inn din CD-key;)

ja men det er vell ikke helt lovlig ^^

Det er ikke helt lovelig, nei, men du har jo kjøpt et eksemplar og du bruker din CD key og ikke crack så burte det gå fint;)

Funker nok 120% men vet ikke om vi kan prate om ulovelig pirattokt på forumet :) men jeg er enig med deg, det er den greieste løsningen :)

Endret av nilzern
Lenke til kommentar

du kan laste ned spillet for også legge inn din CD-key;)

ja men det er vell ikke helt lovlig ^^

Det er ikke helt lovelig, nei, men du har jo kjøpt et eksemplar og du bruker din CD key og ikke crack så burte det gå fint;)

Funker nok 120% men vet ikke om vi kan prate om ulovelig pirattokt på forumet :) men jeg er enig med deg, det er den greieste løsningen :)

Han har jo kjøp filene, så jeg ser egentlig ikke problemet;)

Og det er ikke oppfordring til piratkopiering siden jeg ber han om og bruke sin info;)

Lenke til kommentar

[quote name='Mr. Hormonella' date=' 1. mai 2010 - 18:46' timestamp='1272732415'

Han har jo kjøp filene, så jeg ser egentlig ikke problemet;)

Og det er ikke oppfordring til piratkopiering siden jeg ber han om og bruke sin info;)

Feil, han har kjøpt en lisens som sier at han har lov til å installere programmet som ligger på den spesifikke DVD/CD -ROM plata på en maskin (som regel).

Han har på ingen måte lov til å begå brudd på opphavsrett ved å laste ned en ulovlig kopi fra en annen plass. Hvor hånete det enn måtte høres ut, så oppfordrer du til piratkopiering da det er like ulovlig å laste ned med gode hensikter som med dårlige.

Er greit å huske at du ikke eier en ting, dette gjelder som regel både programvare, musikk og film. Du har bare kjøpt rettigheter til å benytte det fysiske eller digitale produktet etter de retningslinjer regulert av avtalen du godtok da du åpnet coveret/installerte programmet. Du leser lisensbetingelsen på produkter du har kjøpt lisens til?

Uansett, digresjon fra TS's problem.

Forutsatt at det er kun denne platen som har dette problemet, og du ikke har mulighet til å teste det i en annen maskin, er det nok lite du kan gjøre utenom å få byttet spillet da det kan virke som en defekt plate.

Lenke til kommentar

Du leser lisensbetingelsen på produkter du har kjøpt lisens til?

Selvsagt leser man normalt sett ikke disse, de er som regel fulle av formaliteter og tar uhorvelig lang tid å lese.

Forutsatt at det er kun denne platen som har dette problemet, og du ikke har mulighet til å teste det i en annen maskin, er det nok lite du kan gjøre utenom å få byttet spillet da det kan virke som en defekt plate.

Eller å laste det ned. Det er en løsning som fungerer og tillater ts å spille spillet i dag. Det er mulig jeg er skruppeløs, men jeg finner det ikke moralsk feil å laste ned noe jeg allerede eier.

Lenke til kommentar

Takk for svar alle sammen, har prøvd det på en stasjonær pc, og der funket det, kan det være noe med innstillingene på pcen?

Har windows xp og dataen er rundt 4 år gammel, den stasjonære er vel rundt 5 år.

Men vil hlst at det skal fungere på den bærbare ;)

Lenke til kommentar

Hehe, har lyst å få det til på denne pc,en helst :)

Fant et annet Dvd rom spill "crysis" det funket helt fint, men det kan jo ikkje være spille som er noe gale med siden det funket på stasjonær.

Snakket med en i butikken og han sa at det kanskje var for gammelt for dataen,men det var litt vanskelig å fårstå siden han snakket svensk :p

Når eg tar inn spillet i Dvd r/rw rommet, så skiffter ikonet foran DVD-RW-stasjon til en plate som det står DVD-ROM, så det kan vel ikkje være noe gale med platen?

Lenke til kommentar

Hehe, har lyst å få det til på denne pc,en helst :)

Fant et annet Dvd rom spill "crysis" det funket helt fint, men det kan jo ikkje være spille som er noe gale med siden det funket på stasjonær.

Snakket med en i butikken og han sa at det kanskje var for gammelt for dataen,men det var litt vanskelig å fårstå siden han snakket svensk :p

Når eg tar inn spillet i Dvd r/rw rommet, så skiffter ikonet foran DVD-RW-stasjon til en plate som det står DVD-ROM, så det kan vel ikkje være noe gale med platen?

nei men funker den på en annen pc vil jeg teo det ikke ernoe galt med platen :) ville prøved å skaffe mefg medival 2. knall morro det å :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...