Flin Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Siden mange av oss har fått plass i Starcraft 2 beta trenger vi en strategi tråd. Jeg er ingen verdens mester i spillet så jeg trenger deres bidrag slik at dette emne blir en suksess. Selv om jeg ikke er så god skal jeg bidra med det jeg har lært fra Starcraft og andre strategispill. 1.Det er viktig å være aggressiv, du må for alt i verden unngå å bli i basen din og la motspilleren bestemme når han skal angripe. Det kan fungere en liten stund, men du ender nesten alltid med å tape. 2.Spioner, finn ut hva din motstander driver med. Det er utrolig viktig å vite hva som skjer, husk å ikke bare sjekke ut basen hans, sjekk også om det er andre baser på vei opp. 3.Skaff deg flere baser, god økonomi er viktig i Starcraft og det vil som oftest være lurt å skaffe seg en ekstra base for å øke strømmen av gass og mineraler. Jeg spiller for det meste Terran og her er min start, tar gjerne kritikk på den. (Tall symboliserer populasjon) Begynner med å bygge SEVer. 9 depot SEVer 11-12 barracks 14 Gass. Setter 3 SEVer inn der med engang Når barracks er ferdig bygger jeg marins og en ny så fort som mulig. Når den andre er oppe skaffer jeg techlab på den ene og veldig ofte reactor på den andre, hvis jeg ikke spiller mot protos, da kjører jeg techlab på begge. Spiller jeg mot protos er det marauders og shells til de med engang. Mot Zerg må man scout først og finne ut om han går Zerglings eller Roaches. Lings = Marins og Roaches = Marauders. Liker bruke marins mot terran og stim. Ofte vil jeg skaffe meg en tredje baraks og sette enten reactor eller techlab på den, litt avhenig av hva jeg har fra før. Mot terran og zerg, som går lings, liker jeg to barracks med reactor og en med lab. Protos og zerg som går roaches liker jeg to tech og en reactor. Etter min andre barracks skaffer jeg meg factory så fort jeg kan og slenger en reactor på den. Etter det skaffer jeg med Flyplass så fort som mulig og lar den bytte plass med factory slik at jeg kan skaffe meg dropships fort. --- Nå burde man ha begynt å tenke på en nye expo for en stund siden --- Deretter må man se litt ann, ofte er det veldig lurt med vikings. Dette er i korte trekk hvordan jeg pleier å starte. Innen jeg har fått meg dropships har jeg to gasshus og en ofte en expo på vei. En del upgrades er også på vei eller akkurat ferdig. Når jeg er her i spillet liker jeg å gjøre et push. Har gjennom hele oppbygnings fasen prøvd å harasse så mye jeg kan, men det er av og til vanskelig. Skal ta meg tid til å skrive ned builde jeg bruker for Reaver-rush/harass. Denne har jeg lært av å se på videoene til HDstarcraft. Det gjeller vel i grunn også, min start build order. Lenke til kommentar
Alpakasso Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 (endret) Unødvendig tråd. Strategier kan diskuteres i den originale SC2-tråden, ingen grunn til å dele det opp i to tråder. Og om du ikke har fått det med deg ennå: Reavers finnes ikke i SC2. Endret 28. april 2010 av -Evolution- Lenke til kommentar
koots Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Regner med at han mener Reaper. Uansett så funker dette helt fint å diskutere i den originale tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå