jbb Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Jeg har en slik prossesor, må bare få konstatert hvor dårlig den er til overklokking. Er den låst eller noe? Takker for svar Edit: glemte å si at jeg har Palomino kjerne. :-? Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 12. juni 2003 Del Skrevet 12. juni 2003 Hva i allverden slags spørsmål er det? Hvor dårlig den er? Den er akkurat så dårlig som du vil ha den til. Ikke noe problem å få den til å boote på 6*100mhz. (jeg derimot kjører den på 10*220 = 2200mhz.) Dessuten spørs det hvilken stepping/core du har. Om du har palomino er det ikke så mye å gå på (kanskje opp til 1850mhz eller noe sånn), men har du Thorougbred A kan du nå 2000mhz eller litt mer. Har du Tbred B med riktig stepping kan du nå 2400mhz and beyond. Om den er låst kommer ann på om det er palomino eller tbred. De fleste nye hovedkort klarer å låse opp tbred prosessorene via bios, så ja, da er den opplåst. DrE Edit: Vel, palomino begrenses antageligvis oppad til 1,8Ghz eller litt under. Det kommer an på flaks osv... Søk etter "blyant trikset" og du vil finne guide om hvordan du skal låse opp din palomino. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå