r0zie Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Hallo. Fant ikke noen bedre plass å poste så det ble her.. Har nettop kjøpt meg ny pc, og det første jeg merket var at den var jævlig treig å starte opp, det tar sikkert 5 minutt fra jeg trykker på knappen til den er inne i windows.. Jeg er tvilende på om dette i det heletatt har noe med windows å gjøre, men det er jævlig irriterende vertfall.. I tillegg til at den er peise treig på boot, så scanner den ALLTID etter IDE devices, noe som er helt på trynet siden det ikke er koblet til noen.. Dette tar også sikkert et halvt minutt når bios starter.. Veldig fint hvis noen hadde kunne kommet med noen tips.. Specs: ASUS HD4890 1024 MB GDDR5 PCIe 2.0 Samsung 750 GB 7200RPM S-ATA2 32MB Intel Core i5 750 2,66Ghz Socket 1156 8MB Gigabyte GA-P55A-UD3R, P55, Socket-1156 OCZ DDR3 4 GB Platinum Dual Channel i5 2x2GB 1600MHz. (7-7-7-24) Corsair HX750w Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Står OS disken som nr.1 i bootrekka? Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Har du koblet os disken til de hvite sata slotene, som tilhører Marvell 9128 Chip? Hvis ja, prøv heller en av de blå sata slotene, som tilhører Intel® P55 Express Chipset Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 28. april 2010 Forfatter Del Skrevet 28. april 2010 Har koblet til de blå ja, mangler driver til marvell chipen.. har ikke installert driverene fra cd, lastet ned fra web, kan det ha noe å si? Fant og ut at cpu sto på x9 under oppstart (strømsparingsgreier) hjalp litt å tvinge den til å kjøre på max, men er fortsatt ikke imponert over boot tiden.. Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Det har vært en del tull med P55 hk her på forumet, spesielt med Gigabyte, virker det som. Du kan se litt på de 2 siste postene mine i i denne tråden, du har nesten identisk bios, så de instillingene passer ditt hk også. Men prøv å oppdater bios først til F8 versjon. Kanskje det hjelper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå