Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

minijack kabel som antenne bilspiller

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en pioner deh-p5100r spiller. Den har en kabel bak som er til radio anntenne men jeg har ingen radio antenne/kabel å en minijack kabel passer jo helt fint inn i hullet så skader det spilleren elller høytalerne og ha en minijack kabel koblet til som antenne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Minijack-inngang på baksiden er garantert ikke en antenneinngang. Det er sansynligvis en inngang for fjernkontroll. Antenneinngang skal være tilkobling for coax-kabel, og en coax kan ikke termineres korrekt til en minijack.

Og, det er mye rart som kan brukes som radioantenne, men det vil aldri fungere optimalt uten en skikkelig antenne som er tilkoblet via en coaxial-kabel. Det vil fungere med bare en ledningsbit, så lenge mottaksforhold er optimalt, noe det ofte ikke er i en bil som beveger seg.

Endret av gxi
Lenke til kommentar
Lenke til kommentar

Det er til antenna ja, men der passer ikke en minijack (3,5mm)

Mulig seter passer, men den får ikke noe kontakt med skjermingen rundt, så jeg vil tro det blir dårlig mottak med minijack...

Hvilken bil har du? og hvorfor har du ikke antenne? eller vet du bare ikke hvor antennekontakten er?

Lenke til kommentar

mnijack passer inn og jeg får relativt gode signaler.

Men er det noen som vet om det kan skade spilleren og bruke en minijack istede for antenne?

Har ikke bil :p Postet her fordi det er en bilspiller bare.

Den står i en båt. (Dateline bikini)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...