Stigi81 Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 (endret) Hei. Jeg kjøpte for ca 1 år siden en maxtor basics 500 GB ext. harddisk. Siden jeg allerede hadde en ekst. harddisk, så somlet jeg litt med å pakke den ut, så jeg tok den ikke i bruk før for 4-5 måneder siden. Den har virket greit til nå, men nå får jeg et problem: Når jeg kobler den til PC'en, hører jeg lyden for at den finner en usb-enhet, men den kommer ikke opp under min datamaskin :S Harddisken høres normal ut i begynnelsen, men etter en stund begynner den å "tikke". Jeg får altså ikke kontakt med disken.......... Jeg har åpnet kabinettet, og sjekket at alle plugger sitter skikkelig i. Har ikke åpnet selve disken, men vet ikke om dette har noe for seg? Noen som har noen tips og triks som jeg kan prøve? På forhånd takk! Edit: tilleggsinfo: jeg vet at HDD'er er ganske følsome for fall og støt, men såvidt jeg har fått med meg, har denne aldri falt i bakken, eller blitt behandlet hardt.. Endret 28. april 2010 av Stigi81 Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Kasnskje du bare har latt være å gi disken en stasjonsbokstav. Ta skjermkopi av diskbehandlingen og post det som vedlegg (PNG-bilde) så klarer vi kanskje å finne ut av det. Kanskje disken ikke er formattert. Det løses også vha diskbehandling i windows. Du kan åpne diskbehandling ved å trykke "Kjør" i startmenyen og skrive "diskmgmt.msc". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå