CorLeX Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Jeg ser etter et kabinett som allerede har lydisolering, og hvor kabinettviftene ikke bråker så mye. Av erfaring hadde det vært et pluss om kabinettviftene er på 120 mm, slik at støyen reduseres i motsetning til hva 80 mm vifter lager av lyd. Så klart vet jeg at det kommer helt ann på hastigheten til viftene for hvor mye lyd de produserer. I tillegg til dette må det også være et meget nøytralt kabinett. Dvs. at svart farge er perfekt, eller annen mørk farge. Lenke til kommentar
ORLY? Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 For microATX oppsett: Antec P180 ATX oppsett: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=478131 Tvillingen til forige ATX kabinett, bare med en stooor vifte i side døren: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=461552 Ville anbefalt alle tre, 3layered design kaller de det. Meget støyisolerende og stilfulle kabinetter! Skal kjøpe med mATX versionen selv! Lenke til kommentar
KKake Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Kan anbefale P180 Mini! Men hvis du vil betale litt mindre, ta en titt på Fractal Design sitt R2. Kommer standard med støydempingsmatter på innsiden. Lenke til kommentar
magb Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Kan anbefale P180 Mini! Men hvis du vil betale litt mindre, ta en titt på Fractal Design sitt R2. Kommer standard med støydempingsmatter på innsiden. Har begge disse i hus og kan anbefale begge. Fractal design r2: + tykke støydempingsmatter + 2 stk stillegående 120mm vifter (hvertfall på lav rpm) + enkel viftekontroller medfølger + veldig nøytralt design + smarte kabelløsninger + mange vifteplasser + mange hdd plasser + plass til store skjermkort og atx hk - litt tynnt materiale og dermed utsatt for vibrasjoner. (nå skal det sies at jeg har en gammel 7200rpm hdd som kanskje vibrerer mer enn de nye. Jeg løste dette med å bruke noen små antivibrasjons gummiknotter fra Antec p180 mini) - litt dårlig antivibrasjonsløsning til hdd (er sikkert ikke noe problem med en moderne harddisk.) - kvalitetsfølelse ikke helt på topp (men helt grei) Antec p180 mini + god 200mm vifte i toppen + god kvalitetsfølelse + grei støyisolering + ikke utsatt for vibrasjoner + kult og relativt nøytralt design + fin størelse (ikke så dypt som r2) + Viftestyring til medfølgende vifter - 120mm viften støyer litt (jeg har koblet ut denne da 200mm viften kjøler veldig godt) Du må ha relativt støysake komponenter for å merke dette og. - kun M-Atx - Store skjermkort (de større enn 5770 tenker jeg) krever fjerning av hdd plasser(kun 1 skrue) og da gjenstår det 3 stk hdd plasser. Lenke til kommentar
magb Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Glem heller ikke at det er komponentene som genererer mest støy og ikke kabinettet. Lydisolering hjelper litt, men ikke spesielt mye. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Får at du skal ha flere alternativer å velge mellom nevner jeg NZXT Whisper, i og med at det også er lydisolert Lenke til kommentar
ORLY? Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Fått kjøpt meg P180 Mini. Ble totalt lydløst når jeg har H50 i bak, med Corsair vifta, istede for den standardvifta, trengte ikke den faktisk. 200mm vifta bråker ikke noe på fullt, men skyver helvettes mye luft. Anbefales virkelig, prøvde å koble til 120mm vifta som fulgte med for å sjekke støynivået, helt klart merkbart på full hastighet,men på low er den fin og stille. trenger forsåvidt bare 200mm'n. OC'ed i5 system med 260GTX, så er ikke så veldig lav varmeutvikling. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 (endret) Heldiggris! Jeg ønsker meg det kabinettet selv. Men så er jo jeg hekta på kabinetter da Endret 23. mai 2010 av Meh. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 Du kan kjøpe det ene mitt når jeg er ferdig med Black 'n' White. Så har du et lite prosjekt å pusle med ... Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 23. mai 2010 Del Skrevet 23. mai 2010 (endret) Kunne vært veldig gøy, men da må jeg nok kvitte meg med Corsair 800D først. Det er nesten så jeg ikke tør å modde det i og med at det er så fint og "verdifult". Jeg husker jeg sikle på Antec P180 Mini med en gang jeg bestemte meg for å skaffe nytt kabinett. Men dessverre var jeg ute etter muligheten for ATX hovedkort, så dermed falt valget på Thermaltake V9. Da jeg fikk det var det ødelagt, og jeg fikk tilbake pengene og tenkte å bruke dem på P183. Men så kom plutselig 800D på markedet, og jeg klarte ikke holde meg unna Nå i etterkant har jeg innsett hvor enkelt det kan være å modde kabinetter, så dermed er jeg ikke lenger på utkikk etter feilfrie kabinetter, men heller en liten utfordring. Hadde du ikke tenkt å bruke et ekstra kabinettet til server e.l.? Uansett har jeg ikke tenkt å bruke penger på nytt kabinett i løpet av de nærmeste ukene/månedene, så vi får heller snakkes om det en annen gang Endret 23. mai 2010 av Meh. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Har vurdert å bygge server i det, evt gi det til en kompis som sårt trenger nytt kabinett. Lenke til kommentar
ORLY? Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 (endret) Kunne vært veldig gøy, men da må jeg nok kvitte meg med Corsair 800D først. Det er nesten så jeg ikke tør å modde det i og med at det er så fint og "verdifult". Jeg husker jeg sikle på Antec P180 Mini med en gang jeg bestemte meg for å skaffe nytt kabinett. Men dessverre var jeg ute etter muligheten for ATX hovedkort, så dermed falt valget på Thermaltake V9. Da jeg fikk det var det ødelagt, og jeg fikk tilbake pengene og tenkte å bruke dem på P183. Men så kom plutselig 800D på markedet, og jeg klarte ikke holde meg unna Nå i etterkant har jeg innsett hvor enkelt det kan være å modde kabinetter, så dermed er jeg ikke lenger på utkikk etter feilfrie kabinetter, men heller en liten utfordring. Hadde du ikke tenkt å bruke et ekstra kabinettet til server e.l.? Uansett har jeg ikke tenkt å bruke penger på nytt kabinett i løpet av de nærmeste ukene/månedene, så vi får heller snakkes om det en annen gang Med f.eks. Maximus III Gene, er det bedre enn alle ATX hovedkort jeg har hatt. Anbefales virkelig, kjølig og stilrent kabinett, som atpåtil er lakkert svart på innsiden. Kjøp et ordentlig mATX kort, så funker det fint. Får også plass til f.eks. 5870 inni der vett Endret 24. mai 2010 av gent0805 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå