Gå til innhold

Boikott av Israel?

Anbefalte innlegg

Flere norske politikere, hvor majoriteten tilhører SV, har tatt initativ til en boikott av Israel. Hva mener dere om dette? Personlig mener jeg at det ikke bare er dumt, umoralsk og basert på halvsannheter og løgn, men som vår godeste finansminister muligens har gått glipp av vil det også få langt større konsekvenser enn de fleste vet, i og med at vi vil savne flerfoldige viktige produkter.

Se denne filmen for å få en ide om hvor mye vi vil savne:

http://www.youtube.com/watch?v=saeky9I5T9c

Kjør debatt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flere norske politikere, hvor majoriteten tilhører SV, har tatt initativ til en boikott av Israel. Hva mener dere om dette? Personlig mener jeg at det ikke bare er dumt, umoralsk og basert på halvsannheter og løgn, men som vår godeste finansminister muligens har gått glipp av vil det også få langt større konsekvenser enn de fleste vet, i og med at vi vil savne flerfoldige viktige produkter.

Se denne filmen for å få en ide om hvor mye vi vil savne:

http://www.youtube.com/watch?v=saeky9I5T9c

Kjør debatt.

Denne videoen var bare en kvalmende oppvisning i løgnpropaganda og ekstrem selvforherligelse.

Hensikten med en boikott er å skade noen økonomisk. Hvordan skader det Israel at noen lar være å bruke oppfinnelser som ikke er patentert av israelske personer eller bedrifter? Hvordan skader det Israel å boikotte jødiske intellektuelle som Noam Chomsky (som tilfeldigvis er sterkt kritisk til Israel)? Det gir ingen mening.

Ble det nevnt et eneste ord om produkter som faktisk eksporteres fra Israel? I så fall, hvorfor ikke?

Ser forresten at personen bak videoen er Glenn Beck-fan. Herlig.

Endret av Spenol
Lenke til kommentar

Forsåvidt ikke, i og med at jeg er opphaveren til posten på det andre forumet også.

Spenol, jeg tror du har misforstått begrepet 'boikott'. Hvordan kan man boikotte et land, samtidig som man fortsetter å handle med dets firmaer? Israelske varer omfatter dessverre mer enn jaffa-appelsiner.

Endret av Zebanex
Lenke til kommentar

Forsåvidt ikke, i og med at jeg er opphaveren til posten på det andre forumet også.

Spenol, jeg tror du har misforstått begrepet 'boikott'. Hvordan kan man boikotte et land, samtidig som man fortsetter å handle med dets firmaer? Israelske varer omfatter dessverre mer enn jaffa-appelsiner.

Jeg har ikke misforstått noe. Propagandafilmen din har som hensikt å villede seeren til å tro at Israel har funnet opp alt det gode som eksisterer i verden, og at uansett hva du foretar deg vil du bruke israels magiske, men upatenterte, oppfinnelser - og at dette har noe med boikotting å gjøre.

Fortell meg hvilke israelske varer filmen nevner som faktisk genererer profitt for israelske bedrifter. Det er ikke nok med en eller to eksempler.

Endret av Spenol
Lenke til kommentar

Hei.

Førrige Israel-tråd ble stengt for noen dager siden, med følgende beskjed fra admin:

Jeg skal lage en tråd om dette under tilbakemeldinger etterhvert, så vi kan finne ut hva dere brukere egentlig vil, så jeg ber dere smøre dere med tålmodighet. I mellomtiden kan dere diskutere andre morsomme ting. Det er ikke noe poeng i å lage erstatningstråder før vi har funnet ut hvor vi vil hen med debatten, de vil bare blir stengt de også.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...