Tå. Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 (endret) Bærbar er kaputt, ønsker å koble HDDene til en stasjonær pc. Mulig? Om så, hva trenger jeg? Endret 28. april 2010 av toeblast Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Bærbar er kaputt, ønsker å koble HDDene til en stasjonær pc. Mulig? Om så, hva trenger jeg? vel kontaktene er like på 3.5 og 2.5 s-ata disker så du trenger standard kabler for å koble det til. skal du ha det permanent bør du kanskje skafe en krybbe å ha den i. Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 28. april 2010 Forfatter Del Skrevet 28. april 2010 Ser ikke så veldig standard ut Men kanskje jeg bare er på bærtur. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 (endret) jeg er helt sikker på at S-ATA disker har lik tilkobling på 2,5 tommers disk og 3,5 tommers disk engelsk wiki om akkurat dette : Connectors and cables present the most visible differences between SATA and parallel ATA drives. Unlike PATA, the same connectors are used on 3.5-inch SATA hard disks for desktop and server computers and 2.5-inch disks for portable or small computers; this allows 2.5-inch drives to be used in desktop computers with only a mounting bracket and no wiring adapter. Smaller disks may use the mini-SATA spec, suitable for small-form-factor Serial ATA drives and mini SSDs du kan og google s-ata tilkoblinger og se på bilder av tilkoblingen som brukes. eneste blir jo om du har maskin med mindre disk en 2,5 tommers disk da kanskje. da kan den være anderledes. så bilde eller specs hadde vært nice Endret 28. april 2010 av stich_it Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Det er sikkert en overgangs kontakt på hdd, som dekker til den vanlige sata og strømkontakten. Det er bare å ta den bort, så vil du se de vanlige sata kontaktene! Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 28. april 2010 Forfatter Del Skrevet 28. april 2010 Det er sikkert en overgangs kontakt på hdd, som dekker til den vanlige sata og strømkontakten. Det er bare å ta den bort, så vil du se de vanlige sata kontaktene! Der var problemet ja, tyvm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå