jesus124 Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 (endret) Ettersom forrige tråd ble stengt fordi den omhandlet skolenett, lager jeg en ny om akkurat det samme hvor det handler om mitt eget hjem og nettverk. Så forhåpentligvis følger jeg reglene denne gangen, og dere trenger derfor ikke å stenge tråden min igjen: Jeg liker å fikle med nettverk og sånt, og prøvde et forsøkt med mitt eget nettverk en gang. Jeg blokket programmer som Spotify, Skype og uTorrent for å sjekke om det var mulig å gå gjennom brannmuren. Jeg er ikke noe teknisk god person og vet ingenting om PC, og ble derfor hjulpet av en venn å kunne gå gjennom blokaden jeg hadde skapt, og klarte til slutt å bruke Spotify. Han ba meg gå til settings på Spotify og forandre på connection til HTTPS, connecte til en spesifikk IP og Host. Han ga meg IPen og Hosten, jeg gjorde det og det virket helt perfekt. Så fant jeg ut at andre programmer som Skype og uTorrent hadde samme mulighet, og ivrig og naiv jeg var prøvde jeg samme Host og IP på dem. Men det virka ikke med dem av en eller annen grunn... For dere som er teknisk gode, kan dere forklare meg hva problemet er her, og hva disse spesielle hostene er? Jeg vil også gjerne ha hjelp om å vite hvor jeg får tak i disse spesielle IPene, og hvordan jeg kan få brukt Skype og uTorrent gjennom HTTPS (eller andre måter). Igjen, dette handler mitt eget hjem og nettverk og er derfor ikke oppfordring til hjelp av noe ulovlig. Endret 28. april 2010 av jesus124 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå