whatev3r Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Nå vet jeg ikke helt om jeg postet på riktig sted, men jaja. Jeg kjøpte meg en bærbar PC (Acer) på Datakjeden i Trondheim. Etter ca. 4 måneder så funket ikke den lille tingen som overfører strøm fra laderen til maskinen, og jeg hadde ikke noe annet valg enn å levere den inn siden det ikke var mulig å lade den mer. Jeg har ikke overbelastet bærbaren, og den har heller ikke blitt utsatt for noe. Jeg har mer eller mindre behandlet den pent. Jeg leverte den inn på slutten av februar/starten av mars (dagen like etter vinterferien), og såklart måtte de sende den inn til Acer! Nå har det gått nærmest to måneder siden jeg sendte den inn, og begynner å bli veldig utålmodig. Har de lov til å oppbevare den så lenge uten så mye som et eneste pip fra de? Fikk ikke noe til å "erstatte" den med heller, så jeg har levd på en Acer One de siste månedene. En annen ting jeg lurer på, vil dette koste flesk? Jeg liker å tro at det ikke burde koste så mye siden det ikke gikk mer enn 4 måneder før den ble ødelagt, og en bærbar pc er noe som burde vare minst 2 år, om ikke 5 (beklager, har ikke lovsamling her)- er det ingen garanti? Jeg klikker hvis jeg må betale 4000kr for en lame reparasjon på en "SUPERBRA gaming pc med widescreen!" (husker ikke navnet lenger, så lenge siden er det) som jeg så fint ble anbefalt av selgeren. Ellers slo den seg av til og med lenge FØR den ble skikkelig varm, men det er vel kanskje min egen feil siden jeg lot pc'n ligge en del på sofaen. Så, er dette normalt? eller er jeg en unormal kravstor jente? Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 (endret) Du er på ingen måte kravstor. Ein PC har 5 års reklamasjonsrett (forbrukarkjøpsloven), så du er godt innanfor. Så lenge dei ikkje kan påvise at årsaka er unormal bruk er dette heilt gratis for deg. Endret 28. april 2010 av enixitan Lenke til kommentar
OeO Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Det skal heller ikke ta 2 mnd. Ring og mas, her virker det som om noe har gått i glemmeboka et sted. Lenke til kommentar
whatev3r Skrevet 28. april 2010 Forfatter Del Skrevet 28. april 2010 (endret) Veit, er helt sikker på at det ikke er min feil. cd-rommet, derimot... Den var kanskje min sin feil, men jeg fortalte de at det ikke var nødvendig å reparere den, og laderproblemet oppsto lenge før det. Endret 28. april 2010 av iihb Lenke til kommentar
OeO Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Når det tar så lang tid kan det hende du etterhvert har lov til å heve kjøpet, men reglene rundt dette er jeg ikke sikker på. Få dem til å ringe Acer og si at din sak skal prioriteres. I utgangspunktet skal jo bare en lader byttes. Hvis de påstår at det er din feil, godta heller ikke dette. Produsentene kan være litt slu av og til, og kun tenke garanti og ikke reklamasjon. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Hvis det røyner på, må man som oftest henge på tlf. og gnage litt som nevnt. Ellers vil de vel prioritere kunder som gjør det. Er ikke noe flaut i å mase, du har jo ventet lenge nok. Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 PC'en ligger jo ikke hos Datakjeden, men hos Acer. Acer er forferdelig trege på å reparere enkelte modeller, standardunnskyldningen er "Vi venter på nye deler". Det nytter heller ikke å ringe Acer, du får beskjed om at det er mange i kø og at du kan legge igjen nr ditt etter pipetonen, men så hører du aldri noe mer fra dem. Kjøp Toshiba eller Samsung neste gang Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Det går an å kjøpe en billig multi-strømforsyning på clas ohlson til 600 kr. Til bærbar pc bør du kjøpe den kraftigste modellen. Gjorde dette med min gamle Mybook eksterne disk, så slapp jeg å måtte kjøpe ny da. Det du MÅ vite da er polariteten på strømpluggen samt spenninga. Det var denne modellen jeg kjøpte. Ok, 600 kr er litt dyrt når man likevel har garanti på produktet Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 29. april 2010 Del Skrevet 29. april 2010 Det er ikke strømforsyningen det er noe galt med, men strømkontakten i PC'en. Hvis strømforsyningen konker får man som regel ny av butikken etter min erfaring. Lenke til kommentar
Datakjeden_Trondheim Skrevet 30. april 2010 Del Skrevet 30. april 2010 Kan du kontakte oss på 815 11 800, velg innvalg 1 først, så innvalg 5. Da kommer du direkte til butikken. Spør etter Benny, så får vi sjekket opp saken din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå