Yumekui Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Jeg ser i listen over mattebøker fra Sinus, og kom over Sinus X - Det står ikke noe om hvilket fag som bruker den, jeg ble egentlig nysgjerrig. http://sinusx.cappelendamm.no/ Lenke til kommentar
Muzungu Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Brukes i faget matematikk x på vgs. Lenke til kommentar
Yumekui Skrevet 28. april 2010 Forfatter Del Skrevet 28. april 2010 Brukes i faget matematikk x på vgs. Jeg er redd jeg ikke har sett faget som valgbart noen av gangene en skulle velge matematikktype. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Det er ikke alle skoler som har tilbud om det. Det er ret og slett ikke stor nok interesse for det. Lenke til kommentar
Yumekui Skrevet 28. april 2010 Forfatter Del Skrevet 28. april 2010 (endret) Det er ikke alle skoler som har tilbud om det. Det er ret og slett ikke stor nok interesse for det. Noe slik som T2, som er (for de fleste hensikter) ubrukelig i og med at R1 gir bonuspoeng, mens T2 ikke gjør det? Endret 28. april 2010 av Nyah Lenke til kommentar
Muzungu Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Det er vel et tretimersfag, av samme kaliber som Geofag X? Et fag for matternerder som ikke får nok utfordring i R2. Tar for seg en del ting som imaginære tall etc. 1 Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Matematikk X er et fag man tar for å erstatte de tre timene som egentlig skal brukes på det obligatoriske mattefaget i 2. klasse. Det omhandler vel statistikk, komplekse tall og bevis, tror jeg. Lenke til kommentar
Yumekui Skrevet 28. april 2010 Forfatter Del Skrevet 28. april 2010 (endret) Matematikk X er et fag man tar for å erstatte de tre timene som egentlig skal brukes på det obligatoriske mattefaget i 2. klasse. Det omhandler vel statistikk, komplekse tall og bevis, tror jeg. Mm... det hadde vært fristende å velge det hvis jeg kunne. Endret 8. januar 2012 av Yumekui Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå