Andeby Skrevet 28. april 2010 Del Skrevet 28. april 2010 Hei, jeg får snart en ny kjøler til CPUen (Noctua NH-D14) og har i den anledning tenkt å overklokke, men har aldri gjort dette i BIOS og trenger et par tips. Har overklokka CPU før, og hatt den til 3.2GHz ca (på stock kjøleren), men dette var ved hjelp av programmet EasyTune6. Jeg har hovedkortet Gigabyte EX58-UD3R, 4GB 1333MHz DDR3 RAM, CPUen er C0 stepping. Har funnet et par guides, men de fleste virker som de er for Asus P6T, og BIOS virker ganske ulikt på desse to hovedkortene. Hvor høyt tror dere jeg kan klokke med dette oppsettet? Noen som har erfaringer med å overklokke på dette hovedkortet og har et par tips? Lenke til kommentar
Antec900 Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Hei, jeg tenker du kan få den stabil på 4.2ghz. hvis du har lingnende BIOS som meg så trykker du på "MB Intelligent Tweaker (m.i.t) - advanced frequenzy settings - her kan du øke Multiplier eller øke BCLK, hvis du har en ulåst multiplier ville jeg økt den med 2-5 (kommer ann på hvor langt du er villig til å overvolte CPU) dette gjelder også BCLK, men her må du øke med mye mer, står hvor mye den havner på rett under - gå tilbake og se på "M.I.T current status, hvis du har ønsket freqvens, er det bare å trykke F10 og se hvordan det går Har selv fått en i7 920 stabil på 4.5 med vann ^^ Lenke til kommentar
Antec900 Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 med det oppsettet er det bare å prøve seg fram! og med den kjøleren kan du dra den til nærmere fem! Lenke til kommentar
QqdwQRhv Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Denne brukte jeg http://www.sweclockers.com/artikel/6161-overklocka-core-i7/1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå