Gå til innhold

Nokia N8 12 megapixler 720P, HDMI, AMOLED, symbian 3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, det lurer jeg også på. Står lite om telefonen er låst på djuice sine hjemmesider....

Men si meg en ting - dere som sier det er bare å bryte abbet - man må jo betale årsavgiften for et år vel ?

Feks et abb til 199 pr mnd . om du får åpne tlf må du jo likevel betale 99 ganger 12 ?

eller?

Dette er sakset fra Telenors sider og gjelder abonementet Frihet

"---Kjøp av mobiltelefon sammen med abonnement

Ønsker du å kjøpe FriHet sammen med en mobiltelefon med 12-måneders avtale er månedsavgiften 199 kroner i avtaleperioden. Etter dette reduseres månedsavgiften til 0 kroner inntil du ønsker å inngå en ny avtale.

Det samme gjelder hvis du bytter fra et annet telenorabonnement til FriHet. Månedsavgiften vil da være 199 kroner ut avtaleperioden.---"

sitat slutt

??

Endret av Kvisten
Lenke til kommentar

Men si meg en ting - dere som sier det er bare å bryte abbet - man må jo betale årsavgiften for et år vel ?

Joda, men det er totalsummen som er interessant. Det er den reéle kostnaden, og dersom den er lavere enn å kjøpe telefonen åpen, så er det jo penger spart?

Lenke til kommentar

Hmm, det lurer jeg også på. Står lite om telefonen er låst på djuice sine hjemmesider....

Ønsker du å kjøpe FriHet sammen med en mobiltelefon med 12-måneders avtale er månedsavgiften 199 kroner i avtaleperioden. Etter dette reduseres månedsavgiften til 0 kroner inntil du ønsker å inngå en ny avtale.

Det samme gjelder hvis du bytter fra et annet telenorabonnement til FriHet. Månedsavgiften vil da være 199 kroner ut avtaleperioden.---"

sitat slutt

??

Sånn sett så er abonnementet djuice phone greiere å forholde seg til. Frihet199 blir for eksempel mtp. minstepris i 12 måneder:

- Telefonens pris i butikk/nettbutikk.

- Evt. etableringsgebyr.

- 49,- per måned i minimumsfakturering.

- 199,- per måned for abonnementet.

Djuice phone blir:

- telefonens pris i butikk/nettbutikk

- Evt. etableringsgebyr

- 75,- per måned.

Hmm, noe jeg har glemt da..

EDIT:

F. eks så er ikke N8 til 2899,- med inkludert binding i 12 mnd. som du kan låse opp og bruke med det abonnementet du vil et dårlig tilbud.

http://nettbutikk.djuice.no/Details.aspx?varekategoriid=MOBIL_DJUICE&varekat=mobil&vareid=N8Telenor.noB&aboId=523

Endret av Stratosphere
Lenke til kommentar

sitat slutt

??

Sånn sett så er abonnementet djuice phone greiere å forholde seg til. Frihet199 blir for eksempel mtp. minstepris i 12 måneder:

- Evt. etableringsgebyr.

Djuice phone blir:

- Evt. etableringsgebyr

- 75,- per måned.

EDIT:

F. eks så er ikke N8 til 2899,- med inkludert binding i 12 mnd. som du kan låse opp og bruke med det abonnementet du vil et dårlig tilbud.

http://nettbutikk.dj...r.noB&aboId=523

Noen som vet om telefonene djuice selger er operatør sperret?

Lenke til kommentar

Telefonen er operatørsperret, men det fine er at du kan få låst opp mobilen gratis slik at du kan bruke det simkortet du vil:) Jeg sendte en mail til djuice forrige uke som lød slik:

Spørsmål:

> Hvis man kjøper en låst telefon med binding i 12 måneder mot Djuice, kan man få låst opp telefonen gratis da?

Svar fra Djuice:

Hei, og takk for henvendelsen.

Det skal vi gi deg informasjon om.

Ja, det kan man.

Endret av Stratosphere
Lenke til kommentar

sitat slutt

??

- Evt. etableringsgebyr.

Djuice phone blir:

- Evt. etableringsgebyr

- 75,- per måned.

EDIT:

http://nettbutikk.djuice.no/Details.aspx?varekategoriid=MOBIL_DJUICE&varekat=mobil&vareid=N8Telenor.noB&aboId=523

ja du har glemt de 600 kronene det koster å få fjernet operatørlåsen

dett eer sakset fra djuice sine kundeservicesider

"---Hva koster det å få ut operatørlåskoden før avtaletiden utløper?

Dersom du ønsker koden før det er gått 12 måneder etter kjøpsdato, må du betale for den. Startbeløpet for koden er kr. 600,-. Deretter senkes beløpet med kr. 40,- pr. mnd.

Kodene blir uten unntak sendt i oppkrav.----"

Lenk til siden :

http://www.djuice.no/kundeservice/hjelptilmobilen/47086.o2.html

Endret av Kvisten
Lenke til kommentar

Telefonen er operatørsperret, men det fine er at du kan få låst opp mobilen gratis slik at du kan bruke det simkortet du vil:) Jeg sendte en mail til djuice forrige uke som lød slik:

Spørsmål:

> Hvis man kjøper en låst telefon med binding i 12 måneder mot Djuice, kan man få låst opp telefonen gratis da?

Svar fra Djuice:

Hei, og takk for henvendelsen.

Det skal vi gi deg informasjon om.

Ja, det kan man.

Min Nokiapakke er opprinnelig en Djucie låst mobil. Men jeg kjøpte min uten abonnement, og fikk nettopp den pakken fordi mobilene ikke var låst. Så sjekk det ut selv, ikke alle er låst gitt. Det er noe Nokia har glemt!

Så jeg satte bare mitt Chess sim rett i den "låste mobilen"!

Står på pakka at den er låst til telenor i 12mnd :roll:

Lenke til kommentar

Kvisten, tror du burde ringe til telenor og høre i steden for å spekulære. Som nevnt noen par hundre ganger så får du operatørlåsekoden gratis så lenge du har binding.

"

Om du har binding, betaler du ingenting for koden.

Har du kjøpt en mobiltelefon uten binding, men som er operatørlåst, må du betale et gebyr hvis du skal ha koden før det har gått 12 måneder siden kjøpet. Ring kundeservice på 09000. Du vil samtidig bli opplyst om hva koden vil koste, da beløpet avhenger av hvor lenge du har hatt telefonen.

Etter 12 måneder kan du selv hente operatørlåskoden, uten å betale for den.

Kilde: http://www.telenor.no/privat/kundeservice/mobilhjelp/operatorlas/

"

Totalprisen for telefonen med djuice phone med nytt sim kort og operatørlåsekoden havner under 3000kr.

Lenke til kommentar

ja du har glemt de 600 kronene det koster å få fjernet operatørlåsen

dett eer sakset fra djuice sine kundeservicesider

"---Hva koster det å få ut operatørlåskoden før avtaletiden utløper?

Dersom du ønsker koden før det er gått 12 måneder etter kjøpsdato, må du betale for den. Startbeløpet for koden er kr. 600,-. Deretter senkes beløpet med kr. 40,- pr. mnd.

Kodene blir uten unntak sendt i oppkrav.----"

Lenk til siden :

http://www.djuice.no...n/47086.o2.html

Enig med MisterIT her. Grunnen til at jeg sendte mail var nettopp for å få svar på det du linker til der :) Det enkleste er å spørre kilden så sant det lar seg gjøre :) Jeg satser nå på at en kundekonsulent som jobber i Djuice/Telenor vet hva han prater om. Om ikke så har jeg alltid mailen som skriftlig bevis ;)

Lenke til kommentar

sitat slutt

??

- Evt. etableringsgebyr.

Djuice phone blir:

- Evt. etableringsgebyr

- 75,- per måned.

EDIT:

Aha.. Så Super har minstefakturering i tillegg? Eller er det inkl i de 199kr?

Djuice Phone 75 blir jo uansett 400kr billigere enn super, så bare venter på den BLÅ!! ;)

Lenke til kommentar

Nå har Amentio gitt meg leveringsbekreftelse og fakturakvittering, selv om jeg har sendt en epost før helga om at jeg vil avbestille denne dingsen. Sendte en på nytt i går når den fikk status "pakkes". Håper jeg ikke må betale frakt og styr for å sende tilbake når de har vært så jævla treige?

Lenke til kommentar

sitat slutt

??

- Evt. etableringsgebyr.

Djuice phone blir:

- Evt. etableringsgebyr

- 75,- per måned.

EDIT:

http://nettbutikk.dj...r.noB&aboId=523

Aha.. Så Super har minstefakturering i tillegg? Eller er det inkl i de 199kr?

Djuice Phone 75 blir jo uansett 400kr billigere enn super, så bare venter på den BLÅ!! ;)

Jeg bestilte en Desire i dag fra djuice. På forhånd spurte jeg kundeservice om operatørsperren kunne fjernes gratis, og det kunne den, forutsatt at du kjøper telefon med binding. Det er derimot en klausul på phone75 abonnementet til djuice, som sier minimumsfakturering på 49.- per måned. Jeg vil da tro at dette kommer i tillegg til månedsbeløpet på 75,-, slik at virkelig totalpris blir vesentlig høyere (600 kroner). Dette er igrunn villedende markedsføring fra djuice ta totalprisen blir feil i forhold til det de har skrevet. Eller er det jeg som tolker dette feil?

Lenke til kommentar

Jeg bestilte en Desire i dag fra djuice. På forhånd spurte jeg kundeservice om operatørsperren kunne fjernes gratis, og det kunne den, forutsatt at du kjøper telefon med binding. Det er derimot en klausul på phone75 abonnementet til djuice, som sier minimumsfakturering på 49.- per måned. Jeg vil da tro at dette kommer i tillegg til månedsbeløpet på 75,-, slik at virkelig totalpris blir vesentlig høyere (600 kroner). Dette er igrunn villedende markedsføring fra djuice ta totalprisen blir feil i forhold til det de har skrevet. Eller er det jeg som tolker dette feil?

De er ikke minimumsfakturering i bindingstida.Etter 12mnd er de 49,-.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...