Gå til innhold

Nokia N8 12 megapixler 720P, HDMI, AMOLED, symbian 3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til dere som kjøpte N8 fra Telenor med Super abonnnement:

Jeg kjøpte N8 med Super abonnement som skulle koste 59 kroner måneden med fri etablering. Men så presterer Telenor å legge ut en faktura med tre måneders abonnement og 200 kroner i etablering. fant den på nettsidene når jeg logget inn på mitt abonnement. Har flere fått samme faktura? Jeg har sendt en mail og klaget.

Lenke til kommentar

Et spørsmål om selve telefonhuset. Når jeg trykker lett på rammen like over kameralinsen gir det etter og det kommer en kneppelyd. Akkurat der som delene er skjøtet sammen.

Er det sånn på dere andre sine telefoner også?

Nei, ingen lyder fra min telefon. Den virker veldig solid og er helt fri for knirkelyder.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte N8 med Super abonnement som skulle koste 59 kroner måneden med fri etablering. Men så presterer Telenor å legge ut en faktura med tre måneders abonnement og 200 kroner i etablering. fant den på nettsidene når jeg logget inn på mitt abonnement. Har flere fått samme faktura? Jeg har sendt en mail og klaget.

Har ikke fått første fakturaen ennå jeg. Men fikk brev i fra telenor med bekreftelse på abonnementet, og der står det spesifisert at etableringen er redusert med 100% + kampanje på 1000 gratis sms og mms som gjelder 2 mnd.

Lenke til kommentar

Jeg har fått samme....

Står svart på hvitt at det er fri etablering på telenor sine hjemmesider. Ringer dem i morgen.

Lenke til kommentar

Nå har jeg

ringt Nokia Care angående at max

vedlegg på epost er 2048kb,altså 2MB.

De kunne ikke hjelpe meg.

Dette er jo helt håpløst da mange

bilder er over denne størrelsen. Er jo

mildt sagt latterlig at N8 ikke kan

sende mer enn max et bilde pr epost.

Har forsøkt med flere epostkontoer fra

forskjellige leverandører uten at det

hjelper. Synes det er merkelig at ingen

i Nokia kan komme med et svar om

når evt ei oppdatering kan løse dette,evt hvordan løse dette rimelig kjapt.

Noen som kan teste å sende bilder slik

at vi får bekreftet at det ikke bare er sånn

på min tlf?

Endret av Nseries
Lenke til kommentar

Jeg har fått samme....

Står svart på hvitt at det er fri etablering på telenor sine hjemmesider. Ringer dem i morgen.

Kan muligens ha med om det er videreført eller nytt nummer...?

Lenke til kommentar

Nå har jeg

når evt ei oppdatering kan løse dette.

at vi bekrefte at det ikke bare er sånn

på min tlf?

Som sagt tidligere, er ikke bare på din telefon!

Er forøvrig ikke helt fornøyd med hele mail greia til Nokia for tiden.. får ikke IMAP til å fungere, virker som den bare bruker pop3 av noe slag mot Gmail..

Oppsettet for henting av epost er noe tungvindt..

Håper de fikser mail programmet ganske raskt.

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar

Jeg har fått samme....

http://www.telenor.no/privat/mobil/mobilabonnement/super/index.jsp

http://nettbutikk.telenor.no//Mobiles-N8TELENOR.NOG.aspx

Står ikke noe der som tilsier at man skulle måtte betale for etablering, heller motsatt.

Lenke til kommentar

Jeg har fått samme....

http://www.telenor.no/privat/mobil/mobilabonnement/super/index.jsp

http://nettbutikk.telenor.no//Mobiles-N8TELENOR.NOG.aspx

Står ikke noe der som tilsier at man skulle måtte betale for etablering, heller motsatt.

Er nok en feil.

Som sagt, jeg har ikke fått fakturaen en gang, bare fått brev med efaktura referanse og informasjon at etableringen var reudsert med 100% i en kampanje de har.

Lenke til kommentar

Gadd ikke quote mer, men du bør sjekke om du har noen fakturaer liggende inne på min side du også. Jeg har heller ikke fått noen papirfaktura.

Er sikkert en feil, men greit å få rydda opp i det fortest mulig

Får fakturaen rett i nettbanken..så den får nå komme når den kommer :)

Lenke til kommentar

Et spørsmål om selve telefonhuset. Når jeg trykker lett på rammen like over kameralinsen gir det etter og det kommer en kneppelyd. Akkurat der som delene er skjøtet sammen.

Er det sånn på dere andre sine telefoner også?

Nope, ingen knirkelyd i min. har trykket litt rundt hele mobilen og den virker veldig tight og presis i oppbyggingen :)

Lenke til kommentar

Nå har jeg

når evt ei oppdatering kan løse dette,evt hvordan løse dette rimelig kjapt.

at vi får bekreftet at det ikke bare er sånn

på min tlf?

Hei.

Det er ikke bare du som får opp den feilmeldinen. Merket opp fire bilder tatt med min N8, også la jeg dem til for å sende på mail. Får opp da "Vedlegget er for stort. Maksimal størrelse er 2048 Kb". Deretter skrur telefonen seg av, og så på. Hadde samme problematikken med min Nokia E52 for noen måneder tilbake, men så fort det kom ny firmware ordnet det seg.

Dette er ikke den eneste bugen på min N8. Om man sender en MMS til noen man har tekstet en del med, så lagrer MMS`n kun seg i utboksen, og legger seg der konstant uten å ville sende den. Da må man slette hele samtalen for få bort symbolet om at den forsøker. Irriterende feil.

Flere som har samme problem.

Kjører man for mange applikasjoner samtidig, så rebooter telefonen seg av og på til tider.

At den også kobler seg opp mot 3G nettet av seg selv er dumt, men av ingen stor betydning. Har fri bruk av nett inkludert, så det trekker jeg ikke den for.

Forøvrig er jeg kjempefornøyd med N8. Er superkamera, og bra GPS. Duger i massevis for meg. Pluss at det er lett å kjenne seg igjen i menyene ifra tidligere Nokia modeller. Kan leve med par tre småbugs som det helt sikkert kommer oppdateringer til. Fikk tilsendt telefonen min ifra Telenor, den 5.oktober, og jeg tok den i bruk den 6.oktober. Skal ikke klage, siden det er første parti. Ser frem til softwareoppdateringen, som helt sikkert er rett rundt hjørnet. At man kan synce mot Outlook, uten noe stress er ett stort pluss. De aller fleste telefoner har sine bugs, og N8 er heller ingen unntak, men det bedrer seg nok.

Lenke til kommentar

Jeg har fått samme....

http://www.telenor.n...super/index.jsp

http://nettbutikk.te...ELENOR.NOG.aspx

Den er kjøpt på Telenor sin nettbutikk ja? :)

Lenke til kommentar

Hentet ifra Mobilen :

Ved å installere et lite program fra Team HX får du langt skarpere bilder fra mobilkameraet. Årsaken er at Nokia N8 har en kompresjonsalgoritme som skal få ned filstørrelsen på bildene dine. Team HX har endret denne algoritmen slik at mye mer av informasjonen fra bildebrikken blir bevart. Disse bildene viser hvordan et utsnitt av et større bilde ser ut med og uten modifiseringen:

Vi har ikke testet funksjonen hos oss, men ser av eksempelet på sidene til Team HX at bildestørrelsen med Nokias kompresjon er på 2,7 MB , mens bildet tatt med modifiseringen fra Team FX er på hele 12 MB.

Comparision1.png

Link

Lenke til kommentar

Hentet ifra Mobilen :

Ved å installere et lite program fra Team HX får du langt skarpere bilder fra mobilkameraet. Årsaken er at Nokia N8 har en kompresjonsalgoritme som skal få ned filstørrelsen på bildene dine. Team HX har endret denne algoritmen slik at mye mer av informasjonen fra bildebrikken blir bevart. Disse bildene viser hvordan et utsnitt av et større bilde ser ut med og uten modifiseringen:

Vi har ikke testet funksjonen hos oss, men ser av eksempelet på sidene til Team HX at bildestørrelsen med Nokias kompresjon er på 2,7 MB , mens bildet tatt med modifiseringen fra Team FX er på hele 12 MB.

Comparision1.png

Link

Leste om det, genialt! Men den signeringen som må til, hva går den ut på? (Jada, vet jeg kunne lese om det!) :whistle::innocent:

Og, en ting til ang batteriet.

Har hatt min på 3dagen nå, og den er på 50-70%, varierer litt.

Trodde det var en bug i starten at den sto på 100% så lenge, men det tyder kanskje på at batteriet virkelig er så bra! Kanskje jeg opplever at den plutselig slår seg av, men til det motsatte er bevist, er jeg fornøyd!! :w00t:

Lenke til kommentar

Den bildehack greia er ikke noe jeg vil ha. Jeg har studert de bildene litt, og den detaljen de har valgt ut går mer på fokusering enn på komprimering. Hvis man ser på skiltet til varebilen midt i bildet er det mest lesbart på det komprimerte bildet. Og dessuten er jeg ikke spesielt begeistret over å skulle ha bildefiler på 12MB. Jeg synes Nokia har funnet et godt kompromiss for komprimering uten at det går merkbart ut over kvaliteten på bildet.

Lenke til kommentar

Det er snakk om sånne vær-widgets.

Noen som har prøvd denne? AccuWeather.com WRT Widget

ser den inne på OVI...

http://store.ovi.com/content/10512?clickSource=related%2Bcontent&contentArea=applications

Og denne, Snaptu

http://store.ovi.com/content/1611?clickSource=homepage&terminalId=N8-00

Koster det noe å bruke sånne greier? :blush:

Til opplysning:

Den AccuWeather.com WRT Widget viser været i 8 dager fremover.

er nå den 15 okt, og den viste været frem t.o.m 23 okt.

Endret av MonaH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...