Gå til innhold

Nokia N8 12 megapixler 720P, HDMI, AMOLED, symbian 3


Anbefalte innlegg

Er så utrolig skuffet over nettleseren og generell treghet når det gjelder respons på tlf. Er glad jeg beholdt min Htc Desire,den er mye bedre i bruk og alt er bedre tilpasset med enormt mye bedre flyt. Det eneste N8 virkelig duger på er faktisk kamera. Blir tvillingkort på meg,N8 skal brukes til bilder o.l. Hadde den hatt Android så hadde den vært nærmest perfekt. Synes faktisk formen også er dårlig,litt for tykk og for skarp i kantene. Er blitt litt kresen etter at jeg fikk Desire. Den mangler forøvrig bare et bedre kamera og bedre batteri. Men Android er et herlig OS. Er faktisk ganske skuffet Nokia,dessverre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er litt irriterende at Nokia ikke klarer å finne ut hvorfor det ikke er mulighet for å se på NRK eller TV2 med N8. Når de har sagt det er mulig.

 

TV på mobilen:

Telefonen har også en egen applikasjon som skal gjøre det enkelt å se TV på mobilen. Her samarbeider Nokia blant annet med NRK, TV2 og Viasat. TV-klippene streames via mobilnettet, så det er ikke snakk om det vi ellers kaller Mini-TV (DVB-H eller DMB).

Nokia N8 kan vise flere NRK-kanaler live, eller du kan se klipp fra TV2 og Viasat.

Kilde

Er det noen her som i det heletatt har dette på sin N8?

 

Har du snakket med Nokia om dette ? Virker egentlig som om at appen ikke er på telefonen.. for CNN og flere til fungerer jo fint..

Kanskje markedsavdelingen rett å slett har vært for ivrig å promotere dette før de har fådd ordnet appen ?

Jeg ringte Nokia i dag, de hadde ikke hørt om at det skulle følge med, men at flere hadde ringt inn og klaget på det.

Lenke til kommentar

Nettleseren til Nokia har aldri vært noe å skryte av, derfor man har mulighet til å legge inn annen nettleser, f.eks Opera Mini..

Opera er ikke bra nok,synes jeg da. Men touchen til Nokia er heller ikke helt bra.

 

Hva er galt med touchen da ? Er da minst på høyde med Desire synes nå jeg.. men som kjent, smaken er som baken..

Lenke til kommentar

Til Zanna

Sendte en mail til Nokia ang. problemet vårt og fikk en oppskrift hvor en kan løse dette på. Virket hos meg med windows Xp, så surfer nå med wifi på hjemme nettverk. Forøvrig ett nytt problem her, kan ikke se bildene tatt med Nokia n8 på mac, virker fint på PC. Første gang jeg har dette problemet med en mobil, men ok, har pc så får gi fanden i det, men virker litt jalla hele greia :)

 

Til Zanna

Sendte en mail til Nokia ang. problemet vårt og fikk en oppskrift hvor en kan løse dette på. Virket hos meg med windows Xp, så surfer nå med wifi på hjemme nettverk. Forøvrig ett nytt problem her, kan ikke se bildene tatt med Nokia n8 på mac, virker fint på PC. Første gang jeg har dette problemet med en mobil, men ok, har pc så får gi fanden i det, men virker litt jalla hele greia :)

Speedtouch guide.doc

Lenke til kommentar

Jeg klarte å reprodusere Wlan problemet med uhell når jeg dreiv å miksa og triksa med tilkoblingsinstillingene, måtte kjøre en lett-reset for å få det til å funke igjen. Så det er noe kluss med wlan, men ikke noe som ikke lar seg fikse så vidt jeg kan se. Funka fint først og funker helt fint nå etter at jeg fiksa det.

Lenke til kommentar

Til Nseries

Du tok ordene rett ut av min munn, os på denne var direkte skuffende, håpet på noe bedre med nye Symbian, HTC android mobiler (til en viss grad Sony X10)og Iphone 4 knuser denne, ikke tvil om det her. Samtidig synes jeg den er veldig bra på noen områder, kamera, ikke minst batteri og tilkoblings muligheter. Kjøp deg ett trilling eller tvilling-kort ja, det har jeg, iphone 4, HD2 med adroid og n8 er en grei kombinasjon :) Snart HTC Desire HD og da ryker HTC HD2 tenker jeg

Lenke til kommentar

Dere som er i besittelse av mobilen:

 

1. Hva kan dere si om lydkvaliteten ved avspilling av MP3?

2. Benytter dere medfølgende hodetelefoner, eller et annet dere har liggende? Svar gjerne på begge.

3. Sammenlignet med andre fullblods MP3-spillere, stiller N8 som en sterk konkurrent på denne fronten? iPod, iRiver, Sony, Creative.

 

Selv syns jeg min iPod nano er noe svak på lyd. Dette med gode hodetelefoner fra Sennheiser (lydisolerende.) :)

Lenke til kommentar

Sliter litt med andre problemer enn andre her inne. Kan noen fortelle meg hvordan man legger inn snarveier som f.eks internett, maps etc på skjermen. Har prøvd å gjøre slik det står i veiledningen men får det ikke til. Får kun til å legge inn widgeter.

 

Trykk lenge på skjermen, så trykker du på + tegnet - så velger du å legge til snarveier - så trykker du på snarvei widgeten og velger instillinger, her kan du velge hvilke snarveier du skal ha :)

Lenke til kommentar

Dere som er i besittelse av mobilen:

 

1. Hva kan dere si om lydkvaliteten ved avspilling av MP3?

2. Benytter dere medfølgende hodetelefoner, eller et annet dere har liggende? Svar gjerne på begge.

3. Sammenlignet med andre fullblods MP3-spillere, stiller N8 som en sterk konkurrent på denne fronten? iPod, iRiver, Sony, Creative.

 

Selv syns jeg min iPod nano er noe svak på lyd. Dette med gode hodetelefoner fra Sennheiser (lydisolerende.) :)

 

Nå har jeg bare prøvd med musikk fra Spotify, men for meg er lydkvaliteten helt på topp.

Testet med ett Koss SB45 hodetelefoner, og er høyt nok så det holder for meg iallefall.

Har ingenting å utsette på lydnivå eller kvalitet iallefall

Lenke til kommentar

Sliter litt med andre problemer enn andre her inne. Kan noen fortelle meg hvordan man legger inn snarveier som f.eks internett, maps etc på skjermen. Har prøvd å gjøre slik det står i veiledningen men får det ikke til. Får kun til å legge inn widgeter.

 

Trykk lenge på skjermen, så trykker du på + tegnet - så velger du å legge til snarveier - så trykker du på snarvei widgeten og velger instillinger, her kan du velge hvilke snarveier du skal ha :)

 

Takker! :) Så enkelt var altså det.

Lenke til kommentar

Dere som er i besittelse av mobilen:

 

1. Hva kan dere si om lydkvaliteten ved avspilling av MP3?

2. Benytter dere medfølgende hodetelefoner, eller et annet dere har liggende? Svar gjerne på begge.

3. Sammenlignet med andre fullblods MP3-spillere, stiller N8 som en sterk konkurrent på denne fronten? iPod, iRiver, Sony, Creative.

 

Selv syns jeg min iPod nano er noe svak på lyd. Dette med gode hodetelefoner fra Sennheiser (lydisolerende.) :)

1. Utrolig bra:-)

2. Brukte de medfølgende, ellers bruker jeg koss porta pro..

3. Vil si den gjør det ja:)

Lenke til kommentar

Dere som er i besittelse av mobilen:

 

1. Hva kan dere si om lydkvaliteten ved avspilling av MP3?

2. Benytter dere medfølgende hodetelefoner, eller et annet dere har liggende? Svar gjerne på begge.

3. Sammenlignet med andre fullblods MP3-spillere, stiller N8 som en sterk konkurrent på denne fronten? iPod, iRiver, Sony, Creative.

 

Selv syns jeg min iPod nano er noe svak på lyd. Dette med gode hodetelefoner fra Sennheiser (lydisolerende.) :)

Syns lyden var overraskende bra. Bruker de som følger med nå mens jeg er på jobb og må høre landskampen på radio. Det er jo ikke mp3 standard men allikevel bra.

 

Har forresten et problem når jeg bruker radioen. når jeg skrur radioen av, virker det som mobilen restarter? Må ikke taste pin, men kommer sånn nokia merke på hvir skjerm om noen skjønner!

Lenke til kommentar
Det med full lading i minst 12 timer er en myte som henger igjen fra "gamle dager" når det var en annen batteriteknologi enn i dag (Cadmium og Metall). Med dagens Lithium-batterier trenger man ikke å tenke på slikt lenger. Lithiumbatteriene liker faktisk å bli klattladet, så hvis du er hjemme i 15 minutter og skal videre er det helt greit å lade det i denne korten tiden før du evt fyker avgårde igjen... :-)

 

Det stemmer faktisk ikke. Første ladingen(e) er essensielle for høy ytelse senere. Det er en myte at batterier ikke lengre har memory-funksjon. Det gjelder kun senere bruk. Altså etter de 3-5 første ladingene kan du kjøre lading og utlading som du vil, lade i 10 minutter eller aldri lade fullt.

 

edit: Med andre ord: Det er en myte at det er en myte : )

Endret av apegryn
Lenke til kommentar

Til Zanna

Sendte en mail til Nokia ang. problemet vårt og fikk en oppskrift hvor en kan løse dette på. Virket hos meg med windows Xp, så surfer nå med wifi på hjemme nettverk.

 

Her bekrefter altså Nokia det jeg har nevnt flere ganger. At WLAN feilen stammer fra s60v5, og er reell.

 

Det betyr, at du ikke kan tilkoble en speedtouch/thomson router med QOS aktivert, uten å ha tilgang til routerinstillingene via en PC. Det er elendig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...