GraBalder Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Noen som vet om en god værapplikasjon for Symbian, i grunn det eneste jeg virkelig savner fra HTC Sense er værwidgeten. Har prøvd Accuweather og den andre som ligger på Ovi store, men synes ikke særlig om noen av dem ... Dillete. Samme som lager SPB mobile shell, har også en egen vær-applikasjon. Finner kun for S60 5th, men det kan jo hende den fungerer på S^3 også. Dyr var den også... http://spb.com/symbian-software/weather/ Knall! Den funker som bare F ... Takker og bukker! 14 dollar er ei pølse i slaktetida ... Lenke til kommentar
Dipso Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Hum, jeg sliter litt med å sette opp epost/gmail i det medfølgende epostprogrammet... er det bare jeg som er idiot, eller er det noe triks til dette? Lenke til kommentar
Krankenstein Skrevet 8. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2010 Noen som vet om en god værapplikasjon for Symbian, i grunn det eneste jeg virkelig savner fra HTC Sense er værwidgeten. Har prøvd Accuweather og den andre som ligger på Ovi store, men synes ikke særlig om noen av dem ... Dillete. Samme som lager SPB mobile shell, har også en egen vær-applikasjon. Finner kun for S60 5th, men det kan jo hende den fungerer på S^3 også. Dyr var den også... http://spb.com/symbian-software/weather/ Knall! Den funker som bare F ... Takker og bukker! 14 dollar er ei pølse i slaktetida ... Du hadde spart peng hvis du kjøpte spb shell, da følger med spb weather:) 190kr Lenke til kommentar
vodkalemon Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Endelig har jeg også tlf i min hender! Hvor lenge må den lade første gang? eller er det ikke sånn at den må lade lengre enn till den blir full? Alt fungerer fint på min, ikke testet wlan enda, men det går vel fint? Lenke til kommentar
Mr.Static Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Endelig har jeg også tlf i min hender! Hvor lenge må den lade første gang? eller er det ikke sånn at den må lade lengre enn till den blir full? Alt fungerer fint på min, ikke testet wlan enda, men det går vel fint? Det med full lading i minst 12 timer er en myte som henger igjen fra "gamle dager" når det var en annen batteriteknologi enn i dag (Cadmium og Metall). Med dagens Lithium-batterier trenger man ikke å tenke på slikt lenger. Lithiumbatteriene liker faktisk å bli klattladet, så hvis du er hjemme i 15 minutter og skal videre er det helt greit å lade det i denne korten tiden før du evt fyker avgårde igjen... :-) Lenke til kommentar
vodkalemon Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Endelig har jeg også tlf i min hender! Hvor lenge må den lade første gang? eller er det ikke sånn at den må lade lengre enn till den blir full? Alt fungerer fint på min, ikke testet wlan enda, men det går vel fint? Det med full lading i minst 12 timer er en myte som henger igjen fra "gamle dager" når det var en annen batteriteknologi enn i dag (Cadmium og Metall). Med dagens Lithium-batterier trenger man ikke å tenke på slikt lenger. Lithiumbatteriene liker faktisk å bli klattladet, så hvis du er hjemme i 15 minutter og skal videre er det helt greit å lade det i denne korten tiden før du evt fyker avgårde igjen... :-) Strålende, da var det rett ut av ladern! Fantastisk flott telefon designmessig.. Har ingen problemer med at kameraet står litt ut.. syns det ser naturlig ut egentlig. Lenke til kommentar
GraBalder Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Noen som vet om en god værapplikasjon for Symbian, i grunn det eneste jeg virkelig savner fra HTC Sense er værwidgeten. Har prøvd Accuweather og den andre som ligger på Ovi store, men synes ikke særlig om noen av dem ... Dillete. Samme som lager SPB mobile shell, har også en egen vær-applikasjon. Finner kun for S60 5th, men det kan jo hende den fungerer på S^3 også. Dyr var den også... http://spb.com/symbian-software/weather/ Knall! Den funker som bare F ... Takker og bukker! 14 dollar er ei pølse i slaktetida ... Du hadde spart peng hvis du kjøpte spb shell, da følger med spb weather:) 190kr Hei, har ikke betalt noe ennå, 30 dagers prøveversjon før jeg ev. må betale 14 dollar. Hvordan er spb shell på denne mobilen da? Hadde det en gang på min HTC HD2, men gikk tilbake til Sense. Men på denne, hvis det kan friske opp Symbian-looken, så kanskje? Mye styr å innstallere? Har du gjort det? Lett å tilbakestille til opprinnelig hvis man ikke er fornøyd? Andre pluss og minus med spb vs. standard skin? Lenke til kommentar
Olannon Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Takk for at dere poster reviews løpende - jeg har ikke sjangs til å holde oversikt over alle forskjellige mobilforums/sider rundt omkring! Likte spesielt denne godt - http://www.mobili.no/nyheter/ett-dogn-med-nokia-n8/ Lurer litt på èn ting though: de skryter uhemmet av inntasting i landskapsmodus mens andre sider har slaktet dette. Til de av dere som allerede har telefonen, hvordan er opplevelsen deres av akkurat dette? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Hum, jeg sliter litt med å sette opp epost/gmail i det medfølgende epostprogrammet... er det bare jeg som er idiot, eller er det noe triks til dette? Nei det er ganske enkelt Taste inn epost adresse og passord.. vips.. resten ordner telefonen Må bare sørge for å ha tillgang til internett slik at telefonen kan hente instillinger Lenke til kommentar
Dipso Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 (endret) Er det noen som har fått til å sette opp gmail i den innebyggede epostleseren. Jeg får opp "Du må abonere på Nokia Messaging for å bruke denne telefonen til epost. Kontakt opperatøren." Etter å ha skrevet inn epost adressen min får jeg kun Epost for exchange opp som option. Trodde det skulle dukke opp gmail etc etc her? Endret 8. oktober 2010 av Dipso Lenke til kommentar
RMNZR Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 (endret) Takk for at dere poster reviews løpende - jeg har ikke sjangs til å holde oversikt over alle forskjellige mobilforums/sider rundt omkring! Likte spesielt denne godt - http://www.mobili.no/nyheter/ett-dogn-med-nokia-n8/ Lurer litt på èn ting though: de skryter uhemmet av inntasting i landskapsmodus mens andre sider har slaktet dette. Til de av dere som allerede har telefonen, hvordan er opplevelsen deres av akkurat dette? Jeg har aktivisert "ordforslag" og satt Tekstkorrigeringsmodus til Vis forslag. På denne måten kan jeg skrive fort og den setter inn det nærmeste ordet som ligner (f.eks dersom jeg faktisk skrev "ynnskild" så retter den til "unnskyld".) Da øker hastigheten. Hvis du derimot skriver ett ord som ikke er i ordboken trykker du bare på alternativet som dukker opp der teksten kommer. Det fungerer med andre ord strålende! Endret 8. oktober 2010 av RMNZR Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 (endret) Dipso: Som standard ligger eposten på home screen 2.. trykk på den øverste hvor det står epost..velg start, da kobler telefonen seg til internett, velg da gmail, tast inn epostadressen og passordet. Det skal være nok det.. Endret 8. oktober 2010 av Stig-Arne Lenke til kommentar
GraBalder Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Er det noen som har fått til å sette opp gmail i den innebyggede epostleseren. Jeg får opp "Du må abonere på Nokia Messaging for å bruke denne telefonen til epost. Kontakt opperatøren." Etter å ha skrevet inn epost adressen min får jeg kun Epost for exchange opp som option. Trodde det skulle dukke opp gmail etc etc her? Jeg satte opp gmail uten noe problem, det samme med hotmail. Kanskje prøve igjen å gå inn på menyen: Innstillinger -> Telefon -> E-post -> Valg : velge "Ny epostkasse" og ta det derifra? Da får du et spørsmål om å godta, mobben kobler seg opp mot nettet, og du får ei liste å velge fra med Ovi mail, Yahoo mail, Gmail, Windows Live Hotmail, Mail for Exchange og Annet. Lenke til kommentar
Dipso Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Jeg får ikke opp noen gmail option, og jeg får den nevnte feilmeldingen. Lenke til kommentar
GraBalder Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 http://www.itavisen.no/853192/verdens-beste-kameramobil Hei, folkens, se på bildet som står øverst på denne testen hos IT-avisen, der ligger det en widget for Yr.no. Hvor får vi den fra??? Vil ha! Lenke til kommentar
GraBalder Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Jeg får ikke opp noen gmail option, og jeg får den nevnte feilmeldingen. Merkelig! Har aldri sett noe melding om at man må abonnere på Nokia Messaging ... Kanskje prøve å resette telefonen og ta det hele fra starten igjen, i tilfelle du har gjort et "feil" valg tidlig i konfigurasjonen for e-post ... Lenke til kommentar
Dipso Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Jeg får ikke opp noen gmail option, og jeg får den nevnte feilmeldingen. Merkelig! Har aldri sett noe melding om at man må abonnere på Nokia Messaging ... Kanskje prøve å resette telefonen og ta det hele fra starten igjen, i tilfelle du har gjort et "feil" valg tidlig i konfigurasjonen for e-post ... Prøvde ett fabrikk resett nå... no luck... så en liknende tråd hvor det ble ment at wlan gjorde at det ikke fungerte, men no luck med wap heller... Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Jeg får ikke opp noen gmail option, og jeg får den nevnte feilmeldingen. Merkelig! Har aldri sett noe melding om at man må abonnere på Nokia Messaging ... Kanskje prøve å resette telefonen og ta det hele fra starten igjen, i tilfelle du har gjort et "feil" valg tidlig i konfigurasjonen for e-post ... Prøvde ett fabrikk resett nå... no luck... så en liknende tråd hvor det ble ment at wlan gjorde at det ikke fungerte, men no luck med wap heller... Hmm.. høres da virkelig merkelig ut. Prøvde du fremgangsmåten jeg forklarte ? Lenke til kommentar
Optimus Prime Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Det er litt irriterende at Nokia ikke klarer å finne ut hvorfor det ikke er mulighet for å se på NRK eller TV2 med N8. Når de har sagt det er mulig. TV på mobilen: Telefonen har også en egen applikasjon som skal gjøre det enkelt å se TV på mobilen. Her samarbeider Nokia blant annet med NRK, TV2 og Viasat. TV-klippene streames via mobilnettet, så det er ikke snakk om det vi ellers kaller Mini-TV (DVB-H eller DMB). Nokia N8 kan vise flere NRK-kanaler live, eller du kan se klipp fra TV2 og Viasat. Kilde Er det noen her som i det heletatt har dette på sin N8? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Det er litt irriterende at Nokia ikke klarer å finne ut hvorfor det ikke er mulighet for å se på NRK eller TV2 med N8. Når de har sagt det er mulig. TV på mobilen: Telefonen har også en egen applikasjon som skal gjøre det enkelt å se TV på mobilen. Her samarbeider Nokia blant annet med NRK, TV2 og Viasat. TV-klippene streames via mobilnettet, så det er ikke snakk om det vi ellers kaller Mini-TV (DVB-H eller DMB). Nokia N8 kan vise flere NRK-kanaler live, eller du kan se klipp fra TV2 og Viasat. Kilde Er det noen her som i det heletatt har dette på sin N8? Har du snakket med Nokia om dette ? Virker egentlig som om at appen ikke er på telefonen.. for CNN og flere til fungerer jo fint.. Kanskje markedsavdelingen rett å slett har vært for ivrig å promotere dette før de har fådd ordnet appen ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå