Gå til innhold

Nokia N8 12 megapixler 720P, HDMI, AMOLED, symbian 3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+asdfasdf

spennende specs. Litt liten skjerm kanskje, og symbian 3 trekker mye ned. Her er det fortsatt mye følelse av det eldgammle operativsystemet som ikke slår igjennom pr. dags dato.

Detter er vel kanskje ikkje retta berre mot deg, men kva som gjer symbian eldgamalt?

Lenke til kommentar

Etter mye om og men fra min side endte jeg med å bestille en allikevel jeg å.

Mangelen på ett ok OS(dvs mindre apps osv enn android og Ios) er ikke så viktig som de funksjonene man får for en relativt rimelig pris føler jeg.

Så da er det bare å smøre seg med tålmodighet og håpe netcom får den inn asap :)

Endret av daruu
Lenke til kommentar

Angående dette med applikasjoner.

JA, nokia har pr. dags dato mye mindre applikasjoner i butikken enn hva f.eks Apple og Android har.

Men forhåpentligvis vil dette snu med Symbian^3 som er ett åpent system, og lettere å utvikle applikasjoner til.

Så forhåpentligvis vil vi se mange flere gode applikasjoner i Ovi Store fremover :)

Nå står det forøvrig 100+ på lager av Dark Grey hos telenor :D :D

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar

Da ser det ut som ventetiden straks er over. Det har vært en lang og hard diskusjon om denne telefonen. Om man liker Nokia N8 eller ei blir jo veldig variert blant det mobilelskende folket. Det har helt med hvilke krav og ønsker man har til en telefon. Nokia N8 er den telefonen som er nærmest mine ønsker og behov på papiret, så da gjenstår den praktiske testen og se om den står til forventningene man har.

Det blir en grønn telefon på meg denne gangen. Fått nok av alle svarte og sølvfargede telefoner i min tid, så skal bli godt med noe som ser litt nytt ut og :cool:

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar

Jepp, nå er også min sendt fra nettbutikken. Blir laaange de neste par dagene ... :)

Hva gjør folket med lagring, kjøper dere ekstra micro-SD kort straks eller satser på at internminnet på 16 GB holder? Blir kanskje lagret mer av store bildefiler og video på denne mobilen.

Vurderer å kjøpe micro-SD kort på Elkjøp / Lefdal, de har 16 GB til 529,- ... noen bedre forslag?

Lenke til kommentar

Da ser det ut som ventetiden straks er over. Det har vært en lang og hard diskusjon om denne telefonen. Om man liker Nokia N8 eller ei blir jo veldig variert blant det mobilelskende folket. Det har helt med hvilke krav og ønsker man har til en telefon. Nokia N8 er den telefonen som er nærmest mine ønsker og behov på papiret, så da gjenstår den praktiske testen og se om den står til forventningene man har.

Det blir en grønn telefon på meg denne gangen. Fått nok av alle svarte og sølvfargede telefoner i min tid, så skal bli godt med noe som ser litt nytt ut og :cool:

Er din grønne blitt sendt?

Lenke til kommentar

Fikk prøve en N8 i dag, og sett noen bilder etter de var overført til datamaskinen. Syntes det var merkelig at filstørrelsen på bildene var fra 1,5 mb til 2,5 mb. Bruker Nokia veldig kraftig komprimering, det er jo tross alt snakk om 12 mpix?

Omnia HD'en min tar bilder i 8 mpix som alle blir 3,5 til 4,5 mb.

Her kan dere laste ned noen eksempler, hentet fra Hyperx sin blogg.

Lenke til kommentar

Fikk prøve en N8 i dag, og sett noen bilder etter de var overført til datamaskinen. Syntes det var merkelig at filstørrelsen på bildene var fra 1,5 mb til 2,5 mb. Bruker Nokia veldig kraftig komprimering, det er jo tross alt snakk om 12 mpix?

Ja det hørtes rart ut, det er jo samme størrelse jeg har på min N97, sikker på at de sto på max kvalitet?

Lenke til kommentar

Eg har en haug med nokia n8 photo samples. De er jævla liten i forhold til bildene eg tar med min omnia hd ja. Litt snodig i grunn..størrelsen er ikke alt...eller..

Lenke til kommentar

Dette må vel skyldes kamerainnstillingene. Jeg leste et sted at standardinnstilling for fotos i N8 er satt til 9 mp og "wide-format" men dette kan brukeren forandre. Kan jo være greit at standardinnstilling ikke er på fulle 12 mp, men forbeholdt spesielle situasjoner. Sparer jo lagringsplass også da.

Pakkesporingen viser at min N8 dark grey nå er registrert på Stokke terminal og videresendt, antatt å ankomme mitt postkontor onsdag 6. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...