Gå til innhold

Nokia N8 12 megapixler 720P, HDMI, AMOLED, symbian 3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grunnen til at jeg diskuterer det, er egentlig bare for å slå tilbake mot Android og Eple klanen som bare ser ulempene med Symbian..

Men stopper her nå jeg

Begynner å bli slitsomt. Husker dere "terminator"? Han var intens han.

Fleste parten av vi som skriver her på forumet, sitter å venter på vårt eksemplar av nokia n8.

Eller i det minste vurderer å kjøpe mobben.

Lenke til kommentar

Diskusjonen kommer vel aldri til å ende egentlig..

Men er helt enig i at vi skal holde den diskusjonen unna denne tråden.. Smekk på fingrene til meg at jeg i det hele tatt fyrer oppunder..

:)

Håper Telenor holder hva de lover å sender telefonen i morgen iallefall

Enig mr.:) eller tirsdag i mitt tilfelle

Lenke til kommentar

Det er vel egentlig litt positivt for N8 at slike diskusjoner oppstår, selv om det har lett for å spore av i litt feil retning.

Det viser jo at folk er opptatt av denne telefonen, og hva den kan i forhold til de andre konkurrentene :)

Eg har fulgt tett med de fleste forum som har omhandlet tidligere mobiler jeg har eid, men har aldri vært borti en tråd som denne. Folk er virkelig opptatt av nokia n8. For noen er n8 en stor trussel, for andre den kommende drømmemobilen.

Det er ikke min "drømmemobil", men ut i fra mine behov, så blir det tilnærmet:)

Lenke til kommentar

Beklager, men jeg er NØDT til å motargumentere feilinformasjon!

Grunnen til at jeg diskuterer det, er egentlig bare for å slå tilbake mot Android og Eple klanen som bare ser ulempene med Symbian..

Men stopper her nå jeg

Diskusjonen startet ikke med symbian, det startet med denne påstanden din: "Nokia gruser konkurentene på det meste"

liten skrift til deg Stig-Arne:

Det slår ingenting tilbake på mine argumenter da hastighet er en faktor av to ting: OS og chipset. Trenger ikke tape mot konkurrent med mindre skjerm, men en liten skjerm støtter ikke opp om din påstand "nokia gruser konkurrentene på det meste". Du nevner også RAM: Du sier mer ram ikke gjør en bedre mobil, og at høy prosessorhastighet ikke gjør telefonen raskere. Tenk godt over hva du faktisk sier her, for enten har du misforstått hva en prosessor og ram er, eller så ser du ikke på hastighet som en positiv egenskap i telefonen. Jeg er enig i at OVI-maps, kameraet og HDMI/USB er positive egenskaper, men legger du tre egenskaper til grunn for din påstand "Nokia gruser konkurentene på det meste", har du en sær forståelse av begrepet "det meste". Svar meg på PM om du vil diskutere temaet mer, og GJERNE sitér meg på punkter du er uenig

APEGRYN:

Har du bestilt nokia n8?

Nei : )

Jeg må igjen poengtere, for noen er kanskje litt hårsår rundt slike diskusjoner: N8 er en god mobil, med markedets beste kamera. Jeg argumenterer kun saklig mot påstander jeg mener er feil og kan gi feilaktig inntrykk for brukere som ikke har trådd lenge nok i mobilbransjen.

Endret av apegryn
Lenke til kommentar

Beklager, men jeg er NØDT til å motargumentere feilinformasjon!

Men stopper her nå jeg

Diskusjonen startet ikke med symbian, det startet med denne påstanden din: "Nokia gruser konkurentene på det meste"

liten skrift til deg Stig-Arne:

Det slår ingenting tilbake på mine argumenter da hastighet er en faktor av to ting: OS og chipset. Trenger ikke tape mot konkurrent med mindre skjerm, men en liten skjerm støtter ikke opp om din påstand "nokia gruser konkurrentene på det meste". Du nevner også RAM: Du sier mer ram ikke gjør en bedre mobil, og at høy prosessorhastighet ikke gjør telefonen raskere. Tenk godt over hva du faktisk sier her, for enten har du misforstått hva en prosessor og ram er, eller så ser du ikke på hastighet som en positiv egenskap i telefonen. Jeg er enig i at OVI-maps, kameraet og HDMI/USB er positive egenskaper, men legger du tre egenskaper til grunn for din påstand "Nokia gruser konkurentene på det meste", har du en sær forståelse av begrepet "det meste". Svar meg på PM om du vil diskutere temaet mer, og GJERNE sitér meg på punkter du er uenig

APEGRYN:

Har du bestilt nokia n8?

Nei : )

Du får nå bare påstå at det er feilinformasjon..

Det har du prøvd på tidligere.. men du tolker det på din måte å det får du gjøre.. Diskusjonen med deg er for meg avsluttet.. Enkelt å greitt.

Så slutter vi å forsøple denne tråden..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Har planer om å bestille denne fra Telenor i morgen, men er ikke 100% sikker enda.

Kamera er det viktigste for meg, så større bildebrikke og bedre mikrofon er hovedgrunnen.

Men Pixon 12, som jeg har nå, har muligens bedre skjerm og LED-lys (ikke så viktig).

Tror forresten ikke N8 støtter NTFS gjennom USB, vet dere noe om dette? Det er ganske kjedelig med tanke på USB inn og HDMI ut.

Blir ca. 900kr i mellomlegg, så er vel ikke en alt for dårlig oppgradering? :hmm:

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar

Seriøst folkens, er det virkelig noen av dere som legger vekt på HDMI på N8? Ligger inne med en bestilling selv, men HDMI kommer jeg trolig aldri til å bruke. Film ser jeg på kino eller på bluray på hjemmekinoen. Og hvem går rundt med HDMI-kabel i lomma? Personlig synes jeg HDMI-utgangen er noe forbaska tull som trolig mindre enn 0,0001% av N8-eiere kommer til å få bruk for.

Jeg begynner å bli bekymret for den lange ventetiden. Jeg hadde Nokia N97 tidligere og gud bedre meg så mange problemer det var med den mobilen. Det endte med at jeg kansellerte kjøpet. Sitter nå med en følelse at de sliter med mange bugs i Symbian^3. Det at alle andre mobilprodusenter går ut og sier at de ikke vil satse på dette OS'et lover ikke bra.

Inntil videre sitter jeg inne med en bestilling på denne mobilen. Jeg tror kameraet på den er knall, og jeg har alltid likt Nokia sine synkroniseringsmuligheter med Outlook. Har hatt mange Nokiatelefoner opp gjennom årene, men N97 var en gedigen skuffelse. Blir jeg like skuffet over N8 kommer jeg trolig aldri til å vurdere Nokia igjen. Jeg setter frist til 31. oktober.

Endret av TottoT
Lenke til kommentar

Har planer om å bestille denne fra Telenor i morgen, men er ikke 100% sikker enda.

Kamera er det viktigste for meg, så større bildebrikke og bedre mikrofon er hovedgrunnen.

Men Pixon 12, som jeg har nå, har muligens bedre skjerm og LED-lys (ikke så viktig).

Tror forresten ikke N8 støtter NTFS gjennom USB, vet dere noe om dette? Det er ganske kjedelig med tanke på USB inn og HDMI ut.

Blir ca. 900kr i mellomlegg, så er vel ikke en alt for dårlig oppgradering? :hmm:

N8 er nok en god oppgradering fra pixon 12, både på softwaresiden og kameradelen.

Lenke til kommentar

Seriøst folkens, er det virkelig noen av dere som legger vekt på HDMI på N8? Ligger inne med en bestilling selv, men HDMI kommer jeg trolig aldri til å bruke. Film ser jeg på kino eller på bluray på hjemmekinoen. Og hvem går rundt med HDMI-kabel i lomma? Personlig synes jeg HDMI-utgangen er noe forbaska tull som trolig mindre enn 0,0001% av N8-eiere kommer til å få bruk for.

Kommer antakeligvis til å bruke den ganske mye, når jeg f.eks er på hytta.. bare å drasse med meg kabelen vips.. ser man film med god kvalitet.

Kall det gjerne tull, men selv om du ikke har tenkt å bruke den, så betyr ikke det at andre ikke har planer om det.. Og HDMI utgangen gir nye muligheter i forhold til de gamle s-video tilkoblingene.

Lenke til kommentar

Kommer antakeligvis til å bruke den ganske mye, når jeg f.eks er på hytta.. bare å drasse med meg kabelen vips.. ser man film med god kvalitet.

Kall det gjerne tull, men selv om du ikke har tenkt å bruke den, så betyr ikke det at andre ikke har planer om det.. Og HDMI utgangen gir nye muligheter i forhold til de gamle s-video tilkoblingene.

Ja. Hdmi er et kjempepluss. Mye lettere å vise hdmateriale til venner og familie. Hadde vært enda lettere hvis man slapp den overgangen selvsagt. Men men. Dark grey er ikke lager foreløpig forresten.

Endret av Krankenstein
Lenke til kommentar

Ser dårlig ut med den bekreftede datoen på dark grey varianten hos telenor.....

Sendt mail te Telenor nå nettopp. Dette var svaret jeg fikk!

"Bekrftet betyr at den kommer idag. I prinsippet kan den allerede ligge nede på lageret, bare ikke ha blitt registrert enda. Mobilen blir pakket og sendt forløpende etter registrering."

Får håpe den blir sendt idag!

E klar for ny mobil snart!

Lenke til kommentar

"Bekrftet betyr at den kommer idag. I prinsippet kan den allerede ligge nede på lageret, bare ikke ha blitt registrert enda. Mobilen blir pakket og sendt forløpende etter registrering."

he. eg fikk denne:

"Hei, det er 100% sikkert at den kommer inn idag. Når vi skriver bekreftet skal den komme inn datoen som står, og hvis det står ubekreftet kan den komme før datoen som står der, og etter datoen."

Men har opplevd tidligere at varer kommer inn litt ut på dagen. Men da blir gjerne ikke varen sendt til kunde før dagen etter..

Endret av Krankenstein
Lenke til kommentar

he. eg fikk denne:

"Hei, det er 100% sikkert at den kommer inn idag. Når vi skriver bekreftet skal den komme inn datoen som står, og hvis det står ubekreftet kan den komme før datoen som står der, og etter datoen."

Men har opplevd tidligere at varer kommer inn litt ut på dagen. Men da blir gjerne ikke varen sendt til kunde før dagen etter..

Konge! Då satse me på å få ny mobil før helga!!!Detta blir knall!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...