Gå til innhold

Nokia N8 12 megapixler 720P, HDMI, AMOLED, symbian 3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har lagt inn en bestilling hos PS.no.

Men ser nå at CDON.no fører Zagg sine «invisible shield». Har med det sendt inn et spørsmål om når dem kan forvente å ha N8 på lager, samt invisible shield til N8. Billig frakt har de også. :)

Lenke til kommentar

Har ingen anelse om hvordan systemet på telenor.no fungere.. Du får ringe dem. er vel det greieste.

Men fortsatt ingen andre som har bekreftet dato såvidt jeg ser.

Ringte de og spurte. De hadde ikke peiling, men kan ikke tenke meg at jeg er for seint ute. Bestilte tross alt igår kveld.

Lenke til kommentar

Avbestilte hos MPX.no, de opererte med 6.oktober på den hvite. Ringte Telenor sin nettbutikk, og henne jeg pratet med lovte at når det er bekreftet dato, da vil den bli sendt ut 4.oktober. Håper jeg får den til da. Lurer på hva jeg skal gjøre med Desire. Tror ikke jeg får all verdens for den om jeg selger den brukt. Blir deilig å gå tilbake til Nokia.

Lenke til kommentar

Avbestilte hos MPX.no, de opererte med 6.oktober på den hvite. Ringte Telenor sin nettbutikk, og henne jeg pratet med lovte at når det er bekreftet dato, da vil den bli sendt ut 4.oktober. Håper jeg får den til da. Lurer på hva jeg skal gjøre med Desire. Tror ikke jeg får all verdens for den om jeg selger den brukt. Blir deilig å gå tilbake til Nokia.

Eg har sendt en del mail til mpx. De vet ingenting. Gidd ikke styre mer med de, men avventer canseleringen til over helgen, tror eg...

Har snakket med telenor eg også. Den gråe kommer på mandag. Den grønne på tirsdag:)

Lenke til kommentar

Veldig mangen video dueller mellom iphone 4 og nokia n8 der ute nå.

Artig igrunn. Iphone 4 gir gode opptak, men fargene er lite å skryte av. Det som er rød in real life, blir lilla-aktig med iphone 4. Nokia har ikke minst denne gode zoomfunksjonen. Så nokia n8 er nok en winner på video, men ingen soleklar vinner.

Fant en photo duell også. Der vant n8, men igjen ingen soleklar seier akkurat.

Uansett. Så må vi ikke glemme at N8 knuser iphone 4 under dårlige lysforhold både under video og bilder. Og har iphone 4 hdmi? Trokke det:)

Lenke til kommentar

iphone 4 kan vel ikke akkurat måle seg mot n8 hva angår bildekvalitet; stillbilder, av den opplagte grunn at n8 har 12 mp vs 5 mp på iphone, i tillegg til at nokia alltid har vært blant de beste mobilprodusentene på fargekontroll (gode gamle n'serie telefonene gjorde dette veldig bra, som 85 og 95), der hvor apple ikke har hatt noe erfaring med fotokvalitet før nå nylig.

Jeg vil dog tro at iphone og n8 vil oppføre seg rimelig likt under mørke forhold med video, i motsetning til hva noen andre her sier. Av den enkle grunn at photonsensorene på bildebrikkene i n8 og iphone 4 er av tilsvarende størrelse, tross n8 sin større bildebrikke. I teorien burde videokvaliteten da være lik.

å kalle en fotokonkurranse mellom n8 og iphone 4 for 'duell', synest jeg er morsomt. Alle vet hvem som er vinneren.

Endret av apegryn
Lenke til kommentar

iphone 4 kan vel ikke akkurat måle seg mot n8 hva angår bildekvalitet; stillbilder, av den opplagte grunn at n8 har 12 mp vs 5 mp på iphone, i tillegg til at nokia alltid har vært blant de beste mobilprodusentene på fargekontroll (gode gamle n'serie telefonene gjorde dette veldig bra, som 85 og 95), der hvor apple ikke har hatt noe erfaring med fotokvalitet før nå nylig.

Jeg vil dog tro at iphone og n8 vil oppføre seg rimelig likt under mørke forhold med video, i motsetning til hva noen andre her sier. Av den enkle grunn at photonsensorene på bildebrikkene i n8 og iphone 4 er av tilsvarende størrelse, tross n8 sin større bildebrikke. I teorien burde videokvaliteten da være lik.

å kalle en fotokonkurranse mellom n8 og iphone 4 for 'duell', synest jeg er morsomt. Alle vet hvem som er vinneren.

Joda. Helt enig. Det er jo opplagt. Nokia n8 er bedre på bilde og video, men iphone er ikke dårlig altså. I forhold til samsung wave f.eks og andre mobiler. Uansett. Vi har valgt rett mobb. Innen en uke så har vi mobben i hånden. Moro:-)

Lenke til kommentar

Vet ikke hvor mange reviews folk har lest rundt omkring. Så vidt jeg har fått med meg er det ingen ute av den nyeste versjonen (dvs den folk får nå og som skal produseres videre) - alle baserer seg på mobilen som ble vist frem for drøyt 2 uker siden.

Jeg leste akkurat en ganske thorough anmeldelse, riktignok basert på en prøvetelefon fra Nokia World, men likevel... Noen av punktene gir grunn til bekymring da jeg ikke kan se for meg at dette er noe de har endret på så kort tid. Først, her er linken: http://www.techradar.com/reviews/phones/mobile-phones/nokia-n8-692448/review?artc_pg=14

disclaimer: virker som om ikke alle sidene i denne anmeldelsen vises 100% for øyeblikket

Ok - vil egentlig bare gripe tak i et par ting jeg bet meg fast i:

-vanskelig å komme seg til 'options' i feks menyer

Personlig synes jeg HTC's 4 standardknapper er helt geniale (er disse android-spekkede krav?), de gjør det særdeles enkelt for en bruker å alltid gå tilbake, finne options etc. Jeg kan se for meg at ved å implementere kun 1 knapp vil dette kunne være et problem. Om det faktisk er så omstendelig som artikkelen gir uttrykk for, gjenstår å se

-nedlastede applikasjoner ligger i en egen meny, inne i menyen

Dersom dette er eneste veien å nå apps på er dette unødvendig klønete. Jeg antar, regner med og håper at det kan legges snarveier på skrivebordet. Alt jeg vanligvis bruker finnes jo her uansett, hvis det ikke ligger her gjør det meg nada å bla en ekstra meny den ene gangen annenhver uke jeg skal gjøre noe spesielt

-kontaktlisten, mangel på synk, dårlig layout

Så vidt jeg kan forstå utfra anmeldelsen så har kontaktlisten en dårlig layout. Dessuten, hvis ikke jeg leser feil, så kan man ikke synke opp/ned i forhold til google contacts. Dette må da virkelig være feil / på plass i den endelige telefonen??? Kan ikke forestille meg at Nokia ditcher dette da dette for mange er plass nr.1 å samle kontakter på. Det får meg også til å lure på om man kan synke kalenderen opp mot google calendar - noe som for meg er essensielt. I forhold til facebookintegrasjon så forstår jeg slik at N8 har samme system som Hero'en jeg nå bruker - som for meg fungerer svært bra.

-internett

Det hevdes at internett ikke fungerer optimalt på enkelte flashtunge sider. I seg selv ikke noe stort problem, i alle fall ikke for meg, da jeg ikke bruker internett på telefonen særlig mye. Likevel, greit at ting fungerer som det skal når jeg først søker opp noe. Det nevnes også at browseren er noe tregere enn konkurrentenes.

I forhold til hva som blir skrevet om f.eks. kamera virker det som om anmelderen er litt biased mot symbian/nokia - det er jo totalt undertrykket i forhold til andre anmeldere! I quote: "The camera works well in most conditions...". Hallo? Samtlige andre hevder kameraet banker alt av konkurrenter i alle forhold. Dette gjør at jeg er noe skeptisk til anmeldelsen, det virker også ofte som om små irritasjonsmomenter fort baller seg opp til et stort problem, og lenge før ranten er ferdig ser jeg ikke grunnlag for halvparten av kritikken basert på fakta som er presentert.

I hovedsak går mye av kritikken på ting jeg ikke bryr meg om. Fancy layout i OS er jeg feks totalt likegyldig til. Telefonen skal FUNGERE, ikke nødvendigvis være sinnsykt visuelt appealing. Jeg har ikke planer om å se på en homescreen bare for å se på den liksom... Tydeligvis er dette viktig for mange da Apple selger svært mye på det, men jeg kunne brydd meg mindre. Wait -.-

TL;DR-versjon

Det er derimot, som nevnt over, et par punkter jeg bekymrer meg for og som jeg håper jeg kan få besvart så fort som mulig:

- Kan kontaktlisten integreres mot google contacts? Hvis ikke direkte, finnes det en fornuftig work-around (feks synking via en tredje part)

- Kan kalenderen synkes mot google calendar? Igjen, evt via en tredje part?

- Fungerer OS'et raskt og responsivt? Heroen jeg har nå er helt utrolig laggy til tider og det er SVÆRT irriterende

- Kan alle snarveier/programmer legges på homescreen(s) som ikoner?

- Er synkronisering av kontakter mot facebookinformasjon gjennomført på en grei måte? Trenger ikke være verdens mest geniale måte, men info om bursdag + bilde uten å måtte bruke 14 år på hele kontaktlista er veldig greit

Jeg solgte sjela mi til google da jeg kjøpte androidtelefon, på godt og vondt. Som følge av dette er det et særdeles viktig moment for meg at integrasjon mot googles tjenester fungerer/kan løses uten å lage en egen app. Hvis samtlige av spørsmålene over besvares på en betryggende måte er jeg sikker på at jeg skal ha denne telefonen. Hvis ikke må jeg fort, dessverre, revurdere. Har tro på N8 da den hardwaremessig og formålsmessig virker til å passe mine behov perfekt.

Gleder meg til å få input fra de ivrige brukerne som får denne telefonen først :)

PS! Hvis noen har lenker til andre, grundige reviews så bare sleng dem opp! Helst 'den nye' modellen (dvs samme som vanlige forbrukere får nå, ikke previewen fra Nokia World) og helst unbiased, men alt grundig gjør seg bra! Er litt lei "N8, 12mpx, Carl Zeiss, HDMI-out" reviews som gir meg nada nytt.

Mvh,

Olannon

Endret av Olannon
Lenke til kommentar

Her er den første anmeldelsen av Nokia N8 som jeg har funnet. Det er riktignok del 1 av flere, som vil komme fortløpende.

De anmelder den ferdige produksjonsmodellen som folk får kjøpt.

http://www.allaboutsymbian.com/reviews/item/12149_Nokia_N8_part_1_hardware_and_m.php

Jep. Har lest den. Kommer 2 deler til. Regner med eg ikke blir 100% happy softwarewise. Men regner med den knuser symbian 5th edition ihvertfall.

Lenke til kommentar

Her er den første anmeldelsen av Nokia N8 som jeg har funnet. Det er riktignok del 1 av flere, som vil komme fortløpende.

De anmelder den ferdige produksjonsmodellen som folk får kjøpt.

http://www.allaboutsymbian.com/reviews/item/12149_Nokia_N8_part_1_hardware_and_m.php

Jep. Har lest den. Kommer 2 deler til. Regner med eg ikke blir 100% happy softwarewise. Men regner med den knuser symbian 5th edition ihvertfall.

Tror du mener "håper", med mindre du har sett noe jeg ikke har sett? Som nevnt en del ganger i tråden så henger veldig mange feil fra Sym 5 igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...