Gå til innhold

Nokia N8 12 megapixler 720P, HDMI, AMOLED, symbian 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noe mer detaljert info om optikken til n8. Høres meget bra ut:)

 

 

 

Mechanical shutter inside

The Nokia N8 has a mechanical shutter, like a full blown digital camera. That means it’s faster to snap a shot when you press the camera key. In fact, it’s faster than humans are able to perceive. The Nokia N8’s shutter lag is just 150ms. The average human reaction time is 250ms, so unlike other camera phones, you won’t notice it.

 

Lag-free viewfinder

As well as having a blisteringly quick shutter, the N8’s viewfinder updates quickly to display smooth movement and really show what’s going on. There’s virtually no lag between what the camera sees and what’s shown on screen, so when you hit the shutter button, you get exactly what you see.

 

Fast auto focus

Nokia has improved the speed of the N8 autofocus dramatically, compared to rival camera phones. It’ll lock onto targets in around 350ms. Obviously that depends on how far away a subject is, and what the lighting’s like, but typically you’ll get a sharp shot in less than half a second.

 

The flashiest of flashes

The Nokia N8 packs a Xenon flash. That’s just like the one you’ll find on a dedicated digital camera. Unlike LED flash, it’s ultra-bright and very fast, firing for between 1/3,333 and 1/200,000 of a second to freeze any subject you point it at. Forget motion-blur and smeary snaps, the Nokia N8 stops them dead.

 

Long range lighting

As well as being fast, Xenon flash has a much larger range than LED light bulbs. The Nokia N8 can illuminate a subjectaround 3.5m away outdoors, or indoors up to 5m away. Try a similarly-specced camera phone with an LED flash, and your subjects will be dark, featureless blobs, while the N8 cranks out quality pictures every time.

 

Large sensor means low noise

The Nokia N8 has lots of fancy optics, autofocus and flash wrapped around its camera sensor, but the sensor itself is also mighty special. It’s the largest ever crammed inside a mobile phone – and actually larger in size to most compact digital cameras at 1/1.83” and using 1.75 micron pixels. That might sound geeky, but it all means there’s less distortion and digital noise as it works its magic. In turn that means less grain and sharper photos.

Lenke til kommentar

 

Helt rått..

 

Endelig en genialt enkel måte å kunne ta med seg filmer på hytta, venner, osv.. uten å måtte tenke på om det finnes dvd/bluray spiller.. En tv med HDMI er nok :D

Og at den i tillegg tar .mkv filer gjør jo saken mye enklere..

Bare å huske på laderen, men heldigvis støtter denne telefonen lading både via 2 mm pluggen OG USB lading.. så det burde løses :)

Lenke til kommentar

"Hei.

 

Du var nummer 29 som bestilte. De første 30 er forventet å få varen sendt fra oss den 29/9.

 

Med vennlig hilsen,

Øyvind

Salg & Kundeservice"

 

Når bestilte du? Jeg plasserte nettopp en ordre for en Silver White på komplett siden den har tidligst lagerdato, men tviler på at jeg får den 1. oktober.

Somsagt. Komplett vet akkurat like lite som oss angående leveringsdato på n8, men håper virkelig eg tar feil:)står mangen steder på nettet at den er utsatt til 3 uke i oktober, men det er i uk. Norge skulle jo ikke bli påvirket av den forsinkelsen er jo også blitt sagt. Vi får bare følge med.

Lenke til kommentar

Nokia selv sier at telefonen IKKE er forsinket. Det som stod tidligere på nettsider at telefonen ble utsatt ble jo tilbakevist av Nokia gjennom en pressemelding.

Om man bestiller idag, får man ikke telefonen før i slutten av oktober.. Tydeligvis er første utsending allerede utsolgt, og dermed får man den ikke før i slutten av oktober.

 

Mao. er siste leveranse som er usikker på når den skal komme.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Har litt lyst å bytte ut min M8910 Pixon 12 med denne, da mikrofonen på min er ubrukelig.

Men ser nå at N8 ikke har LED-lys, noe som er ganske skuffende for en "kamera-konge".

 

Men mikrofonen blir vel bedre eller lik den på f.eks N82 og N95 etc.?

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar

Har litt lyst å bytte ut min M8910 med denne, da mikrofonen på min er ubrukelig.

Men ser nå at N8 ikke har LED-lys, noe som er ganske skuffende for en "kamera-konge".

 

Men mikrofonen blir vel bedre eller lik den på f.eks N82 og N95 etc.?

 

 

Eg har og omnia hd. Og den skal selvsagt byttes ut snart:)

Angående lyden, så snakker vi aac codec. 128bitrate og 48kHz. I stereo

 

 

Men det med ledlys til video ja. Har ikke tenkt på det. Godt poeng. Trodde det var led i tillegg til blitsen. Sjekk denne videoen forresten. Den funker fint under dårlige lysforhold tydeligvis. Og lyden...damn good:)

Tror de må ha gjort noe forbedringer ved siste firmware eller noe..Den imponerer sterkt under dårlige lysforhold.

 

 

Endret av Krankenstein
Lenke til kommentar

LED lyset lyser ikke lengre enn 2-3 meter.. og er egentlig svært lite til hjelp ved filming.

Men med N8 sitt kamera, er det såpass lyssterkt at det vil være lite behov for den LED lampen, som stort sett bare er bortkastet uansett.

 

Men Xenon Blitz er alltid å foretrekke når man tar bilder iallefall :)

 

 

Ja. Og hvis dere sjekker den videoen eg linket, så ser man i grunn akkurat det som du sier:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Det er sant at LED ikke hjelper så ofte til normal filming.

Men jeg bruker lyset mye på min telefon nå hvertfall. I tillegg til filming er det greit med en lommelykt i nødstilfeller. :p

 

Eg har og omnia hd. Og den skal selvsagt byttes ut snart:)

Angående lyden, så snakker vi aac codec. 128bitrate og 48kHz. I stereo

Jeg har Pixon 12, ikke Omnia.

Mikrofonen på denne, og en LG jeg hadde før, tålte ikke høy lyd og mye bass i motsetning til Nokia sine modeller.

Tenker altså mer på den mekaniske utformingen av mik.

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar

"Hei.

 

Du var nummer 29 som bestilte. De første 30 er forventet å få varen sendt fra oss den 29/9.

 

Med vennlig hilsen,

Øyvind

Salg & Kundeservice"

 

Når bestilte du? Jeg plasserte nettopp en ordre for en Silver White på komplett siden den har tidligst lagerdato, men tviler på at jeg får den 1. oktober.

Jeg bestillte vel egentlig med en gang jeg så det gikk ann å forhåndsbestille. slutten av juli(?) tror jeg.

 

Jeg tenker at komplett rett og slett la inn en forhåndsbestilling på 30 tlf. Regnet kanskje ikke med og selge fler på forhåndssalg muligens, pluss at den jo har blitt utsatt fra når jeg bestillte. Vet ikke hvordan system dem har, men liker at han sa jeg var nr 29 av 30 som skulle få den først. Skjønner ikke hvorfor de skulle juge om det. Vi får se! Tviler på at du har noen tlf i hånda før 15 oktober vertfall. Men det er tipping:)

Lenke til kommentar

Fant en ny video sample. Skremmende klart:)

 

check it------:)

 

Legg merke til at bildekvaliten ikke reduseres så altfor mye når man zoomer. Må ha full zoom før kvaliteten virkelig blir merkbart dårligere.

Er jo veldig kjekt, hvis man skal filme en konsert f.eks, der man ikke står på rad 1

 

http://www.youtube.com/watch?v=EMhNBEfbwL8

Endret av Krankenstein
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...