Gå til innhold

Nokia N8 12 megapixler 720P, HDMI, AMOLED, symbian 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Må bare få komme med litt symbian^3 kritikk igjen. Videoklippet i lenken lyser s60 rett gjennom. Hvordan sjefen for nokia kunne påstå at ^3 var noe helt annet enn v5 er meg hinsides. Jeg ser bare mange gode intensjoner som er løst på en veldig dårlig måte. Et så enkelt OS som symbian^3 burde vært, skulle ikke hatt noe responstid i menynavigering. Kan de ikke lære fra de gamle nokia mursteinene?

 

Hadde vært spennende med test av N8 mot andre kameramobiler i dunkle omgivelser, jeg tror det er der N8 virkelig vil skinne gjennom som en utmerket kameratelefon.

 

 

Ja her har de jobbet hardt med Theme Effects siden sist...

 

Det er dette jeg ikke skjønner, hvorfor har de ikke gjort noe som helst for at den "nye" Symbian skal skille seg ut visuellt? Det hjelper liksom ikke å si at alt er nytt når det ser helt likt ut og du etter 2 minutter kjenner igjen masse av problemene fra N97.

Lenke til kommentar

Fikk følgende svar fra komplett.no

 

Hei.

 

Nei - de som bestiller nå får varen 31/10. Noen får varen 29/9 og 1/10 og du skal få varen 5/10.

 

 

Litt betryggende svar :)

 

 

Detter høres jo flott ut, men korfor ikke bekrefte den 5.oktober datoen da....

 

 

 

Eg fikk forresten svar fra Bjørn Egil Brekke, Produksjef, Nokia Norge:

 

 

"Vi setter stor pris på engasjementet som vises der ute for nye Nokia N8, og har forståelse for at du og andre som har bestilt N8 tidlig gjerne vil få den levert så fort som mulig. Vi opplever en formidabel etterspørsel etter Nokia N8 i alle markeder over hele verden for øyeblikket

 

Tilgjengeligheten kommer til å være ulik fra marked til marked, operatør til operatør, og kjede til kjede nå i begynnelsen, som det også er for andre Nokia telefoner.

 

For Norge sin del så vil de første leveransene fra fabrikk til Norge starte i begynnelsen av oktober.

 

Iberegnet frakt tid, toll håndtering, distribusjon etc vil de mest sannsynlig være i butikkene senest i uke 43

 

Vi ønsker å levere ett fantastisk produkt av høy kvalitet på både software og hardware, og det kommer vi til å gjøre.

 

Håper dette ga et litt mer konkret svar i forhold til de ryktene som går der ute

 

Vi gleder oss til å gjøre Nokia N8 tilgjengelig til dere alle innen kort tid"

Lenke til kommentar

Det forklarer hvorfor komplett ikke har kunnet bekrefte datoene, da Nokia selv ikke virker sikre.

 

For min del innebærer dette at det tidligst blir en novemberbestilling. Jeg er ikke 100% overbevist om alt av software så jeg må se litt tester og snakke med brukere før jeg går til innkjøp av denne. Opp mot 4000kr er en del penger, og selv om det per i dag ikke finnes noen annen telefon jeg har lyst på så vil det komme - ved å fokusere så sterkt på multimedia tvinger Nokia de andre til å levere på disse punktene også.

 

Er også spent på hva slags fikser de egentlig driver med pga delayen - ytelsesforbedring, bugfiksing? Det blir jo spekulering uansett men man kan jo lure når datoen har blitt forskjøver så mange ganger...

Lenke til kommentar

Jeg har fått bekreftelse av Komplett.no om når jeg får tlf min!:)

 

"Hei.

 

Du var nummer 29 som bestilte. De første 30 er forventet å få varen sendt fra oss den 29/9.

 

Med vennlig hilsen,

Øyvind

Salg & Kundeservice"

 

 

Det gjorde ikke vondt akkurat!

 

Å da tar jeg "regner med" som at jeg får den iløpet av neste uke!

Endret av vodkalemon
Lenke til kommentar

Jeg har fått bekreftelse av Komplett.no om når jeg får tlf min!:)

 

"Hei.

 

Du var nummer 29 som bestilte. De første 30 er forventet å få varen sendt fra oss den 29/9.

 

Med vennlig hilsen,

Øyvind

Salg & Kundeservice"

 

 

Det gjorde ikke vondt akkurat!

 

Å da tar jeg "regner med" som at jeg får den iløpet av neste uke!

 

hm. høres fremdeles litt lite troverdig ut. Eg ringte mpx nettopp, de vet ingenting mer enn det som står på netsiden, men igjen, det var en av disse kjerringene som svarte. Kjenner småfluer ute i gresset, som har mer kunnskap enn de:)

Mpx og komplett har jo samme leverandør.

 

Får ikke det der helt til å stemme.

Endret av Krankenstein
Lenke til kommentar

Jeg har fått bekreftelse av Komplett.no om når jeg får tlf min!:)

 

"Hei.

 

Du var nummer 29 som bestilte. De første 30 er forventet å få varen sendt fra oss den 29/9.

 

Med vennlig hilsen,

Øyvind

Salg & Kundeservice"

 

 

Det gjorde ikke vondt akkurat!

 

Å da tar jeg "regner med" som at jeg får den iløpet av neste uke!

 

hm. høres fremdeles litt lite troverdig ut. Eg ringte mpx nettopp, de vet ingenting mer enn det som står på netsiden, men igjen, det var en av disse kjerringene som svarte. Kjenner småfluer ute i gresset, som har mer kunnskap enn de:)

Mpx og komplett har jo samme leverandør.

 

Får ikke det der helt til å stemme.

 

Mulig man ikke får fler. Rart at han sier jeg er nr 29 av 30, å at vi skal få den da, hvis ikke det stemmer? Da kunne han vel like godt sagt at jeg ikke var blant de 30 første å sagt en senere dato?

Endret av vodkalemon
Lenke til kommentar

Jeg har fått bekreftelse av Komplett.no om når jeg får tlf min!:)

 

"Hei.

 

Du var nummer 29 som bestilte. De første 30 er forventet å få varen sendt fra oss den 29/9.

 

Med vennlig hilsen,

Øyvind

Salg & Kundeservice"

 

 

Det gjorde ikke vondt akkurat!

 

Å da tar jeg "regner med" som at jeg får den iløpet av neste uke!

 

hm. høres fremdeles litt lite troverdig ut. Eg ringte mpx nettopp, de vet ingenting mer enn det som står på netsiden, men igjen, det var en av disse kjerringene som svarte. Kjenner småfluer ute i gresset, som har mer kunnskap enn de:)

Mpx og komplett har jo samme leverandør.

 

Får ikke det der helt til å stemme.

 

Mulig man ikke får fler. Rart at han sier jeg er nr 29 av 30, å at vi skal få den da, hvis ikke det stemmer? Da kunne han vel like godt sagt at jeg ikke var blant de 30 første å sagt en senere dato?

Har pratet med komplett. De sier del samme mpx. De vet ingenting sikkert enda..men syns det var veldig snodig at han nevnte den 29.september.

Endret av Krankenstein
Lenke til kommentar

Jeg har fått bekreftelse av Komplett.no om når jeg får tlf min!:)

 

"Hei.

 

Du var nummer 29 som bestilte. De første 30 er forventet å få varen sendt fra oss den 29/9.

 

Med vennlig hilsen,

Øyvind

Salg & Kundeservice"

 

 

Det gjorde ikke vondt akkurat!

 

Å da tar jeg "regner med" som at jeg får den iløpet av neste uke!

 

hm. høres fremdeles litt lite troverdig ut. Eg ringte mpx nettopp, de vet ingenting mer enn det som står på netsiden, men igjen, det var en av disse kjerringene som svarte. Kjenner småfluer ute i gresset, som har mer kunnskap enn de:)

Mpx og komplett har jo samme leverandør.

 

Får ikke det der helt til å stemme.

 

Mulig man ikke får fler. Rart at han sier jeg er nr 29 av 30, å at vi skal få den da, hvis ikke det stemmer? Da kunne han vel like godt sagt at jeg ikke var blant de 30 første å sagt en senere dato?

Har pratet med komplett. De sier del samme mpx. De vet ingenting sikkert enda..

 

 

Vi får se neste uke.

Lenke til kommentar

Litt mer inngående video om nye Ovi Maps 3.06 på Nokia N8

 

http://www.phonesreview.co.uk/2010/09/24/nokia-n8-new-ovi-maps-3-06-and-check-in-walkthrough-video/

 

Ser lovende ut :)

 

Nokia N8 makes the world’s smallest stop motion animation – Dot

 

http://www.youtube.com/watch?v=CD7eagLl5c4&feature=player_embedded

 

Hvordan Dot filmen ble laget

 

http://www.youtube.com/watch?v=XTbzSiwbRfg&feature=player_embedded

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar

Litt mer inngående video om nye Ovi Maps 3.06 på Nokia N8

 

http://www.phonesreview.co.uk/2010/09/24/nokia-n8-new-ovi-maps-3-06-and-check-in-walkthrough-video/

 

Ser lovende ut :)

 

Nokia N8 makes the world’s smallest stop motion animation – Dot

 

http://www.youtube.com/watch?v=CD7eagLl5c4&feature=player_embedded

 

Hvordan Dot filmen ble laget

 

http://www.youtube.com/watch?v=XTbzSiwbRfg&feature=player_embedded

 

Sett alle. genialt

Lenke til kommentar

Høyttalere på en mobil er ikke akkurat det jeg legger mest vekt på selv om min 5800 har relativt bra høyttalere. Stereo er enda mindre viktig på en telefon. Etter det jeg har lest har N8 en brukbar høyttaler under kameraet på baksiden.

Når jeg vil ha god lyd fra en mobiltelefon eller andre duppeditter bruker jeg en form for høretelefoner.

Lenke til kommentar

Vet noen noe om kvaliteten på selve telefon høytalerne. Hvordan blir lydkvaliteten om man spiller av musikk?

 

Og hvordan musikkspiller er det på den? Likte veldig godt den på 5800 jeg hadde. (ikke veldig kjent med "smart" telefoner)

Jeg vil vel vurdere 5800 som en smarttelefon, så litt kjent med de er du nok.

 

Så vidt jeg vet er definisjonen på smarttelefon en relativt avansert telefon hvor man kan installere programmer.

Lenke til kommentar

Vet noen noe om kvaliteten på selve telefon høytalerne. Hvordan blir lydkvaliteten om man spiller av musikk?

 

Og hvordan musikkspiller er det på den? Likte veldig godt den på 5800 jeg hadde. (ikke veldig kjent med "smart" telefoner)

Jeg vil vel vurdere 5800 som en smarttelefon, så litt kjent med de er du nok.

 

Så vidt jeg vet er definisjonen på smarttelefon en relativt avansert telefon hvor man kan installere programmer.

Da skal det sies at jeg installert null og nada på tlf. Mulig jeg ikke trenger "smart" tlf med andre ord? hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...