Gå til innhold

Nokia N8 12 megapixler 720P, HDMI, AMOLED, symbian 3

Anbefalte innlegg

POKKER!

Jeg holder på å demonstrere min pent brukte Nokia N8 for en potensiell kjøper.

Har nettopp satt inn SIM-kortet hans, og tastet PIN-koden, sånn at han skal kunne teste telefonen litt i daglig bruk.

Men når han har tastet PIN-koden, kommer jeg til den skjermen der telefonen sier "Heisann, hei" og krever at at jeg logger inn på Nokia-kontoen, eller registrerer en ny.

Dette er meget upraktisk, da den potensielle kjøperen kun skal teste telefonen i en kort periode, og salget ikke er avgjort.

Jeg får kun to valg:

Jeg har en Nokia-konto

Opprett en ny Nokia-konto

Tidligere kunne jeg velge at den skal spørre senere, så fikk jeg spørsmålet hver gang jeg resterter telefonen.

Men det lot seg hoppe over.

Nå kommer jeg ikke videre i demonstrasjonen uten å enten logge inn på min Nokia-konto, eller opprette en ny.

Spør senere-alternativet er fjernet!

Hvordan hopper jeg over dritten?

Det haster litt.

PS.

Telefonen har ikke vært modifisert på noen som helst måte. Den har Nokia Anna med alle offisielle oppdateringer den skal ha offisiellt fra NetCom.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøperen hadde Nokia tidligere, og husket omsider passordet sitt. Krisen er avverget.

Men jeg HATER at telefonen nektet å gå videre uten registrering!

Jeg vil ha et valg.

Er det noen lure triks for å hoppe over denne registreringen neste gang, hvis det blir aktuelt?

Hvis jeg logger på min egen konto før jeg låner telefonen bort til den potensielle kjøperen, får han tilgang til å kjøpe apps og lese mine kontakter. Det ønsker jeg ikke.

Hvis jeg går et sted uten internett, for eksempel? Mulig at den lar meg droppe registrering hvis den merker at den ikke har dekning? Har både 3G og wifi her.

Lurer på om det er det det kommer an på?

Er det sånn at jeg slipper å registrere meg hvis jeg slår på telefonen et sted uten nett?

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Det går an å hoppe over dette. Bare trykk på at du har konto. når du kommer til browseren velger du valg og "vis åpne programmer" eller noe. Da kan du lukke browseren manuelt og komme til skrivebordet. Mulig det var noen steg i mellom, evt at du må trykke menyknappen en eller annen gang for å komme til systemet.

Lenke til kommentar

Hei! Har et problem. Prøver å laste nye sanger på tlfn men de dukker ikke opp i musikk spilleren. Har prøvd alt, media go, bluetooth, filoverføring. Ingenting dukker opp.. Dukker opp på "received files" men det er alt. Overførte også en film og den dukket opp. Noen som vet hva som skjer? Har aldri hatt dette problemet tidligere... :(

Lenke til kommentar

Hei! Har et problem. Prøver å laste nye sanger på tlfn men de dukker ikke opp i musikk spilleren. Har prøvd alt, media go, bluetooth, filoverføring. Ingenting dukker opp.. Dukker opp på "received files" men det er alt. Overførte også en film og den dukket opp. Noen som vet hva som skjer? Har aldri hatt dette problemet tidligere... :(

Du har trykket på valg ---> oppdater bibliotek inne i spilleren?

Lenke til kommentar

ÅÅÅÅ, er det derfor jeg ikke får tak på den?? Så på mobilen

(N8-00 Enhetsprogramvare

Oppdater via pc)

at jeg måtte gå til nokia.com/softwareupdate. Ikke så mye mer å bli klok på der.

Mener jeg har siste pc-suite.. 3.3.86

Lenke til kommentar

Har nå oppdatert min telefon til Belle.

Det så ut til å gå greit.

Så fikk jeg lyst til å installere programmer.... Hvor ble det av OVI Store?

Ved hjelp av datamaskinen fant jeg ut at jeg kunne installere "Nokia Butikk".

Av en eller annen grunn fulgte ikke det med Belle.

Prøver å instalere den, men når det ser ut som den kommer i mål, får jeg feilmeldingen "Kan ikke installere"

Hva er dette for noe?

Jeg må ha muligheten til å installere programmer uten å bruke PC. Hvordan får jeg inn det programmet?

Lenke til kommentar

Før Belle hadde jeg satt opp mobilen til å sjekke mail hvert 15 min. Da koblet mobilen seg opp automatisk for å sjekke mail, og koblet fra igjen.

Er det ikke sånn med Belle??

Er det enten eller???

At enten må jeg være tilkoblet hele tiden (når nett tilgjengelig) om den skal kunne sjekke mail?

Hvor ble det av automatikken??

Lenke til kommentar

Har nå oppdatert min telefon til Belle.

Det så ut til å gå greit.

Så fikk jeg lyst til å installere programmer.... Hvor ble det av OVI Store?

Ved hjelp av datamaskinen fant jeg ut at jeg kunne installere "Nokia Butikk".

Av en eller annen grunn fulgte ikke det med Belle.

Prøver å instalere den, men når det ser ut som den kommer i mål, får jeg feilmeldingen "Kan ikke installere"

Hva er dette for noe?

Jeg må ha muligheten til å installere programmer uten å bruke PC. Hvordan får jeg inn det programmet?

Jeg tror jeg fant det igjen via "Butikk" som kom på ene startskjermen.

Lenke til kommentar

Kommer du ikke på rett plass om du går via internettikonet heller?

Jeg har alle mine kontakter.

Men jeg mistet wlan-punkter, de må jeg legge inn på nytt.. :cry: Var den del punkter der.

Endret av MonaH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...