MonaH Skrevet 19. januar 2012 Del Skrevet 19. januar 2012 Greit, får tru h*n vet det da Lenke til kommentar
n900 Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Greit, får tru h*n vet det da kan sjekke, men skjønte ikke helt hvor/hva jeg skal sjekke. Lenke til kommentar
MonaH Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 Greit, får tru h*n vet det da kan sjekke, men skjønte ikke helt hvor/hva jeg skal sjekke. Før Anna kom, så kunne en se i loggen når en hadde sist vært tilkoblet wlan. Nå ser en jo bare innkomne/utgående samtaler, sendte sms/mms, men ikke noe når en var tilkoblet wlan.. Bare lurte på om det kom med på Belle-oppdateringa.. Nokia Norge svarte meg dette: Vi har ikke noe sikkert svar på dette, men slik det ser ut nå er det dessverre ikke noen endringer her ift Anna. Lenke til kommentar
n900 Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 (endret) Greit, får tru h*n vet det da kan sjekke, men skjønte ikke helt hvor/hva jeg skal sjekke. Før Anna kom, så kunne en se i loggen når en hadde sist vært tilkoblet wlan. Nå ser en jo bare innkomne/utgående samtaler, sendte sms/mms, men ikke noe når en var tilkoblet wlan.. Bare lurte på om det kom med på Belle-oppdateringa.. Nokia Norge svarte meg dette: Vi har ikke noe sikkert svar på dette, men slik det ser ut nå er det dessverre ikke noen endringer her ift Anna. kan se i min logg når jeg har vært tilkoblet wlan,klokkeslett,dato, kb opp og ned og hvilket wlan. men nå er ikke min belle helt standard. men likevel. jeg klikker inn på log, og på den øverste knappen til høyre, så kommer wifi,voice og sms opp. Endret 21. januar 2012 av n900 Lenke til kommentar
MonaH Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 Før Anna kom, så kunne en se i loggen når en hadde sist vært tilkoblet wlan. Nå ser en jo bare innkomne/utgående samtaler, sendte sms/mms, men ikke noe når en var tilkoblet wlan.. Bare lurte på om det kom med på Belle-oppdateringa.. Nokia Norge svarte meg dette: Vi har ikke noe sikkert svar på dette, men slik det ser ut nå er det dessverre ikke noen endringer her ift Anna. kan se i min logg når jeg har vært tilkoblet wlan,klokkeslett,dato, kb opp og ned og hvilket wlan. men nå er ikke min belle helt standard. men likevel. jeg klikker inn på log, og på den øverste knappen til høyre, så kommer wifi,voice og sms opp. Flott. Kanskje det kommer tilbake da Lenke til kommentar
n900 Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 er nå ikke så interesant å se i loggen da. har faktisk aldri sett i loggen før Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 (endret) Jeg kjøpte denne tlf med en hovedgrunn. Kameraet. Er det noen som vet når /om det snarlig kommer en tlf av et eller annet merke, som slår N8 på dette punktet? Kamera med gode bilder og video og tlf i et, er et must for meg på reiser. Jeg reiser en god del. Fremtidig Lumia, eller andre fabrikanter? Vet ikke om det kommer noen mobil som slår N8 med det første, men det må jo naturligvis komme en snart, er jo ca 1,5 år siden N8 ble lansert nå.. Er jo helt utrolig att en mobil kan ha topp-plassering så lenge egentlig, med tanke på hvor fort utviklingen går idag.. Nokia har planer om en ny toppmodell som oppfølger til N8 (Nokia 803), Se spec. under, 803 også vil få optisk zoom Er visst ikke bekreftet noe fra Nokia enda så ta det litt med en klype salt, men ser det er opplyst en forventet lansering april iår.. http://pdadb.net/index.php?m=specs&id=3258&c=nokia_803 Endret 21. januar 2012 av leirdueredet Lenke til kommentar
Eivinde Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Vet ikke om det kommer noen mobil som slår N8 med det første, men det må jo naturligvis komme en snart, er jo ca 1,5 år siden N8 ble lansert nå.. Er jo helt utrolig att en mobil kan ha topp-plassering så lenge egentlig, med tanke på hvor fort utviklingen går idag.. Nokia har planer om en ny toppmodell som oppfølger til N8 (Nokia 803), Se spec. under, 803 også vil få optisk zoom Er visst ikke bekreftet noe fra Nokia enda så ta det litt med en klype salt, men ser det er opplyst en forventet lansering april iår.. http://pdadb.net/index.php?m=specs&id=3258&c=nokia_803 Det var interessant! Men synd hvis denne oppfølgeren ikke får xenon-blits, bare dioder slik det står der. Lenke til kommentar
MonaH Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 er nå ikke så interesant å se i loggen da. har faktisk aldri sett i loggen før Jeg brukte den for å ha litt kontroll på når div apps kobler seg på. Har tatt i bruk endomondo, og kunne ikke fatte hva som sneik seg inn på regninga.. Det viste seg endomondo koblet seg på 3G(?) med det samme jeg startet apps'n. Nå har jeg satt innstillinger til "kun wlan", så jeg har fått stoppa det at regninga øker uten at jeg har kontroll. Lenke til kommentar
n900 Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 er nå ikke så interesant å se i loggen da. har faktisk aldri sett i loggen før Jeg brukte den for å ha litt kontroll på når div apps kobler seg på. Har tatt i bruk endomondo, og kunne ikke fatte hva som sneik seg inn på regninga.. Det viste seg endomondo koblet seg på 3G(?) med det samme jeg startet apps'n. Nå har jeg satt innstillinger til "kun wlan", så jeg har fått stoppa det at regninga øker uten at jeg har kontroll. aha. skjønner... har ikke hatt det problemet. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 (endret) N8 sin ekte blitz er tøff, men i det daglige liv hadde jeg mye oftere bruk for lommelykt. Det kunne kanskje vært mulig å lage en toppmodell med både blitz for foto og LED for videoopptak og lommelykt? Nå har jeg bytta telefon, og har ofte bruk for lommelykta. Men savner blitzen og det utrolig gode kameraet N8 hadde. Finnes det telefoner på markedet med både blitz og LED? Endret 22. januar 2012 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
daruu Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Den lommelykta er noe av det jeg savner også! Er forøverig godt fornøyd med n8'n min ennå, begynner å bli litt slitt sånn rent utseendemessig, men fungerer fint Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 (endret) N8 sin ekte blitz er tøff, men i det daglige liv hadde jeg mye oftere bruk for lommelykt. Det kunne kanskje vært mulig å lage en toppmodell med både blitz for foto og LED for videoopptak og lommelykt? Nå har jeg bytta telefon, og har ofte bruk for lommelykta. Men savner blitzen og det utrolig gode kameraet N8 hadde. Finnes det telefoner på markedet med både blitz og LED? Er mulig Nokia-803 kommer med xenon også, ser andre nettsider skriver att den får det, men er jo bare spekulasjoner selvsagt, men jeg blir faktisk litt overrasket om ikke Nokia lanserer flaggskipet 803 med xenon.. http://www.intomobile.com/2011/12/13/leak-nokia-803-symbian-belle-running-successor-nokia-n8/ Btw; N8 har jo også LED, er bare det att den ikke er laget for å lyse hele tiden, er nettopp derfor den blinker i intervall (2/1sek). Er selvsagt ikke like bra som vanlig LED men det funker for meg litt dumt att lyset er rødfarget da men (gir svakere lys), men det viktigste for meg er att den også har xenon, det er bare gull verdt Endret 22. januar 2012 av leirdueredet Lenke til kommentar
Slai Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 Hvordan kan du kalle en telefon med symbian for flaggskip når symbian blir phased out som OS? Det må da gå mot alt et flaggskip står for at selskapet som lager den ikke vil bruke OSet lengre og ikke vil støtte det spesielt lenge. Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 23. januar 2012 Del Skrevet 23. januar 2012 (endret) Hvordan kan du kalle en telefon med symbian for flaggskip når symbian blir phased out som OS? Det må da gå mot alt et flaggskip står for at selskapet som lager den ikke vil bruke OSet lengre og ikke vil støtte det spesielt lenge. Grunnen til att Nokia kjører Belle på 803 er nok att WP7 ikke har mulighet for de funksjoner som kreves av ett flaggskip. Det er jo skrevet endel om akkuratt det... Rumors are that Nokia 803 - a Nokia N8 successor with optical zoom will be running Symbian as well, since the more modern Windows Phone has to introduce some additional functions in the camera interface to support a sophisticated sensor like the one expected on the camera-centric Nokia N8 heir, rumored to run Nokia Donna with dual-core support. Om WP7 blir utviklet videre vil det kansje også få støtte for større bildebrikke på kamera, USB OTG, DLNA, HDMI,minnekort, front kamera,++++ men WP7 er ikke der idag... Derfor kommer nok neste flaggskip også til å ha Symbian Belle Det er uansett litt feil å si att Symbian blir faset ut, det skjer gradvis ja, men fortsatt kommer det til å leveres i mange år til. Det ser man også på de ressurser Nokia legger ned i Belle, Carla og Donna osv.. Endret 23. januar 2012 av leirdueredet Lenke til kommentar
Slai Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Det blir jo som å si at meego harmattan ikke blir faset ut siden det maintaines til 2015. Vil vanskelig kalle en mobil et flaggskip når det ikke kjører et OS som firmaet fokuserer på. Ville f.eks ikke kalt N9 et flaggskip, pga. OSets fremtid. Joda, vi har jo snakket litt om USBOTG og HDMI og slikt før . Jeg er fortsatt ganske uenig . Men det blir spanande å se hvordan det blir etterhvert. Lenke til kommentar
tkm Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Mye kan skje før 2016, så at Symbian er dødt tror jeg ikke på helt ennå. WP blir ikke automatisk en suksess, og om den flopper så spørs det om ikke Nokia må vurdere Symbian og Meego på nytt Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 (endret) Det blir jo som å si at meego harmattan ikke blir faset ut siden det maintaines til 2015. Vil vanskelig kalle en mobil et flaggskip når det ikke kjører et OS som firmaet fokuserer på. Ville f.eks ikke kalt N9 et flaggskip, pga. OSets fremtid. Joda, vi har jo snakket litt om USBOTG og HDMI og slikt før . Jeg er fortsatt ganske uenig . Men det blir spanande å se hvordan det blir etterhvert. Nå kjenner ikke jeg detaljene rundt meego men "maintaines" er uansett langt fra det samme som å "utvikle", som Carla, Donna osv. det er ikke det snakk om små updates det er rimelig store endringer i OSèt, du kan lese mer ang. detaljene rundt det så skjønner du nok hva jeg mener Joda kan godt være vi har diskutert det før her i en tråd.. Mulig du har misforstått meg da isåfall... jeg mener ikke att alle brukere nødvendigvis har bruk for alle de funksjoner eks. N8 har, men poenget er att skal man kalle det ett flaggskip så kan ikke produsentene droppe for mange av de heller, da er det plutselig ikke en toppmodell lenger.., you see Men er ingen tvil om att Nokia satser størst på WP fremover og majoriteten av Nokia mobiler får jo det OSèt, det er de jo låst til å gjøre. Men helt tydelig att Nokia iallfall kommer til å lansere toppmodellene med Belle, Carla osv.. og det er jo nettopp pga det vi har snakket om her Hvis Nokia ikke hadde tenkt å gjøre det hadde de nok for lenge siden droppet eks. dual-core støtte som Carla kommer med da det ikke brukes på low-end modeller... Endret 24. januar 2012 av leirdueredet Lenke til kommentar
Slai Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Nå kommer jo mest sannsynligvis wp8 med dualcore og minnekort og alt dette, og det kommer i følge ryktene i løpet av året =) . Enig i at det bør finnes businessmodeller med usbotg og hdmi ut og dlna er en selvfølge. blir gøy å se hva de finner på. Navneskifte fra symbian var uten tvil smart. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 Hvilke rykter? Neste oppgradering av wp7 har kallenavnet tango og skal være en tilpassing for billigere telefoner og vil ikke få flere funksjoner som støtte for minnekort eller dualcore. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå