MonaH Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Noen som har oppdaget at med den siste oppdateringa av anna, forsvant alfabetet når mann skulle hente fram personer i kontaktlista? Før var det slik at hele alfabetet kom opp, og mann kunne velge den bokstaven til den personen mann skulle ha tak i f.eks P for petter. da kom neste bokstav i rekke på p Nå er det tilbake til det gamle med trykke tre ganger på tallet 7 for å få fram R Noe sånt har ikke jeg merka noe til.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Ikke her heller, men hos en annen ble det endret når han oppdaterte til Anna. Noen her som vet om en app som endrer hva volum-knappene brukes til når telefonen er låst? Finnes til S60 og Android, men skulle hatt mulighet til å f.eks bytte sang på min N8. Lenke til kommentar
thoregutt Skrevet 18. desember 2011 Del Skrevet 18. desember 2011 Flere enn meg som ikke har fått 25.7 oppdateringen enda. Har produktkode 059D3G7 selv.... Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 Symbian Belle heter nå Nokia Belle, og kommer i Februar 2012. Så det blir enda noen uker å vente for de av oss som ikke vil legge inn lekkede versjoner. http://conversations.nokia.com/2011/12/21/nokia-belle-coming-soon/ Lenke til kommentar
Slai Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 Enhanced versions av N8? Betyr det bare at de har putta Belle på dem, eller har de actual enhancements? Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 Flere enn meg som ikke har fått 25.7 oppdateringen enda. Har produktkode 059D3G7 selv.... Jeg har heller ikke fått den, men jeg har svensk produkt kode.. 059C852. Ser at det også har kommet en 25.8 versjon på NaviFirm.. Men denne er det ikke noe norske verjsoner på. Men opplevde noe nytt på mobilen idag.. Den restarta seg selv.. og når den hadde starta opp igjen så fikk jeg beskjed om at enheten ikke kunne starte, og at jeg måtte kontakte forhandler. Kunne trykke valg og avbryt, men skjedde ikke noe når jeg trykka på noen av dem.. Skjermen snudde seg når jeg snudde mobilen, men det var også det eneste. Heldigvis fikk jeg slått den av og på, og da var meldinga borte Må nok prøve å få flasha den med 25.7 firmware via phoenix.. kanskje den blir bedre.. Ellers heller det jo litt mot ny mobil! Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 (endret) Nokia jobber i jula og er ute med ny update av "Play-to" (DLNA)nå with localization, improved connectivity handling from the status bar and on/off -homescreen widget. Kan lastes ned herfra: http://betalabs.nokia.com/apps/nokia-play-to NB! Denne fungerer ikke for de som fremdeles kjører Anna ! Endret 29. desember 2011 av leirdueredet Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Dem som har fulgt med litt i denne tråden, og i mine egne tråder vet at jeg har hatt og fremdeles har en del problemer med min N8.. Prøvde nå å flashe den med nyere FW fra NaviFirm+ 1.5, lastet ned 25.7 FW for norsk svart n8, flashet med Phoenix, la merke til at det stod 22.14 i Phoenix, og det er også denne versjonen som endte opp på mobilen.. Jeg fulgte en guide for å kunne bruke Phoenix, og jeg er temmelig sikker på at jeg kopierte over 25.7 FW filene, med minnekort innhold også. Det som har skjedd på mobilen er at den har reinstallert samme versjon som var på mobilen, men jeg har fått tilbake tingene som følger med på intern minnet. Noen som vet hva jeg har gjort feil?? Kjørte phoenix med "dead phone flashing" og jeg hadde slått mobilen helt av før jeg trykka ok, og koblet den til. Phoenix flashet ferdig, mobilen starta opp, og kjørte fremdeles 22.14 FW... Kan det ha noe å si at mobilen min egentlig har svensk produkt kode, og heller ikke har tilgang til nyere FW enn 22.14 via nokia suite og OTA update? Lenke til kommentar
Lonto Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Men opplevde noe nytt på mobilen idag.. Den restarta seg selv.. og når den hadde starta opp igjen så fikk jeg beskjed om at enheten ikke kunne starte, og at jeg måtte kontakte forhandler. Kunne trykke valg og avbryt, men skjedde ikke noe når jeg trykka på noen av dem.. Skjermen snudde seg når jeg snudde mobilen, men det var også det eneste. Heldigvis fikk jeg slått den av og på, og da var meldinga borte Hei, Jeg har også fått den meldingen der. Ble en smule bekymret kan du si. Det skal også nevnes at telefonen hadde oppført seg veldig merkelig. Måtte flere gange restarte telefonen, på grunn av "sett i simkort"-melding. Tilslutt ble jeg lei, da tok jeg å prøvde å justere tilbake til fabrikk innstilling. Dette hjalp svært lite. Det endte opp med at jeg leverte den inn på Elkjøp. Fikk melding tre dager senere om at den var fiks-ferdig. Da jeg mottok telefonen fungerte den helt supert. Etter som det jeg kan se har de oppdatert FW. Jeg mistenker at feilen på min telefon var at oppdateringen til ANNA, ble delevis ferdig. Fikk bare feilmelding ved å oppdatere siste del av anna. Ikke vet jeg, fungere i hvertfall nå Må forreste nevne at jeg synes telefonen er ubrukelig uten SPB Shell;p (måtte jo bruke uten det etter service, huff sier jeg bare:p) -Lonto Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Godt det ikke bare er min som er kranglete da hehe Men flashet den på nytt nå, men lot Phoenix laste ned FW filene selv, prøvde først uten den intern minne pakka, men da fikk jeg bare feilmeldinger i phoenix.. Prøvde så med den pakka, og da da flashet den 025.007 Brukte den som sagt den norske produkt koden som er på alle som selges her i landet (min er også kjøpt i norge, men via cdon, så derfor har jeg svensk produkt kode), og produkt koden på mobilen er uendret Så da får jeg la den få noen dager på seg, og se om problemene dukker opp igjen. Dem siste dagene har den hengt seg flere ganger på kort tid, og noen ganger sliter jeg med å slå den på igjen.. må slå den av og på opptil 3 ganger før den starter, ellers bare vibrerer den i ny og ne med kun svart skjerm.. Lenke til kommentar
Lonto Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 Det er frustrerende;) Men jeg må nå si at det er noe feil med en stor prosentdel av mobiler som blir utgitt, det er ikke bare Nokia. Har aldri flashet selv. Men håper det ordner seg;) Har du prøvd SPB Shell? Noen som vet forskjellen på Anna og Belle? Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 Det er det ja Men til tider føler jeg at jeg ender opp med mange av disse problem telefonene hehe Nei, har ikke testet SPB Shell på denne, men mener å huske jeg prøvde det på N95 eller noe sånt. Belle inneholder vel en god del nytt, og der har dem vel også fått vekk en del feil og annen dritt vil jeg tro Har ikke testa det selv. Men, men.. Opplevde første krasj på telefonen allerede før jeg la meg igår, startet nokia butikk, det begynte å laste, og plutselig ble skjermbildet helt rart, og da hadde den hengt seg. Men ikke merka noe mer etter denne, så jeg håper det var en engangs feil men så heldig er jeg vel ikke. Men dere som har testet Anna, hvor laster dere ned FW filene fra? Og er dem kommet på Norsk enda? Vurderer om jeg skal prøve dette om mobilen blir like ille igjen. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 Det er tross alt ikke så veldig mange uker til Belle blir tilgjengelig på norsk via offisielle kanaler, så jeg har i hvert fall ingen planer om å leke meg med lekkede versjoner av Belle. Det er sikkert en grunn til at Nokia ikke har sluppet den til oss enda. Men så synes jeg heller ikke at telefonen er så ille med Anna. Lenke til kommentar
n900 Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 Det er tross alt ikke så veldig mange uker til Belle blir tilgjengelig på norsk via offisielle kanaler, så jeg har i hvert fall ingen planer om å leke meg med lekkede versjoner av Belle. Det er sikkert en grunn til at Nokia ikke har sluppet den til oss enda. Men så synes jeg heller ikke at telefonen er så ille med Anna. ser ingen grunn til å ikke leke med lekkede belle. har hatt alle belle versjonene siden dm ble lekket, ikke no problen ennå med noe. Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 Det er tross alt ikke så veldig mange uker til Belle blir tilgjengelig på norsk via offisielle kanaler, så jeg har i hvert fall ingen planer om å leke meg med lekkede versjoner av Belle. Det er sikkert en grunn til at Nokia ikke har sluppet den til oss enda. Men så synes jeg heller ikke at telefonen er så ille med Anna. ser ingen grunn til å ikke leke med lekkede belle. har hatt alle belle versjonene siden dm ble lekket, ikke no problen ennå med noe. Enig! Tror nok det er ganske 50/50% med de som har Anna og Belle pr.idag. Om folk er fornøyd med Anna er det jo heller ingen grunn til å oppgradere ? Men ja er man ivrig etter å ha det siste Nokia har å tilby så gjør man det.. Kan ikke si att det ene er mer riktig enn det andre liksom Kjenner mange som kjører Anna fremdeles på N8 og er fornøyd med det og uten noen som helst bugs... Men ja Belle er å foretrekke etter min mening da Lenke til kommentar
Slai Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 Forskjellen er ganske stor. Bedre løsning med widgets og hjemmeskjermer, blandt annet. Det er nok det første som skiller seg ut. Har også brukt lekkede Belle og det er så mye bedre at det er latterlig. Lenke til kommentar
stoff3r Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 Forskjellen er ganske stor. Bedre løsning med widgets og hjemmeskjermer, blandt annet. Det er nok det første som skiller seg ut. Har også brukt lekkede Belle og det er så mye bedre at det er latterlig. Det er gode nyheter for oss Anna-brukere som ikke har gidda å leke med beta programmvare. At det nye som kommer er mye bedre lover veldig bra Det er forøvrig mye beta-programvare fra Nokia som er så ufattelig mye bedre enn det den gamle versjonen. Feks butikk-appen, Nokia situations (selv om det sliter med bugs etc) Kamera-appen og muligens Photo-browser som jeg også tror er Nokia programmvare. Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 1. januar 2012 Del Skrevet 1. januar 2012 Det er gode nyheter for oss Anna-brukere som ikke har gidda å leke med beta programmvare. At det nye som kommer er mye bedre lover veldig bra Det er forøvrig mye beta-programvare fra Nokia som er så ufattelig mye bedre enn det den gamle versjonen. Feks butikk-appen, Nokia situations (selv om det sliter med bugs etc) Kamera-appen og muligens Photo-browser som jeg også tror er Nokia programmvare. Jeg tror ærlig talt ikke det er så store forskjeller på Belle som brukes idag vs den som kommer i endelig utgave. Når Belle fungerer så bra idag sier det seg selv att det er små detaljer vi snakker om, men såklart noen småting er det jo Belle som OS er jo lansert for lenge siden for andre Nokia mobiler så det er ikke det Nokia jobber med nå, det er nok heller små tilpasninger mot N8 modellen.. Lenke til kommentar
Lonto Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 (endret) Forskjellen er ganske stor. Bedre løsning med widgets og hjemmeskjermer, blandt annet. Det er nok det første som skiller seg ut. Hvis forskjellen er så stor, så burde det vel strengtatt være mulig å nevne flere ting en løsningen med widgets og hjemmeskjermer. Som nevnt over, så bruker jeg SPB Shell 3.8. Jeg kan ikke skjønne dere klarer dere uten, for å være ærlig.;p Brukte telefonen uten Shell i noen timer (les:etter jeg hadde den på service) , det var grusomt! Men det er jo kanskje vært å nevne at det er en tilvenning sak;) Jeg er spent når det kommer en ny oppdatering. Har hatt telefonen i snart et år, og jeg kan ikke annet å si enn at jeg er relativt fornøyd. Har prøvd andre telefoner i korte perioder, og jeg kan ikke si at de har mindre bugs, eller at de aldri "henger" seg litt. Synes forøvrig det litt synd at Nokia aldri kommer ut med fullverdige versjoner av foreksempel Nokia Situations, som i mine øyner er en genial app! Samtidig synes jeg også at Nokia henger en del etter på app fronten generelt. Jeg synes nesten samtlige app er utgitt for Iphone og Androide:p -Lonto Endret 2. januar 2012 av Lonto Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 2. januar 2012 Del Skrevet 2. januar 2012 Synes forøvrig det litt synd at Nokia aldri kommer ut med fullverdige versjoner av foreksempel Nokia Situations, som i mine øyner er en genial app! Samtidig synes jeg også at Nokia henger en del etter på app fronten generelt. Jeg synes nesten samtlige app er utgitt for Iphone og Androide:p Hva mener du med fullverdig versjon av Situations ?? Den fungerer jo helt fint den men ikke sikker på hva du mente med det. Ellers helt enig att den er genial Jeg syns utvalget på Ovi Store er bra jeg, det er nok ikke så stort utvalg som til eks. IOS/Android men så ser jeg heller ikke det som nødvendig... Mye dritt og unødvendig som blir lansert, alle de viktige appsene som jeg trenger finner jeg til min N8 iallfall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå