Gå til innhold

Nokia N8 12 megapixler 720P, HDMI, AMOLED, symbian 3

Anbefalte innlegg

Er det norsk språk på den Nokia Maps 3.8??

Isåfall så er den vel kanskje verdt å teste :)

Litt tungvint å laste ned kart nå men.. For Maps nekter meg å laste ned via 3G, men jeg bruker mobilen som mobilt bredbånd, så jeg kan jo laste ned på den måten.. men virker så tungvint :p

3G --> WLAN over til pc med PC-Suite installert -->Bluetooth tilbake til mobilen.. (Var sånn jeg fikk inn Nokia Maps igjen).

Ellers kan jeg vente til jeg kommer hjem senere i dag, og bare laste ned via WLAN :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det norsk språk på den Nokia Maps 3.8??

Isåfall så er den vel kanskje verdt å teste :)

Litt tungvint å laste ned kart nå men.. For Maps nekter meg å laste ned via 3G, men jeg bruker mobilen som mobilt bredbånd, så jeg kan jo laste ned på den måten.. men virker så tungvint :p

3G --> WLAN over til pc med PC-Suite installert -->Bluetooth tilbake til mobilen.. (Var sånn jeg fikk inn Nokia Maps igjen).

Ellers kan jeg vente til jeg kommer hjem senere i dag, og bare laste ned via WLAN :)

Ja, v3.08 har norsk språk.

Hvis du har kart over mange land bør du vente til du er tilkoblet WLAN.

Lenke til kommentar

Den funka dårlig for meg, programmet prøver å starte, men bare avsluttes i løpet av noen sekunder.

Men lest om flere andre som har opplevd det samme, disse har også kjørt den Maps oppdateringa via mobilen.. så det må være noe som skjer med mobilen da den blir lastet ned.

Leste også om en som hadde kjørt fabrikk reset av mobilen, uten at det hjalp mot dette problemet.

Så jeg får bare prøve den samme løsningen som hjalp meg istad.

Lenke til kommentar

Nokia Suite er noe elendig dritt.

Jeg er nå klar til å oppdatere telefonen.

Jeg måtte logge inn med brukernavn og passord i programmet før det ville starte oppdateringen.

Passordet hadde jeg glemt (burde uansett ikke trenge det for en enkel oppdatering), så jeg opprettet nytt.

Hva er greia med å kreve innlogging for hver minste lille ting?

Akkurat som når telefonen har vært avslått.

Da maser den at jeg registrerer produktet når jeg starte den.

MASEKOPP!

Nå har jeg omsider registrert ny konto hos Nokia, og Nokia Suite-programvaren gikk videre.

Helt til det kom feilmelding om at noe gikk galt.

Må det være så vanskelig? Noen tips når Nokia Suite ikke vil virke? Det er nyeste versjon.

Feilkode 12017

Edit: Nå virker den visst,,, Håper den klarer å fullføre det den begynte på, så telefonen ikke blir bricked.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Nokia Suite er noe elendig dritt.

Jeg er nå klar til å oppdatere telefonen.

Jeg måtte logge inn med brukernavn og passord i programmet før det ville starte oppdateringen.

Passordet hadde jeg glemt (burde uansett ikke trenge det for en enkel oppdatering), så jeg opprettet nytt.

Hva er greia med å kreve innlogging for hver minste lille ting?

Akkurat som når telefonen har vært avslått.

Da maser den at jeg registrerer produktet når jeg starte den.

MASEKOPP!

Nå har jeg omsider registrert ny konto hos Nokia, og Nokia Suite-programvaren gikk videre.

Helt til det kom feilmelding om at noe gikk galt.

Må det være så vanskelig? Noen tips når Nokia Suite ikke vil virke? Det er nyeste versjon.

Feilkode 12017

Du kan bruke "Nokia Softwareupdater" istedet for Nokiasuite. Gå til Nokia Betalabs og last den ned derfra. Den fungerer uten innlogging, men er kun for oppdatering.

Lenke til kommentar

Ei venninne har oppdatert telefonen sin, og etter det fungerer ikke "samtaler", men kunn "innboks". Når jeg trykker på samtaler får jeg opp: Funksjonen støttes ikke. Har såklart valgt at meldingene skal vises som samtaler på innstillinger. What to do?

Endret av Anti LFC
Lenke til kommentar

Fikk mail fra Nokia nå.. Problemet med Maps skal være løst!

"Jeg har fått tilbakemelding på situasjonen nå. Problemet er løst.

Den korrekte installasjonsfilen skal være sluppet i en oppdatering. Merk, det kan ta opp til 24 timer innen den blir tilgjengelig.

Jeg vil råde deg til å bruke Nokia Suite (www.nokia.no/nokiasuite), så snart oppdateringen er tilgjengelig vil være synlig under Verktøy > Programvareoppdatering.

På telefonen skal den dukke opp under Meny > Programmer > Pr.vareoppdatering.

Igjen, jeg beklager ulempene denne situasjonen kan ha skapt for deg. Men jeg takker for din tilbakemelding og hjelp i feilsøkningen."

Så da er det bare å vente og se hva som skjer :)

Lenke til kommentar

Jeg fant ikke noe oppdatering på mobilen, men via nokia suite så fant jeg den.

Så nå fungerer det fint her igjen også :)

Likte ikke nye Maps med en gang, men det er nok bare tilvenning, merker at det starter mye kjappere når man starter det opp igjen.

Husker også hvor du hadde markert på kartet før du avsluttet programmet :)

Lenke til kommentar

Hei,

Eg har eit problem med avspeling av videoar på min Nokia N8. Problemet er at ikkje alle filer lar seg opna og på andre manglar bilete. Dette er eit klart teikn på at det er noko gale med kodek som er brukt i filmane. Difor ville eg gjera ein test og lasta ned tre demo-trailerar frå http://www.h264info.com/clips.html (The Dark Knight Rises, The Simpsons Movie 720p og The Simpsons Movie 1080p (CE HighProfile)). Ingen av desse spelte av med bilete på telefonen. Eg køyrte då alle gjennom HandBrake med "Normal"-profil. Resultatet då var at The Simpsons Movie 720p blei vist OK, medan dei to andre ikkje hadde bilete. Eg har ikkje fått testa kva som skjer om eg prøver å spela av gjennom HDMI.

Er det nokon som har ein HandBrake-profil eller ffmpeg-innstillingar som virkar på Nokia N8 uansett inndata og som og gjev bra bilete ut gjennom HDMI?

Tor Helge

Lenke til kommentar

Hei! Sliter med et problem, og det har sikkert blitt besvart tidligere men orker ikke å gå i gjennom 158 sider. Jeg får ikke koblet opp mobilt nettverk. Å sende/motta mms er ingen problem, kan å gå på vanlig internett med mobilt nettverk funker ikke. Å detter stadig vekk ut av Wi-Fi'en min. Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...