Gå til innhold

Nokia N8 12 megapixler 720P, HDMI, AMOLED, symbian 3

Anbefalte innlegg

Takker MonaH for linker. Mange vesker å velge mellom der. Har også vært innom et par butikker, men fant ikke noen jeg likte helt. Vil ha mulighet for å feste i belte, men uten en slik plastdings som bygger mye ut. Fant en som var bra med unntak av at den ikke hadde pålitelig lukking. Kun en svak magnet som holdt vesken lukket og det holder ikke. Må visst ha to vesker. Bruker jo ikke belte når jeg jogger. Og da er visst den du fester på armen eneste alternativ, selv om jeg ikke likte den helt.

Når det gjelder hodesett til trening/jogging står jeg litt fast.

Når det gjelder handsfree for samtaler tror jeg muligens jeg går for Jawbone Era. Vet ikke om det finnes noe bedre, selv om en forhandler fortalte meg at mange spør etter Nokia sine originale fordi de visstnok skal være så bra. Også på støyreduksjon.

Redigert/lagt til: Og forresten, hva betyr A2DP-kompatibel. Hva er forskjellen på om hodesett bruker Bluetooth eller A2DP?

Jeg har en type veske som også hadde dårlig lås.

Satte på ekstra borrelås (sånn med tape på baksiden) som jeg limte på veska så den låste bedre.

Ang ørepropper osv aner jeg ikke..

Ang A2DP (som jeg heller ikke visste hva var)

http://www.amobil.no/artikler/amobil_forklarer_a2dp/34426

Endret av MonaH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker igjen MonaH!

Har bestilt Jawbone Era:

http://www.netonnet.no/art/telefon/mobiltelefontilbehor/bluetooth-headset/bluetooth-mono/aliph-jawboneerashadowbox/155867.4502/

Blir vel veske og headset for musikk i neste omgang. Greit å vite at A2DP gir bedre lyd enn BT. Hvis ingen har noen flere innspill/erfaringer på området, får jeg vel lete opp en eller annen test.

:)

Blir spennende å høre om du blir fornøyd. Jeg skulle også hatt ny "øreplugg"..

Endret av MonaH
Lenke til kommentar

Jeg får ikke vist e-post (gmail) etter å ha satt opp N8 for gmail-konto. Noen som veit hvorfor? Den viser altså alt som kommer og har kommet inn, men vil ikke vise selve meldingen, det bare surrer og går med "Henter" i en evighet. Har prøvd å starte den på nytt og å kjøre via WLAN, og sjekke innstillinger også, men til ingen nytte :(

Lenke til kommentar

Jeg får ikke vist e-post (gmail) etter å ha satt opp N8 for gmail-konto. Noen som veit hvorfor? Den viser altså alt som kommer og har kommet inn, men vil ikke vise selve meldingen, det bare surrer og går med "Henter" i en evighet. Har prøvd å starte den på nytt og å kjøre via WLAN, og sjekke innstillinger også, men til ingen nytte :(

Jeg oppdaget at jeg hadde det samme problemet, prøvde meg litt frem og fant ut: gå til e-postinnstillinger - velg G-mailkontoen - automatisk henting - nedlastingsstr.for e-post, sett denne til "hele e-postmeldingen". Gå deretter tilbake til G-mailkontoen din å se om du får lastet ned meldingen nå. Deretter gikk jeg tilbake til innstillingene å satte den til "bare overskrifter" igjen. Fortsatt laster min ned meldingene når jeg ber om det. :hmm: Ikke vet jeg hvorfor, men.....

Hmm.... Jeg har 3 G-mailkontoer med samme problemet, men å forandre innstillingene på en av dem hadde effekt på alle tre. :thumbup:

Endret av Rosa_
Lenke til kommentar

Blir meldinger osv som er lagret på telefonen slettet når man oppdaterer til Anna?

Hadde forresten noen innlegg her tidligere om min n8 som døde helt, har fått den tilbake fra reparasjon i dag, var hovedkortet som hadde takket for seg, i tilfelle noen lurte.. :)

Lenke til kommentar

Jeg oppdaget at jeg hadde det samme problemet, prøvde meg litt frem og fant ut: gå til e-postinnstillinger - velg G-mailkontoen - automatisk henting - nedlastingsstr.for e-post, sett denne til "hele e-postmeldingen". Gå deretter tilbake til G-mailkontoen din å se om du får lastet ned meldingen nå. Deretter gikk jeg tilbake til innstillingene å satte den til "bare overskrifter" igjen. Fortsatt laster min ned meldingene når jeg ber om det. :hmm: Ikke vet jeg hvorfor, men.....

Hmm.... Jeg har 3 G-mailkontoer med samme problemet, men å forandre innstillingene på en av dem hadde effekt på alle tre. :thumbup:

Jeg syncer kun kalenderen.

Satte opp hele greia på nytt, da funket det.

Tipper det hadde gjort det før og. Jeg hadde bare stirra meg blind på at den ikke overførte notater FRA mobilen til googlekalenderen.

Det var fordi jeg hadde notatene i "personlig kalender", ikke i Mail for Exchange-kalenderen.

Funker igjen nå :)

Lenke til kommentar

Har et nytt spørsmål..

Som nevnt klikka telefonen min, og hadde den på reparasjon, de byttet hovedkort i telefonen.

Tidligere så hadde jeg tatt sikkerhetskopi, men bare i telefonen, ikke koblet den til pc eller lignende.. så jeg vet ikke helt hvordan det blir lagret eller hvordan det fungerer. Men nå når de har byttet hovedkort å telefonen fungerer igjen så finner den ikke sikkerhetskopiert innhold, da er det sikkert borte?

Vet jo at jeg burde sikkerhetskopiert over til pc eller lignende,, men det er for sent, men da har jeg hvertfall lært...

Lenke til kommentar

Har et nytt spørsmål..

Som nevnt klikka telefonen min, og hadde den på reparasjon, de byttet hovedkort i telefonen.

Tidligere så hadde jeg tatt sikkerhetskopi, men bare i telefonen, ikke koblet den til pc eller lignende.. så jeg vet ikke helt hvordan det blir lagret eller hvordan det fungerer. Men nå når de har byttet hovedkort å telefonen fungerer igjen så finner den ikke sikkerhetskopiert innhold, da er det sikkert borte?

Vet jo at jeg burde sikkerhetskopiert over til pc eller lignende,, men det er for sent, men da har jeg hvertfall lært...

Hvis du ikke har tatt kopi til minnekortet, så er nok alt borte. Har du det på minnekort, er det ikke noe problem. Da oppretter du alt fra det.

Lenke til kommentar

Hei.

Har problemer med en ustabil N8, og etter Anna oppdateringen så ble problemet litt værre.

Problemet er at jeg kan drive med noe på mobilen (behøver ikke være noe krevende, kan være så enkelt som å bare stille alarmen..) også blir en del av skjermen uleselig.. Førr Anna, så kunne jeg bare trykke et sted på skjermen så ble alt normalt igjen, men nå henger den seg alltid når dette skjer.. Og da må jeg holde power knappen inne til den slår seg av.

Har prøvd med hard reset, firmware reparasjon via OVI Suite og det hjelper ikke..

Så nå har jeg planer om å prøve å bruke Phoenix til å flashe den med.. men tenkte på å flashe den firmware for en annen produkt kode..

Produkt koden på min er: 059C852, som tilsvarer en egen kode for sverige.. noe som ikke er så rart, siden min mobil er kjøpt fra CDON.

Tenkte derfor på å prøve firmware for den modellen som selges her i butikkene.. men hva er den produkt koden??

Er den for europa, scandinavia eller er den bare for norge?

Gidder noen å sjekke på sin mobil? (tast *#0000# og det vil stå på linje nr 7

Lenke til kommentar

Har hatt den på service en gang.. men cdon vil at jeg sender den til sverige.

Greit nok, dem sender meg frakt dokumenter osv så det er jo bare å putte den i noe og sende.

Og jeg nevnte problemet den gangen, men da var det også div andre problemer.

Det meste andre ble fiksa.

Men jeg valgte å ikke sende den til dem, så jeg sendte den heller til Deltaservice, som er nærmere, og sikkert kjappere :)

I Navifirm så fikk jeg opp dette på din kode: "059D4Q5: N8-00 RM-596 CV Norway NO White Silver S3.1 v4_COLOR"

Så da er det vel spesifikk FW for norge som brukes her i landet :)

Har sett på produkt koder på eldre mobiler, og der mener jeg det ikke var noe spesifikt for Norge.

Får se om jeg prøver å flashe den med denne pakka: "059C856: N8-00 RM-596 Country Variant Norway NO Dark Grey S3.1 v4".

Skal bare se hva andre her sier først :)

Så vidt jeg har lest så skal det gå an å legge inn denne FW pakka uten å endre noe produkt kode, og da vil jeg jo heller ikke bryte garantien ;)

Og i tillegg så får jeg jo sjekka om det er noe tull med filene som er på min mobil :)

Lenke til kommentar

Min er 0599000, uansett så tviler jeg på at det er noen fare å flashe med firmware til en annen kode, har flashet min telefon i hytt & pinevær med Anna & Belle, og selv om jeg har mislyktes av og til og telefonen har dødd, har det bare vært å flashe på nytt så har alt vært i orden etterpå, men det er jo greit å vite hva man holder på med før man gjør det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...