Gå til innhold

Nokia N8 12 megapixler 720P, HDMI, AMOLED, symbian 3

Anbefalte innlegg

Ja, assistert gps er på. Sammenlignet med deg, så skal jeg ikke klage :-) Som jeg skrev i sted, fikk jeg gps lock kjapt før Anna oppdateringen.

Jeg kom over et tips om å forsøke å skrive inn supl.google.com i stedet for supl.nokia.com under serverinnstillinger. Det er nok et litt eldre tips som ble gitt for N97. Vet ikke om det virker på N8 og Anna. Tenkte jeg skulle prøve dette når jeg reiser hjem fra jobben i dag.

Jeg har også slitt med treg GPS, men det er mye bedre nå. Gå inn i: innstillinger, programinnstillinger, lokalisering, lokaliseringsserver, serverinnstillinger, der står det "supl.nokia.com", tapp på den og du får opp 3 menyer. Den øverste skal være "supl.nokia.com", midten skal være navnet på nettleverandøren + WAP (ex Tele2WAP), den nederste skal være "nei".

Prøv dette, det fungerte for meg. :thumbup:

Går det an å legge til sup.google.com i tillegg til supl.nokia.com ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, assistert gps er på. Sammenlignet med deg, så skal jeg ikke klage :-) Som jeg skrev i sted, fikk jeg gps lock kjapt før Anna oppdateringen.

Jeg kom over et tips om å forsøke å skrive inn supl.google.com i stedet for supl.nokia.com under serverinnstillinger. Det er nok et litt eldre tips som ble gitt for N97. Vet ikke om det virker på N8 og Anna. Tenkte jeg skulle prøve dette når jeg reiser hjem fra jobben i dag.

Jeg har også slitt med treg GPS, men det er mye bedre nå. Gå inn i: innstillinger, programinnstillinger, lokalisering, lokaliseringsserver, serverinnstillinger, der står det "supl.nokia.com", tapp på den og du får opp 3 menyer. Den øverste skal være "supl.nokia.com", midten skal være navnet på nettleverandøren + WAP (ex Tele2WAP), den nederste skal være "nei".

Prøv dette, det fungerte for meg. :thumbup:

Går det an å legge til sup.google.com i tillegg til supl.nokia.com ?

Det går å legge det inn istedenfor "sup.nokia.com", men ikke i tillegg.

Lenke til kommentar

Er det flere enn jeg som opplever at Opera Mini åpner heeeelt andre linker enn dem jeg trykker på?

Jeg er sikker på at jeg ikke bommer, for linken jeg trykker endrer farge slik den skal når den blir trykket på.

Likevel laster den en heeelt annen nyhetsartikkel enn den jeg mente.

Jeg leser hovedsaklig VG, men har også opplevd at den laster feil på andre nettsider, som f.eks. dette forumet.

Og den laster feil nesten hver gang jeg bruker den, det er ikke bare av-og-til.

Jeg ender opp med å trykke Tilbake, og trykke på artikkelen på nytt. Etter ca. fem forsøk får jeg endelig lese om det jeg vil.

Jeg begynner å bli lei av å få sportsresultater og kjendisnytt hver gang jeg vil lese virkelige nyheter.

Andre nettlesere har ikke dette problemet i det hele tatt. Ikke engang Opera Mobile.

Kun Opera Mini.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Kom over en nettside hvor en kan lage themes online.

Men, det er Theme Creator - Nokia Series 60 5th Editon

N8 er vel 60 3v eller noe?

Kommer det til å fungere tru? :hmm:

http://www.theunlocker.co.uk/theme_creator/s605th/

--------

Vel, den funka :) Laget meg et som er totalt svart, så jeg legger inn bakgrunnsbilde på startskjermen sjøl.

Fikk ikke "satt" alle farger slik som Opertatør-farge (ble blå) og fargen på datoen i dag i kalenderen selv om jeg la det til da jeg laget det. Og de dagene i kalenderen som hadde notater, det ble merket med lilla.

Det siste er iallefall bedre enn hvitt på hvitt..

Endret av MonaH
Lenke til kommentar

Har litt problem med ovi store, når jeg scroller gjennom en liste med apps så loader de øveste helt fint, men når den skal laste inn flere ting til listen så blir disse feltene tomme. Når man scroller opp og ned er det mulig å se apps i listen, men så forsvinner de nesten med en gang og feltene blir blanke. Noen andre som har opplevd dette? Tenker at jeg må kanskje ta en reinstall av ovi store, men venter med det til jeg er på wlan i morgen..

Lenke til kommentar

Har litt problem med ovi store, når jeg scroller gjennom en liste med apps så loader de øveste helt fint, men når den skal laste inn flere ting til listen så blir disse feltene tomme. Når man scroller opp og ned er det mulig å se apps i listen, men så forsvinner de nesten med en gang og feltene blir blanke. Noen andre som har opplevd dette? Tenker at jeg må kanskje ta en reinstall av ovi store, men venter med det til jeg er på wlan i morgen..

Har hadd samme problem før men ikke så ofte nå lenger. Kan det være dårlig wlan signal?

Lenke til kommentar

Har ikke hatt det problemet men av og til mister mobilen forbindelsen til DLNA..... noen som har det samme ?

Lenke til kommentar

Jeg har lastet ned, og prøvd Carbide.ui Symbian Theme Edition 4.0

http://www.developer.nokia.com/info/sw.nokia.com/id/a35fb484-6a94-4c21-ab30-004b04fb43a7/Carbide_ui_Symbian_Theme_Edition_v4_0_en.exe.html

for å lage eget tema. Det har jeg klart.

Men det lagres ikke som .sis-fil? Er det noe jeg har misforstått her?

For det må da være .sis for å få det inn på mobilen? :hmm:

Det blir ei fil som heter .project, og ei undermappe (som fikk navnet jeg brukte på temaet) Denne mappa inneholder filene/bildene jeg brukte.

*skjønner ikke bæra*

Har også prøvd

Carbide_ui_Theme_Edition_Setup_v3_4_en(exe-fil)

og

Carbide_ui_Series_40_Theme_Edition_v5_0_en(exe-fil) til ingen nytte..

Lenke til kommentar

Har hadd samme problem før men ikke så ofte nå lenger. Kan det være dårlig wlan signal?

Når jeg er hjemme i stua så har jeg routeren 2m unna, så det skal nok ikke være det. Tok en reinstall idag og så langt så har ikke det problemet forekommet (enda).

Lenke til kommentar

Jeg sliter med at Ovistore ikke klarer å finne noen mp3-filer på telefonen, til tross for at Den er så å si fylt opp til randen av sådan. I musikkspilleren finner jeg masse musikk, men i filutforskeren finner jeg uendelig med musikk som jeg har sletta fra musikkspilleren men som tydeligvis fortsatt er på telefonen i internminnet (der all musikk ligger).

Noen som har tips her? Ovisuite finner altså ingen musikk... Er det noe jeg har gjort feil foregående også?

Red: Jeg fikk til å gå inn i windows utforsker og slette mp3-filene der. Kanskje var det slik de havnet der også, hvem vet liksom.

Endret av stoff3r
Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål om USB-pluggen på denne telefonen.

Den likner ikke pluggen på min eksterne harddisk, selv om den er omtrent samme størrelse.

Følger den en vedtatt standard, eller er dette en patentert NOKIA-plugg som de har laget for å selge flere originalkabler?

Jeg har kabelen, så det er ingen krise. Men jeg har ikke sett sånn plugg på annet utstyr.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Det er jo strengt tatt micro USB den bruker, men den er litt mer rektangulær virker det som, slik at andre plugger ikke nødvendigvis fungerer. Jeg kjøpte noen kabler fra DX, som egentlig er ment for HTC, men jeg valgte disse fordi de ikke var så stive som den originale kabelen til Nokia, men da jeg koblet mobilen til PC-en med disse gikk den mer eller mindre "ape shit" og jeg måtte tilbake til originalkabelen.

Lenke til kommentar

Jeg trenger diverse ekstrautstyr/tilbehør til min N8.

Jogging: Jeg trenger en eller annen ordning (bæreveske til belte e.l.) til bruk ved jogging og løping både ute og inne. Hva er best å bruke til dette formål? Og når vi er inne på løping, hva slags hodesett er best til å høre musikk. Best behøver ikke bety best lyd, men best egnet, dvs holder seg på plass. Lett å betjene, brukervennlig. Pris har litt og si, ønsker ikke noe av det dyreste.

Arbeid i støyende omgivelser: Trenger også mono handsfree beregnet til telefonsamtaler i støyende omgivelser. Har lest at Jawbone sine er gode på støydemping. Noen som har erfaringer? Har sett litt på Jawbone Prime og Jawbone Era. Også fordel at de er lett og betjene, sitter bra, grei batteritid. Her er støyreduksjon og samtalekvalitet litt viktigere enn pris.

Lenke til kommentar

Jeg trenger diverse ekstrautstyr/tilbehør til min N8.

Jogging: Jeg trenger en eller annen ordning (bæreveske til belte e.l.) til bruk ved jogging og løping både ute og inne. Hva er best å bruke til dette formål? Og når vi er inne på løping, hva slags hodesett er best til å høre musikk. Best behøver ikke bety best lyd, men best egnet, dvs holder seg på plass. Lett å betjene, brukervennlig. Pris har litt og si, ønsker ikke noe av det dyreste.

Arbeid i støyende omgivelser: Trenger også mono handsfree beregnet til telefonsamtaler i støyende omgivelser. Har lest at Jawbone sine er gode på støydemping. Noen som har erfaringer? Har sett litt på Jawbone Prime og Jawbone Era. Også fordel at de er lett og betjene, sitter bra, grei batteritid. Her er støyreduksjon og samtalekvalitet litt viktigere enn pris.

Husker ikke hvem jeg tipset om ang denne siden, men kikk her:

http://www.mytrendyphone.no/shop/nokia-n8-igadgitz-49441p.html

http://www.mytrendyphone.no/shop/nokia-n8-vesker-85319c1.html

Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål om USB-pluggen på denne telefonen.

Den likner ikke pluggen på min eksterne harddisk, selv om den er omtrent samme størrelse.

Følger den en vedtatt standard, eller er dette en patentert NOKIA-plugg som de har laget for å selge flere originalkabler?

Jeg har kabelen, så det er ingen krise. Men jeg har ikke sett sånn plugg på annet utstyr.

Jeg har den samme pluggen på noe annet utstyr, så det er ikke noe bare Nokia har. MicroB-USB, men den du tenker på er vel miniB-USB.

Her er full oversikt over usb plugger og standarder.

http://en.wikipedia.org/wiki/USB

Lenke til kommentar

Takker MonaH for linker. Mange vesker å velge mellom der. Har også vært innom et par butikker, men fant ikke noen jeg likte helt. Vil ha mulighet for å feste i belte, men uten en slik plastdings som bygger mye ut. Fant en som var bra med unntak av at den ikke hadde pålitelig lukking. Kun en svak magnet som holdt vesken lukket og det holder ikke. Må visst ha to vesker. Bruker jo ikke belte når jeg jogger. Og da er visst den du fester på armen eneste alternativ, selv om jeg ikke likte den helt.

Når det gjelder hodesett til trening/jogging står jeg litt fast.

Når det gjelder handsfree for samtaler tror jeg muligens jeg går for Jawbone Era. Vet ikke om det finnes noe bedre, selv om en forhandler fortalte meg at mange spør etter Nokia sine originale fordi de visstnok skal være så bra. Også på støyreduksjon.

Redigert/lagt til: Og forresten, hva betyr A2DP-kompatibel. Hva er forskjellen på om hodesett bruker Bluetooth eller A2DP?

Endret av tepe2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...