Gå til innhold

Nokia N8 12 megapixler 720P, HDMI, AMOLED, symbian 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, har nå hatt N97, ser ikke helt det store problemet liksom.

Du har ikke spesielt høy standard dersom du var fornøyd med N97, den hadde mye feil.

http://www.youtube.com/watch?v=vJpEuMidcSU&feature=player_embedded

 

Hvorfor skal jeg klage når jeg ikke opplevde problemer med telefonen ?

 

Symbian er det som fungerer best for meg.. men enkelte klarer ikke å ta det til seg at noen faktisk er fornøyd med systemet..

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det lov å være fornøyd, men hvis du ser den videoen og sier "ja, sånn liker jeg det" så er ikke "anmeldelsen" din så veldig nyttig for andre tror jeg. ;-)

 

Etter å ha hatt Nokia hele livet føler jeg det som en plikt og informere naive og uvitende sjeler før de kaster bort pengene sine slik jeg gjorde med N97, det er vel det slike forum er til for?

Lenke til kommentar

bare så det er sagt. For de som er skeptisk til symbian enda, så løser spb shell hele den problematikken. (kr 190). Hvis man kunne brukt spb shell som hoved UI, men alikevel tatt i bruk de gode widgetsene som tilhører symbian 3. Da hadde brukeropplevelsen blitt heilt rå. Noen som vet om det lar seg gjøre?

Endret av Krankenstein
Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det lov å være fornøyd, men hvis du ser den videoen og sier "ja, sånn liker jeg det" så er ikke "anmeldelsen" din så veldig nyttig for andre tror jeg. ;-)

 

Etter å ha hatt Nokia hele livet føler jeg det som en plikt og informere naive og uvitende sjeler før de kaster bort pengene sine slik jeg gjorde med N97, det er vel det slike forum er til for?

 

Den videoen der har jo rukket å bli rimelig beryktet etterhvert. Først og fremst fordi han virkelig går hardt inn for å få den til å se rævva ut. Jeg skulle lett klart å lage en video som får iphone 4 til å virke uresponsive dersom jeg virkelig ville.

 

Jeg har jo en N97 selv, og det han viser frem der har ingenting med virkeligheten å gjøre

Lenke til kommentar
Den videoen der har jo rukket å bli rimelig beryktet etterhvert. Først og fremst fordi han virkelig går hardt inn for å få den til å se rævva ut. Jeg skulle lett klart å lage en video som får iphone 4 til å virke uresponsive dersom jeg virkelig ville.

 

Jeg har jo en N97 selv, og det han viser frem der har ingenting med virkeligheten å gjøre

 

Pøh! N97 er en treig maskin i et treigt OS. Jeg kjenner igjen flere av momentene i den videoen i min omnia HD som er en betydelig raskere telefon (n97 har 434 arm11) med samme symbian v.5. Da snakker jeg omap prosessor (600mhz normalt klokket til 550mhz), dobbelt minne, egen grafikkprosessor og kapasitiv skjerm.

 

Min ipod med tilsvarende specs som n97 er til motsetning lynrask. Du skal slite med å få den til å se bedre ut enn første generasjons iphone fra 2007, når vi snakker respons og hastighet. at du påstår du lett skulle klart å lage en video hvor n97 virker raskere og mer responsiv enn iphone 4, er meg helt hinsides.

 

Sjekk videoene av de nye symbian^3 telefonene som nettopp ble vist hos nokia. Det slo meg hvor lang tid det tok å bla fra en side til en annen i hjemskjermen. (rundt 0,3-0,4 sek).

 

Jeg angriper ikke hardwaren på N8, jeg er bare ærlig om symbian som OS. Jeg bruker det hver eneste dag.

Lenke til kommentar
Den videoen der har jo rukket å bli rimelig beryktet etterhvert. Først og fremst fordi han virkelig går hardt inn for å få den til å se rævva ut. Jeg skulle lett klart å lage en video som får iphone 4 til å virke uresponsive dersom jeg virkelig ville.

 

Jeg har jo en N97 selv, og det han viser frem der har ingenting med virkeligheten å gjøre

 

Pøh! N97 er en treig maskin i et treigt OS. Jeg kjenner igjen flere av momentene i den videoen i min omnia HD som er en betydelig raskere telefon (n97 har 434 arm11) med samme symbian v.5. Da snakker jeg omap prosessor (600mhz normalt klokket til 550mhz), dobbelt minne, egen grafikkprosessor og kapasitiv skjerm.

 

Min ipod med tilsvarende specs som n97 er til motsetning lynrask. Du skal slite med å få den til å se bedre ut enn første generasjons iphone fra 2007, når vi snakker respons og hastighet. at du påstår du lett skulle klart å lage en video hvor n97 virker raskere og mer responsiv enn iphone 4, er meg helt hinsides.

 

Sjekk videoene av de nye symbian^3 telefonene som nettopp ble vist hos nokia. Det slo meg hvor lang tid det tok å bla fra en side til en annen i hjemskjermen. (rundt 0,3-0,4 sek).

 

Jeg angriper ikke hardwaren på N8, jeg er bare ærlig om symbian som OS. Jeg bruker det hver eneste dag.

 

Somsagt. Spb shell på omnia hd funker supert. Rask og responsiv. Kjenner en som bruker spb shell på nokia 5800. Ikke helt samme opplevelsen. Som dere ser på videoen funker det fint. På nokia n8 kan det kun fungere enda bedre:)

 

Sjekk video:

 

http://www.youtube.com/watch?v=B-FvBTngsa4

Lenke til kommentar
Den videoen der har jo rukket å bli rimelig beryktet etterhvert. Først og fremst fordi han virkelig går hardt inn for å få den til å se rævva ut. Jeg skulle lett klart å lage en video som får iphone 4 til å virke uresponsive dersom jeg virkelig ville.

 

Jeg har jo en N97 selv, og det han viser frem der har ingenting med virkeligheten å gjøre

 

Pøh! N97 er en treig maskin i et treigt OS. Jeg kjenner igjen flere av momentene i den videoen i min omnia HD som er en betydelig raskere telefon (n97 har 434 arm11) med samme symbian v.5. Da snakker jeg omap prosessor (600mhz normalt klokket til 550mhz), dobbelt minne, egen grafikkprosessor og kapasitiv skjerm.

 

Min ipod med tilsvarende specs som n97 er til motsetning lynrask. Du skal slite med å få den til å se bedre ut enn første generasjons iphone fra 2007, når vi snakker respons og hastighet. at du påstår du lett skulle klart å lage en video hvor n97 virker raskere og mer responsiv enn iphone 4, er meg helt hinsides.

 

Sjekk videoene av de nye symbian^3 telefonene som nettopp ble vist hos nokia. Det slo meg hvor lang tid det tok å bla fra en side til en annen i hjemskjermen. (rundt 0,3-0,4 sek).

Jeg angriper ikke hardwaren på N8, jeg er bare ærlig om symbian som OS. Jeg bruker det hver eneste dag.

 

Er det ikke slik på Android og iphone modeller også? Bare der har de gjort det mer smooth og man ser hvordan skjermen sklir over til neste bilde.. men på N8 står bildet nesten stille også kommer det nye skjermbildet.

 

Altså det jeg prøver å si at kanskje tar det like lang tid å bytte fra det ene skjermbildet til det andre på f.eks Desire som det gjør på N8, bare måten de har valgt og gjøre det på N8 gir ett inntrykk om at det lagger.

 

Dette er bare sysing fra mine side, men jeg trodde kanskje det var litt sånn det var.

Lenke til kommentar

Jeg sa ikke jeg skulle lage en video som viste at N97 var raskere enn iphone4. Kun at jeg lett skulle få den til å virke uresponsiv. Alle som er vant til en resistiv skjerm, og som forsøker en capasitiv(?) skjerm vet akkurat hva jeg mener.

Jeg har både N97 og Samsung Galaxy S der hvor begge har hver sine skjermtype. På N97 må man trykke hardere for å få respons, men forskjellen er ikke så særlig stor. Det er egentlig ikke skjermen som avgjør for N97, men selve softwaren.

 

En ting er sikkert. Den videoen er så sant som det kan bli. Dette er for de som bruker mobilen mye. De som kun bruker den til å ringe, sende meldinger og høre musikk vil nok ikke merke tregheten N97 gir. Men om man har stappet mye musikk, laster ned kule apps, bruke mye GPS, redigere noe med excel eller rett og slett bruke det N97 har å tilby så vil man merke. Ja, N97 er en smartmobil og skal gjøre mye, men desverre blir mobilen mer korrupt etter mye bruk.

 

Du sier også på din forrige post at den viser ikke noe med virkeligheten er delvis sant. Videoen er av den første firmewaren og har derfor ingen kinectic scroll som det er nå. MEN alt annet er fortsatt der. Musikkalbum laster opp treigt har jeg opplevd mye, restarte ved å ta ut batteriet og mistet samtale. Jeg kan til og med bevise det, men mobilen min er i service nå. Ja, pga alle de feilene videoen viste og mer.

Lenke til kommentar

At N97 sliter med sine software problemer er jo sant.. selv slet jeg ikke med noen store problemer når jeg hadde N97.

Men det at N97 slet, vil jo på langt nær bety at alle telefoner fra Nokia sliter med det. 5800, X6 og flere til sliter ikke med nevneverdige programvare problemer.. Så det blir jo å ta alle under en kam.

 

Ta f.eks N97 Mini, som ei heller hadde disse problemene.

Å fremtvinge en feil ved at minnet er fullt er da ingen problem... eller ved å få telefonen til å slite i menyer, det er bare å legge inn ett dårlig programmert tema på telefonen så er det gjort..

 

Så greitt å advare folk å kjøpe N97, men å advare folk å handle N8 på bakgrunn av feilene N97 hadde, som forøvrig var rettet til N97 mini blir feil synes nå jeg.

Lenke til kommentar

Hvorfor vi nevner mye N97 er fordi den var reklamert som en av Nokias store som N8 er nå. Og jo, jeg kjenner faktisk to som hadde en Nokia 5800 som har hatt problemer. Touch screen virker ikke og telefonen henger seg. Hu ene fikk også noe jeg ikke fikk med N97. Da hun skulle svare en samtale, fikk hun meldingen ikke tillatt. Og hun er en som bare bruker det til å høre musikk, ringe og skrive melding.

 

Så ja, man kan se tidslinjen med Nokia. Nokias største sukssess med en smarttelefon var N95 og derfra har det gått nedover.

Endret av Ky_kun
Lenke til kommentar

Jeg hadde gjerne prøvd ett annet merke med f.eks Android, OM de kunne levert det samme som Nokia gjør med N8.

3.5 mm lydutgang,

HDMI,

12 MP kamera med god optikk (noe som ser ut til å være vellykket utifra bilder man har sett til nå) OG xenon blitz.

Med gratis GPS navigasjon, med samme kvalitet som Ovi Maps,

Med 3 - 3.5" amoled skjerm eller bedre, større skjerm en 3.5" trenger jeg ikke, da blir bare telefonen for stor

Og muligheten til å koble til USB minnepenn for overføring av bilder etc.

Og det hele til under 4000 kr uten abonnement..

Gi meg en slik telefon ifra konkurrentene så greitt.

 

HTC Desire, vanskelig å få tak i, og har ett elendig kamera, men ellers en telefon jeg kunne tenkt meg, hadde det ikke vært for det sørgelige kameraet.

Samsung Galaxy S, dårlig kamera (har ikke LED blitz en gang) veldig dyr

Sony Ericsson X10, for stor og for dyr og har ikke godt nok kamera

SE X10 Mini, er for liten, ikke godt nok kamera

 

Og gjengangeren er at de ikke har GPS programmer pr. dags dato som fungerer like bra som Ovi Maps og er gratis i både bruk å nedlasting av kart, og kameradelen som ikke er noe særlig å skryte ut av, særlig på toppmodeller som Desire og Galaxy S..

 

Faktum er at det finnes ingen konkurrenter som klarer å matche dette...

Og om det skal vise seg at Symbian^3 ikke klarer å hamle opp med Android og iOS4 på alle punkter, så blir faktisk det av mindre betydning , da de andre mangler så mye mere.. for så elendig er ikke Symbian.

 

Og bare se på prisen, konkurrentene ligger jo ett hav over..

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar

Jeg hadde gjerne prøvd ett annet merke med f.eks Android, OM de kunne levert det samme som Nokia gjør med N8.

3.5 mm lydutgang,

HDMI,

12 MP kamera med god optikk (noe som ser ut til å være vellykket utifra bilder man har sett til nå) OG xenon blitz.

Med gratis GPS navigasjon, med samme kvalitet som Ovi Maps,

Med 3 - 3.5" amoled skjerm eller bedre, større skjerm en 3.5" trenger jeg ikke, da blir bare telefonen for stor

Og muligheten til å koble til USB minnepenn for overføring av bilder etc.

Og det hele til under 4000 kr uten abonnement..

Gi meg en slik telefon ifra konkurrentene så greitt.

 

HTC Desire er dyr, vanskelig å få tak i, og har ett elendig kamera

Samsung Galaxy S, dårlig kamera (har ikke LED blitz en gang) veldig dyr

Sony Ericsson X10, for stor og for dyr og har for dårlig kamera

SE X10 Mini, er for liten, for dårlig kamera

 

Og gjengangeren er at de ikke har GPS programmer pr. dags dato som fungerer like bra som Ovi Maps og er gratis i både bruk å nedlasting av kart, og kameradelen som ikke er noe særlig å skryte ut av, særlig på toppmodeller som Desire og Galaxy S..

 

Faktum er at det finnes ingen konkurrenter som klarer å matche dette...

Og om det skal vise seg at Symbian^3 ikke klarer å hamle opp med Android og iOS4 på alle punkter, så blir faktisk det av mindre betydning , da de andre mangler så mye mere.. for så elendig er ikke Symbian.

 

Og bare se på prisen, konkurrentene ligger jo ett hav over..

LOL, er det mulig å være så på bærtur som du er nå?

 

Skal nevne noe om de punktene som du sa om Nokia N8.

 

1. 3.5 mm lydutgang. Hvilken smart mobil har ikke dette i dag?

 

2. HDMI. Kjekt å ha, men jeg liker at ting går trådløst. Min Sony Ericsson XPERIA X10i har DLNA om du vet hva det er.

 

3. 12 MP kamera med god optikk (noe som ser ut til å være vellykket utifra bilder man har sett til nå) OG xenon blitz. Joda, bildene ser fine ut dem, det skal jeg ikke lyge om. Men dette er det eneste som er bra med denne mobilen, nemlig kameraet.

 

4. Med gratis GPS navigasjon, med samme kvalitet som Ovi Maps. Android har også gratis GPS. Men det forutsetter at du har lagret kartene i cache mappen til Google Navigation da.

 

5. Med 3 - 3.5" amoled skjerm eller bedre, større skjerm en 3.5" trenger jeg ikke, da blir bare telefonen for stor. Du vet det at skjermen som er i XPERIA X10 er mye bedre sånn totalt sett en skjermen Nokia N8 har?. Prøv å ta Nokia N8 ut i mye sol lys og prøv å se om du ser noe av det du skal ta bilde av ute da. AMOLED skjermer er håpløse ute.

 

Og du vet at for GPS, film, web surfing, se på bilder og slike ting er mye bedre på en 4 tommer skjerm enn på en 3.5 tommer skjerm. Dette er PERIOD.

 

6. Og muligheten til å koble til USB minnepenn for overføring av bilder etc. Det er en fin ting å ha. Men ikke at jeg tror at det vil bli brukt så veldig mye.

 

7. Og det hele til under 4000 kr uten abonnement. Sony Ericsson XPERIA X10i f.eks koster ca det samme uten abonnement.

 

Også til det neste du sa: Sony Ericsson X10, for stor og for dyr og har for dårlig kamera. Her viser du tydligvis at du ikke har snøring på hva du snakker om. For det første så er kameraet i XPERIA X10 noe av det bedre som er å få tak i dag, helt til Nokia N8 kommer ut. De andre 12 MP kamera telefonene som er ute i dag er nok hakket bedre enn XPERIA X10 sitt kamera da. Men det er ikke snakk om store forskjellen.

 

Hvis du kaller disse bildene her for dårlig, da har ikke du peiling på kamera kvalitet da: http://dl.dropbox.co...53/DSC_0019.jpg og denne: http://dl.dropbox.co...53/DSC_0027.jpg.

 

Ikke kom å si at XPERIA X10 har dårlig kamera. For det er ren bullshit.

 

Så sier du at XPERIA X10 er for stor?, ehm, hva forventer du en mobil telefon med en 4 tommers skjerm skal være da?. Telefonen er faktisk ikke så stor med tanke på hvor mye av fronten som går til skjermen.

 

Så sier du at XPERIA X10 er for dyr. Javel. Men er jo ganske morsomt da at XPERIA X10 koster like mye som Nokia N8 da.

 

Greit at Nokia N8 har et bra kamera og noen gode funksjoner. Men når du ser på hvilken dritt CPU og hvor elendig oppløsningen på skjermen er og på hvor elendig Symbian ^3 egentlig er i forhold til Android 2.2 og iOS 4, så er Nokia N8 til 4000 kroner faktisk veldig dyrt.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...