Gå til innhold

Nokia N8 12 megapixler 720P, HDMI, AMOLED, symbian 3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skriver mer rett nå. Har inntrykk av at "klikkene" satt litt over selve tastene (T9) før Anna.

Men mindre har de blitt ja, det har jeg merket og.

Savner også det gamle temaet, men husket ikke navnet.

Så om det het Nokiatheme, skal jeg jammen gå på leiting.

Alt ble så "svart/hvitt" med dette nye. Kontakter i lista var grønne før, ja? Nå er også de hvite. Iallefall de uten eget bide.

Har prøvd noen andre, men liker best de med helt svart bakgrunn da jeg leser/skriver/bak kalender osv.

Tenkte prøve lage meg mitt eget tema, men gadd ikek sette meg inn i programvaren..

Lenke til kommentar

Du bruker altså ikke Swype for å skrive? Selv bruker jeg swype og det funker finfint med Anna og Belle.

Anna droppet de gamle themes. Du kan lete på nettet etter themes som ligner, jeg antar det har kommet nye versjoner av de gamle themes alt :) .

Hvordan funker egentlig Swype? Ser jo bilder, men har ikke prøvd det sjøl.

Lenke til kommentar

Det er litt weird å komme inn i, men når du skjønner det er det ganske bra. Bruker selv Swiftkey X på android, men på s3 er det swype som kommer nærmest.

Basically funker det slik at om du vil skrive "anne går på do hele tiden og derfor dør pingviner" glir du fingeren fra A til N, lager ei løkke på N'en, glir videre til E, trykker space, trykker G, glir fingeren til Å, videre til R, trykker mellomrom, fingeren på P glir til Å, mellomrom, fingeren på D, glir til O, mellomrom, osv osv osv.

Det er veldig godt mulig du ikke trenger løfte fingeren i det hele tatt, men usikker på hvordan det gjøres.

Det er veldig mye som kan gjøres med swype uten å løfte fingeren fra skjermen. Gli til space og til delete, feks, gir deg én funksjon, osv.

Les mer på http://www.swype.com/

Lenke til kommentar

Du trenger som regel ikke å trykke space på Swype, den legges inn selv, men du må nok løfte opp fingeren for å starte på et nytt ord, det er det som indikerer at ordet du skrev er ferdig. Nå bruker jeg ikke swype så mye siden jeg har E7, men det er det inntrykket jeg har fått.

Lenke til kommentar

Jeg har oppdatert softwaren på en slektnings Nokia N8.

Den kjørte fra før av Nokia Anna, og det gjør den fortsatt. Oppdateringen var en sånn melding som noen ganger popper opp.

Problemet er at den ville starte på ny. Og etter at PIN-koden var tastet, så krevde den at jeg registrerer meg på OVI.

Det gikk ikke an å si "nei takk".

Jeg hadde kun valget mellom "jeg har allerede konto" og "registrer deg nå!" (fritt etter hukommelsen.

Jeg lette rundt, og startet tom. telefonen på nytt. Men det var fortsatt ikke mulig å komme forbi drittmeldingen som krever at man registrerer seg på OVI.

Jeg valgte igjen "opprett konto nå", men denne gangen tok det lang tid. Det var nettverksfeil.

Heldigvis gav den opp OVI-maset, og bare startet opp som den skulle.

Hvis jeg prøvde å trykke bort SPAM'en ved hjelp av tasten under skjermen, spurte den om jeg var sikker på om jeg ville ringe nødnummeret. Nei, selvsagt ikke!

Hva kan gjøres for å hindre at den maser om å registrere seg hos OVI hver gang jeg starter på nytt?

Jeg kan ikke alltid være så heldig at det blir nettverksfeil.

Hvis nettet virker, starter ikke telefonen.

Den enkleste løsningen er å bøye seg, og registrere seg. Men jeg og min slektning lar oss ikke bøye!

Jeg har selv N8, men jeg fikk trykket vekk SPAM'en.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Har selv vært borti det problemet. Irriterende at man nesten er nødt til å registrere seg.

Til dere som bruker Swype, er det den norske versjonen dere snakker om? Jeg får bare en feilmelding om jeg prøver å installere den.

Lenke til kommentar

Jeg har oppdatert softwaren på en slektnings Nokia N8.

Den kjørte fra før av Nokia Anna, og det gjør den fortsatt. Oppdateringen var en sånn melding som noen ganger popper opp.

Problemet er at den ville starte på ny. Og etter at PIN-koden var tastet, så krevde den at jeg registrerer meg på OVI.

Det gikk ikke an å si "nei takk".

Jeg hadde kun valget mellom "jeg har allerede konto" og "registrer deg nå!" (fritt etter hukommelsen.

Jeg lette rundt, og startet tom. telefonen på nytt. Men det var fortsatt ikke mulig å komme forbi drittmeldingen som krever at man registrerer seg på OVI.

Jeg valgte igjen "opprett konto nå", men denne gangen tok det lang tid. Det var nettverksfeil.

Heldigvis gav den opp OVI-maset, og bare startet opp som den skulle.

Hvis jeg prøvde å trykke bort SPAM'en ved hjelp av tasten under skjermen, spurte den om jeg var sikker på om jeg ville ringe nødnummeret. Nei, selvsagt ikke!

Hva kan gjøres for å hindre at den maser om å registrere seg hos OVI hver gang jeg starter på nytt?

Jeg kan ikke alltid være så heldig at det blir nettverksfeil.

Hvis nettet virker, starter ikke telefonen.

Den enkleste løsningen er å bøye seg, og registrere seg. Men jeg og min slektning lar oss ikke bøye!

Jeg har selv N8, men jeg fikk trykket vekk SPAM'en.

Dette lar seg gjøre på en eller annen merkelig måte siden jeg ikke huska passordet mitt eller noe så prøvde jeg å unngå denne der. Tror jeg trykka linken for å lese "end user lisence agreement" eller lignende, noe som gjorde at jeg kunne trykke en link som åpna nettleseren eller lignende program. Dette førte igjen til at jeg kunne åpne multitaskingen og lukke webleseren evt alt annet, og wips så var jeg på startskjermen.

Lenke til kommentar

Greia med swype... Blir ikke fingeren i veien når den hele tiden er på tastaturet? Man må være ekspert i touch-metoden for å være effektiv i swype? Jeg er sånn som ikke alltid har planlagt hvilken bokstav jeg skal trykke neste og skriver ulidelig treigt på det horisontale tastaturet, nettopp fordi det er knotete og man må trykke en og en bokstav.

Lenke til kommentar

De fleste husker mer eller mindre layouten til et qwerty tastatur i hodet og med swype så skal du bare behøve å treffe "sånn ca." der den neste bokstaven er.

Om du glemmer hele tiden hvor bokstavene er så kan det være en ulempe. På en annen side - hvis du bommer på et bokstav midt i ordet når du skriver fort uten swype må du da nesten komme deg dit og rette på feilen i etterkant, mens swype greier i mange tilfeller å skjønne hva du egentlig mente. Når swype er usikker på hva du egentlig mente så gir den deg en liste med forslag, men det som er greit er at om det ordet du var ute etter står først i den listen så er det bare å fortsette å skrive som om ingenting har skjedd og første ordet i listen blir valgt automatisk.

Jeg synes at det er ganske praktisk i portrait mode, når bokstavene er ganske små og litt vanskelig å treffe riktig.

Lenke til kommentar

Er stort sett veldig fornøyd med telefonen etter Anna oppdateringen, men det er to småting jeg har lagt merke til:

GPS

Før Anna oppdateringen fikk jeg gps lock med en gang. Etter Anna oppdateringen tar det ofte 1-2 minutter før jeg får gps lock. Jeg har sjekket, og alle innstillingene skal være riktig. Har også sjekket at "serverinnstillinger" er satt til "supl.nokia.com"

Bokmerker som startside

Tidligere hadde jeg bokmerker som startside i nettleseen. Synes det var veldig praktisk å komme rett til mine egne bokmerker når jeg åpnet nettlesen. Kan ikke se at bokmerker kommer opp som et alternativ for valg av startside nå.

Noen vet om noe lurt jeg kan gjøre for å få tilbake rask gps lock, samt å få satt bokmerker som startside i nettleseren?

Endret av Ski-man
Lenke til kommentar

Er stort sett veldig fornøyd med telefonen etter Anna oppdateringen, men det er to småting jeg har lagt merke til:

GPS

Før Anna oppdateringen fikk jeg gps lock med en gang. Etter Anna oppdateringen tar det ofte 1-2 minutter før jeg får gps lock. Jeg har sjekket, og alle innstillingene skal være riktig. Har også sjekket at "serverinnstillinger" er satt til "supl.nokia.com"

Bokmerker som startside

Tidligere hadde jeg bokmerker som startside i nettleseen. Synes det var veldig praktisk å komme rett til mine egne bokmerker når jeg åpnet nettlesen. Kan ikke se at bokmerker kommer opp som et alternativ for valg av startside nå.

Noen vet om noe lurt jeg kan gjøre for å få tilbake rask gps lock, samt å få satt bokmerker som startside i nettleseren?

Da regner jeg med at du har assistert gps satt på? Altså at den bruker mobildata. Utenom det så hørtes 1-2 minutter ut som ren luksus. Her er det mer 5-10 minutter, råflaut når iphone gjengen har triangulering og har funnet seg selv før telefonen er opp av lomma omtrent.

Lenke til kommentar

Ja, assistert gps er på. Sammenlignet med deg, så skal jeg ikke klage :-) Som jeg skrev i sted, fikk jeg gps lock kjapt før Anna oppdateringen.

Jeg kom over et tips om å forsøke å skrive inn supl.google.com i stedet for supl.nokia.com under serverinnstillinger. Det er nok et litt eldre tips som ble gitt for N97. Vet ikke om det virker på N8 og Anna. Tenkte jeg skulle prøve dette når jeg reiser hjem fra jobben i dag.

Lenke til kommentar

Ja, assistert gps er på. Sammenlignet med deg, så skal jeg ikke klage :-) Som jeg skrev i sted, fikk jeg gps lock kjapt før Anna oppdateringen.

Jeg kom over et tips om å forsøke å skrive inn supl.google.com i stedet for supl.nokia.com under serverinnstillinger. Det er nok et litt eldre tips som ble gitt for N97. Vet ikke om det virker på N8 og Anna. Tenkte jeg skulle prøve dette når jeg reiser hjem fra jobben i dag.

Jeg har også slitt med treg GPS, men det er mye bedre nå. Gå inn i: innstillinger, programinnstillinger, lokalisering, lokaliseringsserver, serverinnstillinger, der står det "supl.nokia.com", tapp på den og du får opp 3 menyer. Den øverste skal være "supl.nokia.com", midten skal være navnet på nettleverandøren + WAP (ex Tele2WAP), den nederste skal være "nei".

Prøv dette, det fungerte for meg. :thumbup:

Endret av Rosa_
Lenke til kommentar

Jeg har også slitt med treg GPS, men det er mye bedre nå. Gå inn i: innstillinger, programinnstillinger, lokalisering, lokaliseringsserver, serverinnstillinger, der står det "supl.nokia.com", tapp på den og du får opp 3 menyer. Den øverste skal være "supl.nokia.com", midten skal være navnet på nettleverandøren + WAP (ex Tele2WAP), den nederste skal være "nei".

Prøv dette, det fungerte for meg. :thumbup:

Skal prøve det. Tusen takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...