Gå til innhold

Nokia N8 12 megapixler 720P, HDMI, AMOLED, symbian 3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Belle? En beta eller noe det da ell?

Hvis du søker litt finner du lekkede utgaver av Belle på nettet. Men jeg vil ikke installere et uferdig OS på min telefon. Venter til den releases om noen måneder. Nøyer meg med å se videoer på nettet om hva vi kan vente oss.

Tenkte det var noe sånt.

Jeg venter :)

Lenke til kommentar

Prøv å lade den. Kanskje den bare er tom.

Har prøvd å lade, å prøvd å koble den til datan men ingen reaksjon..

Var omtrent fulladet så den er ikke bare strømtom dessverre..

prøvd og holde power knappen inne i en ca 8-10 sekunder til telefonen vibrerer tre ganger??

Har prøvd å holde inne knappen, men det er ingen reaksjon, telefonen vibrerer ikke, er helt død..

Mulig batteriet ditt har falt ut av sporet sitt/flytta på seg nok at det ikke lenger er kontakt inni der. Du kan skru ut de to skruene nederst på dekselet å ta av den biten der, da ser du fort om det er det som er problemet.

Har skjedd ett par ganger på min også, men det er pga den bøyla som egentlig skal holde batteriet av en eller annen grunn mangler...

Forøverig så funker internettradion veldig bra, den er jeg positivt overrasket over :D

Endret av daruu
Lenke til kommentar

Noen ganger ønsker jeg å bruke Opera Mini for å sjekke Gmail.

Det er ikke lengre mulig.

Problemet er inntasting av passord.

Det går fint å taste epostadressen i riktig felt, samme om jeg bruker med eller uten T9.

Problemet er når jeg skal taste passordet.

Det er en tast for hvert siffer, og disse tastene fungerer også for bokstaver.

For eksempel er tast nummer 2 også abc, tast nummer 3 er def, tast nummer 4 er ghi ogsåvidere.

Når jeg trykker inn passordet mitt, som for eksempelet er "tullebukk", (jeg bruker ikke T9 for å spare tid på passord)

så skal jeg først trykke på #8 en gang (tuv), vente litt, trykke på #8 to ganger for å få u, og deretter trykke på #5 3 ganger for å få l.........

Problemet er at tastene gir ikke flere bokstaver, kun den første.

Jeg har hatt N8 lenge, men mistet den. Nettopp fått ny på forsikringen, med Symbian Anna.

Problemet er nå at hver tast kun kan gi en bokstav, selv om de er merket for flere.

#2 er merket abc, men kan kun gi a. Trykker jeg to ganger for å få b, eller tre ganger for å få c, så ender jeg bare opp med flere a'er.

Jeg kan kun taste inn passord hvis det består av den første bokstaven på hver tast!

a, d, g, j, m, p, t og w kan brukes for å taste passord. Tastene skal klare flere bokstaver, men om jeg trykker på dem, får jeg bare flere av den første.

Alt er normalt unntatt tasting av pasord i Opera Mini.

Prøvd en factory reset på den?? Evt legge inn Anna på nytt via OVI Suite?? Er nok bare et software problem det der ;)

Jeg gjorde begge deler på min, siden jeg ikke fikk GPS til å fungere som den skal, og mobilen henger seg ofte helt opp..

Det løste GPS problemet helt, men mobilen driver fremdeles og henger seg opp til tider..

Har det problemet med Mini sjøl, pleier somregel bare å legge telefonen på sia, og bruke vanlig tastatur :)

Lenke til kommentar

Prøv å lade den. Kanskje den bare er tom.

Har prøvd å lade, å prøvd å koble den til datan men ingen reaksjon..

Var omtrent fulladet så den er ikke bare strømtom dessverre..

prøvd og holde power knappen inne i en ca 8-10 sekunder til telefonen vibrerer tre ganger??

Har prøvd å holde inne knappen, men det er ingen reaksjon, telefonen vibrerer ikke, er helt død..

Mulig batteriet ditt har falt ut av sporet sitt/flytta på seg nok at det ikke lenger er kontakt inni der. Du kan skru ut de to skruene nederst på dekselet å ta av den biten der, da ser du fort om det er det som er problemet.

Har skjedd ett par ganger på min også, men det er pga den bøyla som egentlig skal holde batteriet av en eller annen grunn mangler...

Forøverig så funker internettradion veldig bra, den er jeg positivt overrasket over :D

Det kan godt hende det, men mister jeg ikke garantien om jeg skrur opp dekselet? Står jo i brukerhåndboka at man ikke skal skru opp å bytte batteri osv selv..

Ødlegger vel ingenting ved å skru opp de skruene, men vil helst ikke miste garantien da..

Lenke til kommentar

Hei

Jeg får hele tiden "Feil" når jeg skal laste ned Apps. Noen som vet hvordan jeg skal få fikset dette? Har behov for en kodeliste, og den eneste jeg fant for denne telefonen er noe som heter "SafeCase". Har fått dårlig tilbakemelding, men må prøve den likevel - for MÅ ha en plass der jeg kan lagre privat info. Vet dere forresten om det finnes alternativer?

Lenke til kommentar

Hei

Jeg får hele tiden "Feil" når jeg skal laste ned Apps. Noen som vet hvordan jeg skal få fikset dette? Har behov for en kodeliste, og den eneste jeg fant for denne telefonen er noe som heter "SafeCase". Har fått dårlig tilbakemelding, men må prøve den likevel - for MÅ ha en plass der jeg kan lagre privat info. Vet dere forresten om det finnes alternativer?

Jeg har brukt HandySafe i mange år og er fornøyd med den. Prøv den.

Lenke til kommentar

Hei

Hvor finner jeg det? Prøvde å google, men ble ikke noe klokere... :) Som sagt, når jeg prøver å laste ned så får jeg kun feilmelding, så pr. nå klarer jeg ikke laste ned noe...

Lenke til kommentar

Hei

Hvor finner jeg det? Prøvde å google, men ble ikke noe klokere... :) Som sagt, når jeg prøver å laste ned så får jeg kun feilmelding, så pr. nå klarer jeg ikke laste ned noe...

Du finner den i Ovi Store eller hos Paragon Software. Koster noe, men er vel verdt pengene.

Men allerførst må du få orden på nedlastningsproblemene dine. Se i innstillinger, programbehandling, installeringsinnstillinger - der skal det stå: Alle / Av / Ingen. i denne rekkefølgen. Før du gjør noe annet, tar du en soft restart ved å holde AV/PÅ-knappen inne i 8-10 sek. til du kjenner 3 vibrasjoner i rask rekkefølge. deretter starter du tlf igjen.

Endret av Rosa_
Lenke til kommentar

Hei

Du finner den i Ovi Store eller hos Paragon Software. Koster noe, men er vel verdt pengene.

Men allerførst må du få orden på nedlastningsproblemene dine. Se i innstillinger, programbehandling, installeringsinnstillinger - der skal det stå: Alle / Av / Ingen. i denne rekkefølgen. Før du gjør noe annet, tar du en soft restart ved å holde AV/PÅ-knappen inne i 8-10 sek. til du kjenner 3 vibrasjoner i rask rekkefølge. deretter starter du tlf igjen.

Tusen takk for svar!!! Fikk lasta ned programmene, så nå er det fiksa :) Sjekka HandyCase, men ser det koster en del. Tenkte jeg skulle sjekke ut SafeCare siden jeg allerede har betalt for den :) Har fått lasta den ned, men klarer ikke å starte den... Når jeg går på detaljer, så får jeg opp følgende beskjed: "Ubehandlet unntak: com.ibm.oti.error.StackOverflowError at java.lang.String.toLowerCaseat ...i.vm.VM.getResourceAsStreamat ...g.Class.getResourceAsStream at dv.a at dv.a at dv a" at dv agjenter seg MAAANGE ganger.... Noen som vet hva i all verden dette betyr???

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Bytta batteri.. Ingen effekt..

Var det du som slet med at batteriet plutselig blir tomt?

For to dager siden skjedde det samme her. Var fulladet, men senere på dager var den tom.

I går ladet jeg den helt opp, ringte 3 min. og sendte 5 sms og den var tom for strøm etter 8 timer ca.

Brukte ikke 3G, kamera, wifi eller noen apps.

Dette er vel noe som bør gå på reklamasjonsretten?

Lenke til kommentar

Noen som vet om en apps som viser loggen på wlan-tilkoblinger? Den forsvant da Anna kom.

Er visst ikke et ukjent problem..

http://discussions.europe.nokia.com/t5/Nseries-and-Symbian-Smartphones/N8-Anna-LOG-problem/td-p/1116913

Last ned LeControl fra Ovi. Den inneholder en bra log for alle nett-tilkoblinger.

Takk for tipset. Men jeg nekter å betale ;)

Ikke det at jeg ikke har råd med 10,-, men jeg vil ikke betale noe Nokias feil.. Eller noe sånt :whistle:

Lenke til kommentar

Noen fler som synes sms-skriving ble værre etter Anna-oppdateringen? Det numeriske tastaturet virker å være mindre og mer unøyaktig enn det forrige. Jeg skriver masse feil nå.

Spørsmål 2: Er det fortsatt ingen som vet hvordan man får tilbake de orginale temaene til nokia? Jeg har kun midnight-temaene etter at jeg oppdaterte til Anna, ikke Nokiatheme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...