Gå til innhold

Nokia N8 12 megapixler 720P, HDMI, AMOLED, symbian 3

Anbefalte innlegg

Dette er en av de billigste jeg finner, men er den på norsk?

http://www.pixmania.com/no/no/6996031/art/nokia/n8-svart.html

Det står:

interne menyer i tysk, anglais, espagnol, français, italien, portugais

Får man bytte til norsk selv, eller er den billig fordi nettbutikken har importert den billigere fra et annet land?

Får den til samme pris på Lefdal. Jeg kjøpte min E7 på Lefdal, henta den selv i Oslo og betalte 3000 uten abo, ikke så verst sammenlignet med en del av de prisene som er der ute.

Er utrolig godt N8 holder seg i pris syns jeg. Er nå ganske nøyaktig 1 år siden jeg kjøpte min til 3990,-, idag er den ca 800,- kr billigere, det er utrolig liten forskjell når man sammenligner med introduksjonsprisen på en mobil...

Men sålenge den selger såpass godt så er det klart de ikke setter ned prisen, men det kan endre seg fort nå når N9 kommer ;)

2579,- nå på CDON, og bare 29,- i frakt :).

http://cdon.no/elektronikk/nokia_n8_dark_grey-11476668

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min far har kjøpt Nokia N8, men han har masse notater eller påminnelser i kalenderen på sin eldgamle Sony Ericsson klapptelefon.

Jeg vet at kontaktlista overlever på SIM-kortet, og inn i neste telefon.

Men hva med notater og påminnelser?

Det er altfor mange til å håndtere manuellt.

Med exchange eller google docs burde det la seg gjøre.

Takk for svar. Men hvordan?

Fars gamle telefon er ikke en smarttelefon akkurat.

Datakabel til den har vi ikke.

Den har blåtann, men jeg er usikker på om denne telefonen er avansert nok til å utveksle data via blåtann, eller om det kun er for handsfree.

Lenke til kommentar

Hvis den har blåtann, anbefaler jeg heller at du nedlaster SE programvare og tar backup med blåtann. Blåtann var i utgangspunktet ikke for handsfree men en raskere erstatter til IR, altså utveksling av data. Med backup på pc'en blir det enklere å håndtere all data du vil beholde og slette, regner med at det er noen bilder og slikt han også vil ha igjen.

Lenke til kommentar

Nå døde min N8 tror jeg :(

Mista telefonen ned fra sofaen og ned på et tykt gulvteppe, og den er helt død..

Har tidligere mistet den i flisene på badet flere ganger uten at den har slått seg av engang, så det var litt merkelig syns jeg..

Er det noe jeg kan gjøre for å prøve å få telefonen til å fungere??

Må vel bare levere den på elkjøp og betale sure penger for reparasjon..

Lenke til kommentar

Hei,

Er det nokon som nyttar WiMP på sin N8? Eg får ikkje lyd frå WiMP gjennom FM-sendaren på telefonen (Via Radio etter Anna-oppdatering), frå musikkspelaren verkar det fint. Nokon som har erfaring med dette?

Helsing

Tor Helge

Antar att dette er samme problemet som også er med GPS og FM-senderen.. N8 støtter kun sending av lyd via FM-senderen og ikke andre applikasjoner :cry: Vet det er mange som irriterer seg over dette, vi får bare håpe Nokia kommer med en software-update på dette snart..

Jeg har altid kunnet streame lyden av f.eks spill eller spotify via FM-senderen. Start fm-senderen først og så programmet. Kan være at det er wimp spesifikt som har et problem. Spotify fungerer i hvertfall smertefritt via FM-sender hos meg. Eneste problemet er at jeg ikke kan bruke telefon på "høytaler" via FM sendern... :/

Lenke til kommentar

Prøv å lade den. Kanskje den bare er tom.

Har prøvd å lade, å prøvd å koble den til datan men ingen reaksjon..

Var omtrent fulladet så den er ikke bare strømtom dessverre..

prøvd og holde power knappen inne i en ca 8-10 sekunder til telefonen vibrerer tre ganger??

Lenke til kommentar

Oppdaget noe pussig i dag.

På noen av kontaktene mine har jeg lagt inn bilde.

Skulle så hente opp originalbildet, men det er borte(?) Går jeg til "bilder" ser jeg kun de bildene jeg sjøl har tatt med kamera, ingen av de som er i andre mapper på telefonen. Så da alle bilder som var på telefonen der før "anna"??

Jeg har valgt "alle" når jeg åpner "bilder", bare så det er sagt.

Så bildene til noen av kontakten er ikke å finne igjen på telefonen. Jeg har bladd gjennom alt på mobilen, koblet til pc, og søkt på den måten, men nope. Sporløst borte.

Noen forslag?

---------

Flyttet mappa med bilene av kontakter fra Mass memory\Other\Kontakter, til Mass memory\Images\Kontakter

Da kom de opp i oversikten under "bilder"

Endret av MonaH
Lenke til kommentar

Hei,

Er det nokon som nyttar WiMP på sin N8? Eg får ikkje lyd frå WiMP gjennom FM-sendaren på telefonen (Via Radio etter Anna-oppdatering), frå musikkspelaren verkar det fint. Nokon som har erfaring med dette?

Helsing

Tor Helge

Antar att dette er samme problemet som også er med GPS og FM-senderen.. N8 støtter kun sending av lyd via FM-senderen og ikke andre applikasjoner :cry: Vet det er mange som irriterer seg over dette, vi får bare håpe Nokia kommer med en software-update på dette snart..

Jeg har altid kunnet streame lyden av f.eks spill eller spotify via FM-senderen. Start fm-senderen først og så programmet. Kan være at det er wimp spesifikt som har et problem. Spotify fungerer i hvertfall smertefritt via FM-sender hos meg. Eneste problemet er at jeg ikke kan bruke telefon på "høytaler" via FM sendern... :/

Okei, mulig Spotify/Wimp funker, har aldri prøvd de selv via FM-senderen...

GPS funker iallfall ikke via FM-senderen, det har jeg prøvd :cry: Veldig irriterende når man sitter i bilen... Håper Nokia får fingen ut og fikser dette!

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Noen ganger ønsker jeg å bruke Opera Mini for å sjekke Gmail.

Det er ikke lengre mulig.

Problemet er inntasting av passord.

Det går fint å taste epostadressen i riktig felt, samme om jeg bruker med eller uten T9.

Problemet er når jeg skal taste passordet.

Det er en tast for hvert siffer, og disse tastene fungerer også for bokstaver.

For eksempel er tast nummer 2 også abc, tast nummer 3 er def, tast nummer 4 er ghi ogsåvidere.

Når jeg trykker inn passordet mitt, som for eksempelet er "tullebukk", (jeg bruker ikke T9 for å spare tid på passord)

så skal jeg først trykke på #8 en gang (tuv), vente litt, trykke på #8 to ganger for å få u, og deretter trykke på #5 3 ganger for å få l.........

Problemet er at tastene gir ikke flere bokstaver, kun den første.

Jeg har hatt N8 lenge, men mistet den. Nettopp fått ny på forsikringen, med Symbian Anna.

Problemet er nå at hver tast kun kan gi en bokstav, selv om de er merket for flere.

#2 er merket abc, men kan kun gi a. Trykker jeg to ganger for å få b, eller tre ganger for å få c, så ender jeg bare opp med flere a'er.

Jeg kan kun taste inn passord hvis det består av den første bokstaven på hver tast!

a, d, g, j, m, p, t og w kan brukes for å taste passord. Tastene skal klare flere bokstaver, men om jeg trykker på dem, får jeg bare flere av den første.

Alt er normalt unntatt tasting av pasord i Opera Mini.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Belle er ganske fett på N8!

Jeg liker det, synd ikke N97 var samme skjermtype og med Belle, da hadde nokia satt med helt annen chipstack enn de gjør nå, tror jeg.

Blir såklart fortsatt å fortsette bruke sgs2en, men etter å ha brukt N8 som tlf i dag merker jeg at det hadde vært null problem for meg å hatt N8 over diverse andre ting.

Eneste som er manglende er såklart Ovi Store, som er ganske labert sammenliknet med Market. Og litt sånne småting.

Men helt klart et steg i rett retning. Om de fortsetter med dette til... hva var det... 2016? Burde s3 kunne bli ganske tøft etterhvert.

Men såklart ligger jo android 4.0 rundt hjørnet og ios5 er vel på vei og.

hm... meego..

/rant

Lenke til kommentar

Prøv å lade den. Kanskje den bare er tom.

Har prøvd å lade, å prøvd å koble den til datan men ingen reaksjon..

Var omtrent fulladet så den er ikke bare strømtom dessverre..

prøvd og holde power knappen inne i en ca 8-10 sekunder til telefonen vibrerer tre ganger??

Har prøvd å holde inne knappen, men det er ingen reaksjon, telefonen vibrerer ikke, er helt død..

Lenke til kommentar

Noen ganger ønsker jeg å bruke Opera Mini for å sjekke Gmail.

Det er ikke lengre mulig.

Problemet er inntasting av passord.

Det går fint å taste epostadressen i riktig felt, samme om jeg bruker med eller uten T9.

Problemet er når jeg skal taste passordet.

Det er en tast for hvert siffer, og disse tastene fungerer også for bokstaver.

For eksempel er tast nummer 2 også abc, tast nummer 3 er def, tast nummer 4 er ghi ogsåvidere.

Når jeg trykker inn passordet mitt, som for eksempelet er "tullebukk", (jeg bruker ikke T9 for å spare tid på passord)

så skal jeg først trykke på #8 en gang (tuv), vente litt, trykke på #8 to ganger for å få u, og deretter trykke på #5 3 ganger for å få l.........

Problemet er at tastene gir ikke flere bokstaver, kun den første.

Jeg har hatt N8 lenge, men mistet den. Nettopp fått ny på forsikringen, med Symbian Anna.

Problemet er nå at hver tast kun kan gi en bokstav, selv om de er merket for flere.

#2 er merket abc, men kan kun gi a. Trykker jeg to ganger for å få b, eller tre ganger for å få c, så ender jeg bare opp med flere a'er.

Jeg kan kun taste inn passord hvis det består av den første bokstaven på hver tast!

a, d, g, j, m, p, t og w kan brukes for å taste passord. Tastene skal klare flere bokstaver, men om jeg trykker på dem, får jeg bare flere av den første.

Alt er normalt unntatt tasting av pasord i Opera Mini.

Prøvd en factory reset på den?? Evt legge inn Anna på nytt via OVI Suite?? Er nok bare et software problem det der ;)

Jeg gjorde begge deler på min, siden jeg ikke fikk GPS til å fungere som den skal, og mobilen henger seg ofte helt opp..

Det løste GPS problemet helt, men mobilen driver fremdeles og henger seg opp til tider..

Lenke til kommentar

Belle? En beta eller noe det da ell?

God knows. Jeg vet at hjemmeskjermen min er ca 40 ganger mer awesome, har dropdown notification bar, bedre system for widgets, telefonen oppfører seg tøffere, ser bedre ut, og er generelt sett nærmere Yes enn Oh GOD NO! enn den noensinne har vært.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...