Dipso Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Etter avinstallering av sleep screen og situations betaene ser jeg en forbedring i batteritid. Mulig den nye sleepscreen er buggy. Jeg er i nærheten av den batteritiden jeg hadde før oppdateringen nå, den er litt lavere fordi jeg før oppdatering hadde situations til å kjøre telefonen i strømsparing om natten automatisk. Noe bugger og gjør at en av disse appene bruke mye strøm, jeg skal se nærmere på et når jeg har stabilisert statistikken på telefonen og vet akkurat hva som er normalt strømbruk uten at de er lagt inn. Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 (endret) Etter avinstallering av sleep screen og situations betaene ser jeg en forbedring i batteritid. Mulig den nye sleepscreen er buggy. Jeg er i nærheten av den batteritiden jeg hadde før oppdateringen nå, den er litt lavere fordi jeg før oppdatering hadde situations til å kjøre telefonen i strømsparing om natten automatisk. Noe bugger og gjør at en av disse appene bruke mye strøm, jeg skal se nærmere på et når jeg har stabilisert statistikken på telefonen og vet akkurat hva som er normalt strømbruk uten at de er lagt inn. Har du lastet ned den siste versjonen av Sleepscreen som nettopp er lansert ? Den skal iallfall være gjort noen endringer på mht. Anna updaten: Nokia Sleeping Screen has been verified on latest Symbian SW versions and is known to work with the latest Qt version 4.7.3. http://betalabs.nokia.com/apps/nokia-sleeping-screen Jeg vil iallfall nødig fjerne min Sleepingscreen, den er bare helt genial på N8 Endret 24. august 2011 av leirdueredet Lenke til kommentar
permo Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Alt gjekk godt ved oppgraderinga unnateke det at Radio-appen forsvann. Er det nokon som har aning om kva som kan gjerast for å få han att? Dette gjeld N8. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 (endret) Jeg har også problemer med at tlf'n SLUKER strøm etter oppdateringen... Har ingen apps innstallert som rettferdigjør slik strømforbruk heller. Edit: Syntes også at jeg har fått dårligere signal, men mulig det kun er innbilning... Endret 25. august 2011 av daruu Lenke til kommentar
Dipso Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 (endret) Etter avinstallering av sleep screen og situations betaene ser jeg en forbedring i batteritid. Mulig den nye sleepscreen er buggy. Jeg er i nærheten av den batteritiden jeg hadde før oppdateringen nå, den er litt lavere fordi jeg før oppdatering hadde situations til å kjøre telefonen i strømsparing om natten automatisk. Noe bugger og gjør at en av disse appene bruke mye strøm, jeg skal se nærmere på et når jeg har stabilisert statistikken på telefonen og vet akkurat hva som er normalt strømbruk uten at de er lagt inn. Har du lastet ned den siste versjonen av Sleepscreen som nettopp er lansert ? Den skal iallfall være gjort noen endringer på mht. Anna updaten: Nokia Sleeping Screen has been verified on latest Symbian SW versions and is known to work with the latest Qt version 4.7.3. http://betalabs.nokia.com/apps/nokia-sleeping-screen Jeg vil iallfall nødig fjerne min Sleepingscreen, den er bare helt genial på N8 Det var den nyeste jeg hadde lagt inn ja. Så langt virker det som det er en dramatisk forbedring, i følge beregningene til battery mon. Så er den nå oppe i 4 dager vanlig bruk (dvs litt surf noe musikk, mest ligger i lomma) med vanlig big-clock. Dette er faktisk en forbedring fra før Anna, så det stemmer med det jeg har hørt at det er enkelte som raporterer enormt forverring og en del som raporterer alt i fra liten, til markant forbedring i batteritid. Jeg er helt enig i at sleeping screen er et must, så jeg skal prøve å legge det inn når jeg har kjørt ut batteriet helt uten noe inne. Det er mulig at det var en bug med installen, at om install på C eller E gjør forskjell etc etc.... Vil også se om det er forskjell på gammelt og nytt design i sleep screen osv. så jeg finner ut hva som er optimalt. Rapporterer seff alle funn hit. Endret 25. august 2011 av Dipso Lenke til kommentar
Dipso Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Jeg har også problemer med at tlf'n SLUKER strøm etter oppdateringen... Har ingen apps innstallert som rettferdigjør slik strømforbruk heller. Edit: Syntes også at jeg har fått dårligere signal, men mulig det kun er innbilning... Prøv å se på instillinger for wlan scanning og eposthenting, er mye batteri å spare på å temme disse innstillingene noe. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 (endret) Feilposting. Endret 25. august 2011 av Delavar Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Bestilte meg nytt batteri nå, spent på om det blir bedre Lenke til kommentar
MonaH Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 (endret) Kalenderen.. Jeg har en "privat", en "jobb". Nå får jeg ikke til å kopiere oppføring fra den ene til den andre kalenderen?? Noe jeg overser? Gjelder på selve mobilen asså Endret 26. august 2011 av MonaH Lenke til kommentar
maldea Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 For 2 uker siden fikk jeg min første Smarttelefon Nokia N8. Det ble en kjempe skuffelse for telefonen var DØD da den kom til meg. Så den gikk i retur og jeg fikk en ny et par dager senere. Den funket som den skulle og til å være min første smarttelefon så er jeg fornøyd og synes jeg kom kjapt inn i det. Men så i går da jeg satt og brukte den så hang bildet seg og vips så var skjermen svart og ikke ville den slå seg på eller lade.... akkurat slik som den jeg mottok død første gangen. Nå har jeg hevet kjøpet og vet ikke hva jeg skal gjøre. Skal jeg ha en ny men kjøpe den et annet sted? Eller skal jeg bare velge HTC eller Samsung eller..... Jeg fant noen linker om at det hadde vært lignende problemer på noen telefoner og Nokia hadde innrømmet feilen. Noen andre som har hatt dette problemet? Ville dere gått for N8 en 3. gang? Grunnen til at jeg valgte nettopp denne mobilen var det gode kameraet og filmopptakene, og at jeg hadde satt en grense på kr 3000 på ny mobil. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Maks uflaks kaller jeg det. Saken som Nokia innrømmet handlet om telefoner av de første utsendelsene av telefonene. Kan jo selvfølgelig hende at butikken du handlet i fra har hatt noen telefoner ifra denne utsendelsen, noe som gjorde at du fikk 2 defekte telefoner. SÅ jeg vil anbefale deg å kjøpe en ny nokia N8 en annen plass, er en kanon god telefon, særlig etter Symbian Anna kom ut Lenke til kommentar
Dipso Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Kalenderen.. Jeg har en "privat", en "jobb". Nå får jeg ikke til å kopiere oppføring fra den ene til den andre kalenderen?? Noe jeg overser? Gjelder på selve mobilen asså kan du ikke bare gå inn og redigere oppføringen og velge en annen kalender der? er 99% sikker på at det lar seg gjøre. Eller er dealen at du vil ha den i begge? Lenke til kommentar
Dipso Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Ang mine eventyr i Batteristesteland, Det er en del rapporter som tilsier at nyeste sleeping screen + anna = batteritap. Jeg har også funnet ut at social og epost bruker wlan og liknende noe vell manisk om man ikke temmer disse, og dette super batteri så det fyker. Jeg har valgt å logge ut av social og ikke bruke widget'en og satt epost til 4 timers intervall for å temme ting. Foreløpig er estimert standby 4 dager... Nå har jeg endelig fått fiksa ovi-store, og har formatert telefonen helt, så jeg skal se om jeg ikke klarer å få enda litt mer juice ut av den. Skal så teste sleeping screen mere nøye for å se om raportene stemmer. Det kan lønne seg å kjøre et par runder med utladninger for å få battery monitor til å stabilisere statistikken, og du vil ikke nødvendigvis se endringer umiddelbart i selve statisktikken til bat.mon om du gjør endringer, dog du vil kunne merke det på hvor fort % batteri går nedover... Lenke til kommentar
MonaH Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Kalenderen.. Jeg har en "privat", en "jobb". Nå får jeg ikke til å kopiere oppføring fra den ene til den andre kalenderen?? Noe jeg overser? Gjelder på selve mobilen asså kan du ikke bare gå inn og redigere oppføringen og velge en annen kalender der? er 99% sikker på at det lar seg gjøre. Eller er dealen at du vil ha den i begge? Vil ha den i begge. For den som er "jobb" synces mot google, den andre "privat" gjør det ikke. Så jeg ville kopiert fra den ene til den andre, men etter "Anna" ser jeg ikke/finner ikke den muligheten lenger. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Oppdaterte kameraet og tror videoene ble litt glattere med høyere fps, men syns fortsatt autofokusen er dårlig. Prøvde å legge inn Swype også, men får bare "installeringsfeil", noen andre med samme problem? Bruker Google sin kalender, går det an å synkronisere den mot telefonen sin kalender? Lenke til kommentar
MonaH Skrevet 26. august 2011 Del Skrevet 26. august 2011 Oppdaterte kameraet og tror videoene ble litt glattere med høyere fps, men syns fortsatt autofokusen er dårlig. Prøvde å legge inn Swype også, men får bare "installeringsfeil", noen andre med samme problem? Bruker Google sin kalender, går det an å synkronisere den mot telefonen sin kalender? Jeg synker min mot google. Bruker "Mail for exhange", men har valgt "ikke hente mail" eller hvordan det nå var. Jeg får iallefall kalenderen.. Lenke til kommentar
MonaH Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Many features in your device increase the demand on battery power and reduce the battery lifetime. To save battery power, note the following: http://www.n8fanclub.com/2010/09/how-to-optimize-prolong-your-nokia-n8s.html Lenke til kommentar
Dipso Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 (endret) Many features in your device increase the demand on battery power and reduce the battery lifetime. To save battery power, note the following: http://www.n8fanclub.com/2010/09/how-to-optimize-prolong-your-nokia-n8s.html Gammelt nytt, men verdt å repetere. Her er siste nytt fra mine tester: Jeg merket plutselig at jeg hadde fått veldig mye dårligere batteri-tid igjen, men fant så ut at wlan scanning hadde blitt endret til "automatisk" mao "hele tiden" satte denne til å scanne kun hvert 20. minutt, og vips: Dramatisk forbedring i batteri-tid. Så til dere som har trøbbel med batteritid så er følgende tre faktorer viktige å temme for å optimalisere batteritiden: - Email - Social - Wlan scanning Og husk at Battery monitor bruker statistikk for å estimere antall dager gjennomsnitt bruk etc, så du må kjøre den helt tom eller i hvertfall over et par dager for å få den til å vise riktige tall. Det beste er å selv se hvordan %'ene minker i forhold til hvor lenge det er siden du ladet, (selv om battery mon også bruker statistikk til dette og etter dramatiske endringer kan du oppleve rare ting som at den plutselig hopper fra 93% til 100% etter en stund fordi den har estimert bruket feil) Endret 28. august 2011 av Dipso Lenke til kommentar
MonaH Skrevet 28. august 2011 Del Skrevet 28. august 2011 (endret) Hvor i all verden finner jeg igjen dette du nevner, innstillingen på wlan scanningen? -------edit--------- Fant det: Meny > Innstillinger og Tilkobling > Trådløst LAN > Valg > Innstillinger > Vis WLAN-tilgjengelighet >... Står auto på min, mener det alltid har stått det jeg. Jeg har satt opp mailen til å sjekke etter nye mail hvert 15 min. Om jeg ikke har den innstillingen du nevner på auto, vil den likevel koble seg opp mot mail hvert 15 min tro? Endret 28. august 2011 av MonaH Lenke til kommentar
Dipso Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 (endret) Hvor i all verden finner jeg igjen dette du nevner, innstillingen på wlan scanningen? -------edit--------- Fant det: Meny > Innstillinger og Tilkobling > Trådløst LAN > Valg > Innstillinger > Vis WLAN-tilgjengelighet >... Står auto på min, mener det alltid har stått det jeg. Jeg har satt opp mailen til å sjekke etter nye mail hvert 15 min. Om jeg ikke har den innstillingen du nevner på auto, vil den likevel koble seg opp mot mail hvert 15 min tro? Den gjør det hos meg. Det er jo bare å prøve seg fram med litt ulike innstillinger. Det er helt klart verdt det om man klarer å presse en hel dag mer batteri ut av telefonen etterpå. Auto er default instillingen på wlan men for meg var ihvertfall forskjellen stor om jeg skrudde frekvensen ned. Endret 29. august 2011 av Dipso Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå