Gå til innhold

Nokia N8 12 megapixler 720P, HDMI, AMOLED, symbian 3

Anbefalte innlegg

Moren min har nettopp kjøpt denne telefonen, og den funker greit på internett osv, men vi stusser over at app'ene som Yr, dagbladet, vg og google (og google søk) ikke funker. Får bare opp http feil... Men velger vi å bruke nettleseren og surfe rundt, funker dette helt greit.

Noen med erfaringer/løsninger? Takk :)

Fungerte her, men sia dere komme innpå sidene ved og surfe rundt kan jo du bare gå til dem sidene og legge dem til i bokmerke og legge ut nye snarveger til dem.

Endret av Kurt-Inge
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt denne telefonen fra ca da den kom. Jeg orker den ikke mer!

Jeg synes telefonen er så knotete og uresponsiv til tider at jeg får fnatt. Bare det å ringe kundeservicer osv med tastevalg krever sitt. Det som irriterer meg mest er det med snukontroll. Den synes jeg hopper og spretter som den vil. Ikke kan man velge retning på skjermen manuelt heller, så å skrive meldinger med fullskjermstastur går ikke spesielt fort.

Når man skal ringe og holder telefonen inntil, så finner den på alt mulig pga touchdisplayet. Man må låse manuelt og det er fort gjort å glemme når noen ringer deg. Dette burde den ha gjort automatisk.

GPSen er så treig til å komme "online" at den er ikke brukbar.

Kamera er bra, og løsninger som usbkontakt til harddisker, samt hdmi er gode.

Jeg trodde visse irritasjonsmomenter skulle gå bort etter tilvenning, men jeg gidder knapt nok å se på den lengre. Selv om den design messig ser ok ut og har bra byggekvalitet.

Jeg har bestemt meg for å få meg en telefon tilsvarende Nokia 3720 med bedre kamera. Jeg er så lei disse telefonene med alt for mye dilldall som gjør at primærfunksjonene omtrent blir ubrukelig. En telefon som tåler å brukes, ikke blir alt for stor å drasse på, og som ikke blir til at en river av seg håret. Inntil videre kommer jeg til å bruke min 3720, da den faktisk gjør jobben bra. Kamera derimot er ikke noe å samle på.

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar

Dersom telefonen din er slik som du beskriv (og eg reknar med at du kan betjene den korrekt..) så er det noko som heiter garanti og reklamasjon. Prøv å få den ordna i staden for å skrive ein masse negativt om alt som kan vere galt.

Ingenting av dei tinga som du skriv om har eg opplevd sjølv om eg ser fram mot oppgradering til PR 2 eller Anna. Eg fekk svikt i høgtalar og telefonen vart bytt til ein vel fungerande og funksjonell "liten sak".

Ta telefonen med deg dit du kjøpte han og be om rask reparasjon. Då får du ein lånetelefon i ventetida og alt vi ordne seg................

Lenke til kommentar

Jeg har hatt denne telefonen fra ca da den kom. Jeg orker den ikke mer!

Jeg synes telefonen er så knotete og uresponsiv til tider at jeg får fnatt. Bare det å ringe kundeservicer osv med tastevalg krever sitt. Det som irriterer meg mest er det med snukontroll. Den synes jeg hopper og spretter som den vil. Ikke kan man velge retning på skjermen manuelt heller, så å skrive meldinger med fullskjermstastur går ikke spesielt fort.

Når man skal ringe og holder telefonen inntil, så finner den på alt mulig pga touchdisplayet. Man må låse manuelt og det er fort gjort å glemme når noen ringer deg. Dette burde den ha gjort automatisk.

GPSen er så treig til å komme "online" at den er ikke brukbar.

Kamera er bra, og løsninger som usbkontakt til harddisker, samt hdmi er gode.

Jeg trodde visse irritasjonsmomenter skulle gå bort etter tilvenning, men jeg gidder knapt nok å se på den lengre. Selv om den design messig ser ok ut og har bra byggekvalitet.

Jeg har bestemt meg for å få meg en telefon tilsvarende Nokia 3720 med bedre kamera. Jeg er så lei disse telefonene med alt for mye dilldall som gjør at primærfunksjonene omtrent blir ubrukelig. En telefon som tåler å brukes, ikke blir alt for stor å drasse på, og som ikke blir til at en river av seg håret. Inntil videre kommer jeg til å bruke min 3720, da den faktisk gjør jobben bra. Kamera derimot er ikke noe å samle på.

I ditt tilfelle ville jeg reklamert der hvor du har kjøpt den. De tingene du nevner er ikke slik det skal være og jeg har heller ikke opplevd noe av dette på min N8, så det burde være en god grunn for å reklamere.

På en annen side høres det ut som du egentlig ikke vil ha en smart-telefon, men en vanlig god gammel type. Om du heller ikke ser noen behov for det er det klart bedre for deg å heller gå for en slik, tilsv. 3720.

Fordi om de fleste idag kjøper smartmobiler er det ikke sagt att det er det beste valget for alle ;)

Lenke til kommentar

Hei:)

Jeg vurderer å kjøpe en Nokia N8, men hva skjer med Symbian? blir det lagt dødt eller vil det komme oppdateringer?

Symbian vil ikke bli lagt dødt nei, Nokia vil fremdeles utvikle det videre og komme med nye oppdateringer etc.

Det Nokia har bestemt er att toppmodellene skal etterhvert leveres med WP OS, men andre mobiler skal fremdeles leveres med Symbian OS.

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

eg fekk foresten med ein sån handsfree sak som man putter på øret som dem sa eg fekk gratis om eg vil eller ikke, men hvordan fungere den? må eg gjøre noe på instillingene i tlf? eg prøvde slå den på under ein tlf samtale men hørte ingenting i den så må vere noe mer man må gjøre?

Lenke til kommentar
Nokia vil fremdeles utvikle det videre og komme med nye oppdateringer etc.

"fremdeles"? Syntes huske at Anna skulle være ute i Februar. Iallefall ny browser, 200 changes og portrait splitscreen qwerty.

*ser på høyballer som ruller forbi i vinden*

Lenke til kommentar
Nokia vil fremdeles utvikle det videre og komme med nye oppdateringer etc.

"fremdeles"? Syntes huske at Anna skulle være ute i Februar. Iallefall ny browser, 200 changes og portrait splitscreen qwerty.

*ser på høyballer som ruller forbi i vinden*

Det kommer en oppdatering innen kort tid (noen uker). Se artikkel i dag på Mobili:

http://www.mobili.no/nyheter/nokia-n8-far-enda-bedre-kamera/

Nokia har tatt seg veldig god tid med denne oppdateringen, mens de kaver rundt i et marked de innehar en stadig mindre del av.

En av dem er HTC. Ja, nå var jo ikke de direkte raske med å oppdatere Android til 2.1-versjonen, og i år har de som har Desire måttet vente lenge på Android 2.3. Men HTC går motsatt vei av Nokia i markedet.

Det som er skjedd med Nokia de siste par årene er helt utrolig. Jeg synes ikke det er noe kjekt, men de har seg selv å takke.

Lenke til kommentar

Ja jeg er enig, de har fremdeles det beste user inferfacet jeg noensinne har brukt (Maemo5) og den beste devicen jeg noensinne har brukt (N900). Problemet var bare at hardwaren var for treg for alt OSet kunne gjort, pluss batteritiden er en vits. Hadde de gitt ut n900 som faktisk var snappy og med bra batteritid og med Maemo5 hadde jeg droppet android uten å blunke.

Men Symbian... jeg kjøpte meg en N97 og ble naturlig nok veldig skuffet. N8 var mye mye mye bedre, helt klart, med Symbian^3. Men gikk ikke lenge før jeg følte at OSet satte så mange sperrer og hindringer for meg mens jeg prøvde knote meg gjennom et utrolig tungvindt interface, dermed sitter jeg men en androidtlf akkurat nå. N8 ligger her i vente på at kanskje kanskje kanskje den kan bli brukt til noe fornuftig, om så "alkoholmobil" pga kameraet og den robuste builden eller som rein "plugge i tvn via hdmi" telefon, men uten portrait qwerty, muligheten for å spille av feks Narutoget sine videoer og slike basice greier, ser jeg egentlig ikke noe fremtid i den.

Veldig trist, har alltid vært tilhenger av Nokia, men med touchscreentelefoner og OS som strekker seg over en haug med telefonprodusenter er ikke "nokia har et tastatur jeg er vant med og kan skrive dritfort med uten t9" lenger noe argument for å lure megselv til å faktisk kjøpe en nokia.

Dette ble en liten "stream of consciousness" post, sorry :p .

Lenke til kommentar

N8 ligger her i vente på at kanskje kanskje kanskje den kan bli brukt til noe fornuftig, om så "alkoholmobil" pga kameraet og den robuste builden eller som rein "plugge i tvn via hdmi" telefon, men uten portrait qwerty, muligheten for å spille av feks Narutoget sine videoer og slike basice greier, ser jeg egentlig ikke noe fremtid i den.

Nokia n8 er den minst robuste telefonen jeg noen sinne har eid. Den er så tung at hver gang den faller i bakken så er det som å miste et blylodd lagd av glass. plastikkbitene på enden må ta av for støtet og de er ikke like solide som midtdelen av telefonen. Min ser ikke ut. Nå har vi faktisk steingolv her hjemme, men det gjelder når man er utendørs også.

Lenke til kommentar

Jeg skiftet mobil for 3-4 uker siden etter å ha surret rundt i "Anderoid-land" i noen måneder med HTC Desire HD. Jeg skal gladelig innrømme at jeg er en som er glad i gadgets og helst vil ha det siste nye innen mobiler. Derfor valgte jeg i sin tid Desire HD når den kom. Etter å ha lekt meg med apps, widgets, live wallpapers++ ble jeg faktisk lei av telefonen etter en måneds tid. Når den i tillegg begynte å fuske så ble irritasjonen bare større og større over en telefon som ikke kunne levere primærvarene godt nok i løpet av det knappe døgnet jeg hadde strøm på mobilen. Og med primærvarer mener jeg telefoni, kamera,GPS og tildels internett. Når jeg i sin tid valgte Desire HD var også N8 sterkt i søkelyset, men jeg ble lokket vekk fra lyset pga all hypen rundt Desire HD'en og at Anderoid var fremtiden. Når jeg nå igjen skiftet mobil, holdt jeg på å gå i samme fellen. Mye skriverier og lovprisning av Samsung S2 fristet meg veeldig, men etter å ha gått en runde med meg selv falt valget på N8. Valget ble gjort på bakgrunn av at telefonen kan levere det jeg mener er primærbehovet i en mobil. Og N8 leverer så til de grader!! Angrer ikke et sekund på valget. Fantastisk kamera med egen FYSISK kameraknapp. Meget god navigasjon - GRATIS! Og ikke minst batteritiden som ved normal bruk holder ca 4 døgn (tidligere så måtte desire HD'en plugges i laderen en gang i døgnet). Og den fysiske størrelsen på N8 er i mitt hode et pluss i forhold til Desire HD/Samsung S2. Samt at N8 virker mye mer robust.

Skal innrømme at N8 ikke har et så polert OS, men til mitt bruk så fungerer det mer enn greit nok. Har tillit til at de kommende oppgraderinger vil bedre dette betraktelig.

Smaken er som baken - delt, men jeg er i alle fall glad for at valget falt på en N8 og ikke en Samsung S2 :thumbup:

EDIT - og at den fortsatt bortimot ett år etter at den kom på markedet, ligger på 3.plass på GSM arenas rankingliste "By daily interest", sier vel sitt om at dette er en telefon som fortsatt interesserer....

Endret av vhguru
Lenke til kommentar

Jeg skiftet mobil for 3-4 uker siden etter å ha surret rundt i "Anderoid-land" i noen måneder med HTC Desire HD. Jeg skal gladelig innrømme at jeg er en som er glad i gadgets og helst vil ha det siste nye innen mobiler. Derfor valgte jeg i sin tid Desire HD når den kom. Etter å ha lekt meg med apps, widgets, live wallpapers++ ble jeg faktisk lei av telefonen etter en måneds tid. Når den i tillegg begynte å fuske så ble irritasjonen bare større og større over en telefon som ikke kunne levere primærvarene godt nok i løpet av det knappe døgnet jeg hadde strøm på mobilen. Og med primærvarer mener jeg telefoni, kamera,GPS og tildels internett. Når jeg i sin tid valgte Desire HD var også N8 sterkt i søkelyset, men jeg ble lokket vekk fra lyset pga all hypen rundt Desire HD'en og at Anderoid var fremtiden. Når jeg nå igjen skiftet mobil, holdt jeg på å gå i samme fellen. Mye skriverier og lovprisning av Samsung S2 fristet meg veeldig, men etter å ha gått en runde med meg selv falt valget på N8. Valget ble gjort på bakgrunn av at telefonen kan levere det jeg mener er primærbehovet i en mobil. Og N8 leverer så til de grader!! Angrer ikke et sekund på valget. Fantastisk kamera med egen FYSISK kameraknapp. Meget god navigasjon - GRATIS! Og ikke minst batteritiden som ved normal bruk holder ca 4 døgn (tidligere så måtte desire HD'en plugges i laderen en gang i døgnet). Og den fysiske størrelsen på N8 er i mitt hode et pluss i forhold til Desire HD/Samsung S2. Samt at N8 virker mye mer robust.

Skal innrømme at N8 ikke har et så polert OS, men til mitt bruk så fungerer det mer enn greit nok. Har tillit til at de kommende oppgraderinger vil bedre dette betraktelig.

Smaken er som baken - delt, men jeg er i alle fall glad for at valget falt på en N8 og ikke en Samsung S2 :thumbup:

EDIT - og at den fortsatt bortimot ett år etter at den kom på markedet, ligger på 3.plass på GSM arenas rankingliste "By daily interest", sier vel sitt om at dette er en telefon som fortsatt interesserer....

Så 100% enig med deg, kunne ikke sagt det bedre selv :)

Som du sier er det også ganske utrolig att N8 holder GSM arenas rankingliste enda ja, det er nok også grunnen til att N8 heller omtrent ikke har sunket i pris siden den ble lansert for ca 9 måneder siden...

En ting som spesiellt overrasker meg er hvorfor ingen andre mobiler har kommet med ett bedre kamera enda, med den utviklingen som er på mobiler idag hadde jeg tippet att N8 skulle holde topp-plasseringen i 3-4mnd før det kom noe bedre, men neida, ikke sett det enda heller ;)

Kort sagt, er jeg storfornøyd med min N8 :D

Lenke til kommentar

Ja jeg er enig, de har fremdeles det beste user inferfacet jeg noensinne har brukt (Maemo5) og den beste devicen jeg noensinne har brukt (N900). Problemet var bare at hardwaren var for treg for alt OSet kunne gjort, pluss batteritiden er en vits. Hadde de gitt ut n900 som faktisk var snappy og med bra batteritid og med Maemo5 hadde jeg droppet android uten å blunke.

Men Symbian... jeg kjøpte meg en N97 og ble naturlig nok veldig skuffet. N8 var mye mye mye bedre, helt klart, med Symbian^3. Men gikk ikke lenge før jeg følte at OSet satte så mange sperrer og hindringer for meg mens jeg prøvde knote meg gjennom et utrolig tungvindt interface, dermed sitter jeg men en androidtlf akkurat nå. N8 ligger her i vente på at kanskje kanskje kanskje den kan bli brukt til noe fornuftig, om så "alkoholmobil" pga kameraet og den robuste builden eller som rein "plugge i tvn via hdmi" telefon, men uten portrait qwerty, muligheten for å spille av feks Narutoget sine videoer og slike basice greier, ser jeg egentlig ikke noe fremtid i den.

Veldig trist, har alltid vært tilhenger av Nokia, men med touchscreentelefoner og OS som strekker seg over en haug med telefonprodusenter er ikke "nokia har et tastatur jeg er vant med og kan skrive dritfort med uten t9" lenger noe argument for å lure megselv til å faktisk kjøpe en nokia.

Dette ble en liten "stream of consciousness" post, sorry :p .

heeeeelt enig samme her...

Lenke til kommentar

Robban: jeg skriver raskere med splitscreen qwerty på androiden enn jeg gjorde på de gamle nokiatelefonene (de med hardwaretastatur som ikke var qwerty). Jeg bruker såklart ikke standard keyboard, men det gjør ingen som vil skrive raskt.

Nokia N8 med Swype (hvis symbian^3 ikke har fått swiftkey x beta, som imo er et par hakk bedre) og litt determination, så er du raskere enn de gamle nokiaene som hadde hardware-taster.

Hvorvidt mobilen holder har jeg null peil på, siden jeg aldri brukte min dyre SMARTTELEFON til kun sms og samtaler. Hvis det var det jeg ville bruke en telefon til hadde jeg kjøpt en liten robust nokia på clas ohlson til 199,-.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...