Blåbær Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Ja. På samme måte som gps-enheter ikke har mobilgreie. Men som sagt så må kart lastes ned på forhånd, men Nokia har gratis kart imotsetning til alle andre. Lenke til kommentar
MonaH Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Ok, da er jeg mer med. Har ikke prøvd vanlig GPS heller jeg serru. Kartene er nedlastet/oppdaterte, så da skal det bli moro å prøve denne greia i morra. Tusen takk for hjelpa!! Lenke til kommentar
Excelsion Skrevet 1. juni 2011 Del Skrevet 1. juni 2011 Vær obs på at Ovi Maps kan være plagsom å klage på at du ikke er tilkoblet internett, men hvis du bare gir den tid, vil den tilslutt finne posisjonen din uten bruk av data. Lenke til kommentar
highvoltage123 Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Du kan velge om du vil bruke den uten internett. Den vil da "mase" litt om tilkobling (som nevnt tidligere i posten. Du kan også velge og la den bruke nettet (jeg gjør det). Det er bare noen få Kb som blir lastet ned, så prisen er ikke mange øre/kronene. Du legger merke til nede i høyre hjørne hvor mange Kb som er laset ned. Fordelen med å være tilkoblet, er at den raskere finner fram på kartet, og at du slipper maset om tilkobling. Lenke til kommentar
cirka Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 (endret) Du kan velge om du vil bruke den uten internett. Den vil da "mase" litt om tilkobling (som nevnt tidligere i posten. Du kan også velge og la den bruke nettet (jeg gjør det). Det er bare noen få Kb som blir lastet ned, så prisen er ikke mange øre/kronene. Du legger merke til nede i høyre hjørne hvor mange Kb som er laset ned. Fordelen med å være tilkoblet, er at den raskere finner fram på kartet, og at du slipper maset om tilkobling. Da er det vel AGPS vi snakker om (assistert GPS) Altså at den bruker GSM nettet til å hjelpe til med å fortere/lettere finne posisjon. Men, riktig. Det "koster" bare noen få KB. (om man på forhånd har lastet ned kart) Gikk det bra i dag forresten MonaH? Endret 2. juni 2011 av cirka Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Spørsmål om SMS i stående modus (med 3 bokstaver per tast). - Hvorfor tar det så lang tid før bokstaven at "sette" seg? Hvis jeg skriver ordet "Innlegg" så må jeg vente med at trykke N igjen eller G igjen så den ikke hopper over til neste bokstav/teign.. Går dette at justere? De gamle nokia er så mye reasker på dette.. Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Spørsmål om SMS i stående modus (med 3 bokstaver per tast). - Hvorfor tar det så lang tid før bokstaven at "sette" seg? Hvis jeg skriver ordet "Innlegg" så må jeg vente med at trykke N igjen eller G igjen så den ikke hopper over til neste bokstav/teign.. Går dette at justere? De gamle nokia er så mye reasker på dette.. Hos meg er det ikke noe problem. Skriver rett frem uten noe problem. Antar du også skriver med ordliste ? Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 (endret) Ikke ordliste nei.. Se bilde: Når jeg skiver "ALLE" så tar det noen sekunder for det andre L at "sette" seg og L blir symbolen etter..på 6300 Nokian så blev LL raskt ved to trykk men på N8 så blir det neste bokstav pga skrivehastigheten min.. Endret 5. juni 2011 av Robbansvenske Lenke til kommentar
Slai Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 gjør som med alle nokiaer siden sms kom, bortimot: trykk pil høyre etter første L'en, så kan du skrive ny L. Bruker ikke ordbok selv, går mye fortere uten for min del. Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 det er jo en grei måte..men ønsket ikke et tastetrykk til men går det ikke at endre på? Lenke til kommentar
MonaH Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 (......)Gikk det bra i dag forresten MonaH? Det gikk så det suste..så lenge batteriet holdt :!: Kjekt å se når sånn ca jeg skulle være fremme ved målet for turen. Og jammen var det ikke en stemme som fortalte meg når det kom fotoboks....og..*host*...at jeg lå over fartsgrensen.. *host* Glemte helt av at det brukte såpass batteri, så jeg må nok få tak i bil-lader.. Moro var det. Lenke til kommentar
Slai Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 det er jo en grei måte..men ønsket ikke et tastetrykk til men går det ikke at endre på? Joda, bare vent på symbian anna du. Da kommer splitscreen qwerty'en. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Har opplevd at min N8 ofte står på internett uten at jeg har noen åpne programmer, det gjelder ikke wlan men vanlig internett mot operatøren. Hender jeg ser at det står "kobler til telenor internett" Har fulgt med på regningen og det er ikke noe voldsomt til internettkostnader, men det har blitt 12 kr på ei uke. Så mye var det aldri på den gamle nokian min. Noen som har opplevd det samme? Lenke til kommentar
ferrek Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Gryterett: Jeg har opplevd dette jeg også, men da fikk jeg bare til svar fra forumdeltakerene at det var brukerfeil... At det var noe som lå i bakgrunnen og synkroniserte, veldig spesielt at noen som ikke har sett telefonen vet noe jeg ikke vet siden jeg er 100% sikker på at all bakgrunnsdata var avslått. Jeg opplevde dette i noe større grad enn deg (den lastet ned større mengder), men likefullt er det irriterende. Lenke til kommentar
MonaH Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Jeg har fjernet "Telenor internett" fra der en har valg om hvordan koble seg opp med WLAN. Husker ikke i farten hvor en finner det, men det var i innstillinger et sted om jeg husker rett. Lenke til kommentar
Excelsion Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Man trenger ikke fjerne noe som helst, det holder å gå Instillinger/Tilkobling/Instillinger for så å sette alt til Kun WLAN-nettverk. Kan endres etter behov. Uansett så bør man kikke i manualen når man kjøper en telefon. Lenke til kommentar
MonaH Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Og den finner en her: http://nds1.nokia.com/phones/files/guides/Nokia_N8-00_UG_no.pdf Lenke til kommentar
Proxor Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 (endret) Hei, eg anskaffet meg denne tlf idag, bedre seint en alderi, for meg er den stas den dag idag fordiom det er kommet mange nye mobiler sia denne kom ut, men eg har vert vant til gammeldags mobil som er rundt 7år gammel og som fungerer den dag idag men tenkte eg skulle oppgradere til ein med bedre kamera på så da ble det denne. Det eg lurer på er dette Ovi Konto greiene? va er det fornoe, snarveg opplegg for msn, facebook osv? da eg går innpå for og åpne kan eg registrere meg eller skrive in brukernavn og passord, regner med eg ikke har noe brukernavn og passord? så da eg skal opprette skriver eg in ønsket brukernavn og eit passord og trykke neste, så står det synkroniserer data i noen sekunder så skjer det ikke noe mer? uppdate!!: glem det, var eg som hadde brukt bindestrek i brukernavnet og det jekk ikke. Endret 9. juni 2011 av Kurt-Inge Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Noen som har problemer med at FMsender og spotify sammen henger telefonen opp hvis man skal se på meldinger eller noe? Lenke til kommentar
Ravenous Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Moren min har nettopp kjøpt denne telefonen, og den funker greit på internett osv, men vi stusser over at app'ene som Yr, dagbladet, vg og google (og google søk) ikke funker. Får bare opp http feil... Men velger vi å bruke nettleseren og surfe rundt, funker dette helt greit. Noen med erfaringer/løsninger? Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå