Gå til innhold

Nokia N8 12 megapixler 720P, HDMI, AMOLED, symbian 3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan velge om du vil bruke den uten internett. Den vil da "mase" litt om tilkobling (som nevnt tidligere i posten. Du kan også velge og la den bruke nettet (jeg gjør det). Det er bare noen få Kb som blir lastet ned, så prisen er ikke mange øre/kronene. Du legger merke til nede i høyre hjørne hvor mange Kb som er laset ned. Fordelen med å være tilkoblet, er at den raskere finner fram på kartet, og at du slipper maset om tilkobling.

Lenke til kommentar

Du kan velge om du vil bruke den uten internett. Den vil da "mase" litt om tilkobling (som nevnt tidligere i posten. Du kan også velge og la den bruke nettet (jeg gjør det). Det er bare noen få Kb som blir lastet ned, så prisen er ikke mange øre/kronene. Du legger merke til nede i høyre hjørne hvor mange Kb som er laset ned. Fordelen med å være tilkoblet, er at den raskere finner fram på kartet, og at du slipper maset om tilkobling.

Da er det vel AGPS vi snakker om (assistert GPS)

Altså at den bruker GSM nettet til å hjelpe til med å fortere/lettere finne posisjon.

Men, riktig. Det "koster" bare noen få KB. (om man på forhånd har lastet ned kart)

Gikk det bra i dag forresten MonaH?

Endret av cirka
Lenke til kommentar

Spørsmål om SMS i stående modus (med 3 bokstaver per tast).

- Hvorfor tar det så lang tid før bokstaven at "sette" seg? Hvis jeg skriver ordet "Innlegg" så må jeg vente med at trykke N igjen eller G igjen så den ikke hopper over til neste bokstav/teign..

Går dette at justere? De gamle nokia er så mye reasker på dette..

Lenke til kommentar

Spørsmål om SMS i stående modus (med 3 bokstaver per tast).

- Hvorfor tar det så lang tid før bokstaven at "sette" seg? Hvis jeg skriver ordet "Innlegg" så må jeg vente med at trykke N igjen eller G igjen så den ikke hopper over til neste bokstav/teign..

Går dette at justere? De gamle nokia er så mye reasker på dette..

Hos meg er det ikke noe problem. Skriver rett frem uten noe problem.

Antar du også skriver med ordliste ?

Lenke til kommentar

Ikke ordliste nei..

Se bilde: nokian8handsonpreview31.jpg

Når jeg skiver "ALLE" så tar det noen sekunder for det andre L at "sette" seg og L blir symbolen etter..på 6300 Nokian så blev LL raskt ved to trykk men på N8 så blir det neste bokstav pga skrivehastigheten min..

Endret av Robbansvenske
Lenke til kommentar
(......)

Gikk det bra i dag forresten MonaH?

Det gikk så det suste..så lenge batteriet holdt :!:

Kjekt å se når sånn ca jeg skulle være fremme ved målet for turen.

Og jammen var det ikke en stemme som fortalte meg når det kom fotoboks....og..*host*...at jeg lå over fartsgrensen.. *host*

Glemte helt av at det brukte såpass batteri, så jeg må nok få tak i bil-lader..

Moro var det. :thumbup:

Lenke til kommentar

Har opplevd at min N8 ofte står på internett uten at jeg har noen åpne programmer, det gjelder ikke wlan men vanlig internett mot operatøren. Hender jeg ser at det står "kobler til telenor internett" Har fulgt med på regningen og det er ikke noe voldsomt til internettkostnader, men det har blitt 12 kr på ei uke. Så mye var det aldri på den gamle nokian min. Noen som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar

Gryterett: Jeg har opplevd dette jeg også, men da fikk jeg bare til svar fra forumdeltakerene at det var brukerfeil... At det var noe som lå i bakgrunnen og synkroniserte, veldig spesielt at noen som ikke har sett telefonen vet noe jeg ikke vet siden jeg er 100% sikker på at all bakgrunnsdata var avslått. Jeg opplevde dette i noe større grad enn deg (den lastet ned større mengder), men likefullt er det irriterende.

Lenke til kommentar

Hei, eg anskaffet meg denne tlf idag, bedre seint en alderi, for meg er den stas den dag idag fordiom det er kommet mange nye mobiler sia denne kom ut, men eg har vert vant til gammeldags mobil som er rundt 7år gammel og som fungerer den dag idag men tenkte eg skulle oppgradere til ein med bedre kamera på så da ble det denne.

Det eg lurer på er dette Ovi Konto greiene? va er det fornoe, snarveg opplegg for msn, facebook osv? da eg går innpå for og åpne kan eg registrere meg eller skrive in brukernavn og passord, regner med eg ikke har noe brukernavn og passord? så da eg skal opprette skriver eg in ønsket brukernavn og eit passord og trykke neste, så står det synkroniserer data i noen sekunder så skjer det ikke noe mer?

uppdate!!: glem det, var eg som hadde brukt bindestrek i brukernavnet og det jekk ikke.

Endret av Kurt-Inge
Lenke til kommentar

Moren min har nettopp kjøpt denne telefonen, og den funker greit på internett osv, men vi stusser over at app'ene som Yr, dagbladet, vg og google (og google søk) ikke funker. Får bare opp http feil... Men velger vi å bruke nettleseren og surfe rundt, funker dette helt greit.

Noen med erfaringer/løsninger? Takk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...