Gå til innhold

Nokia N8 12 megapixler 720P, HDMI, AMOLED, symbian 3

Anbefalte innlegg

Vet ikke om det går, men prøv å låse skjermen med knappen på siden under samtalen

Det går visst det.

Litt tungvindt kanskje, å dra ned den knappen hver gang.

Men dette er faktisk et irritasjonsmoment jeg stadig har, så om det er andre forslag også....?

Tror heller jeg ville prøvd meg frem med å holde mobilen på en annen måte. Jeg har aldri opplevd dette selv med min N8 så må jo definitivt ha noe med hvordan du holder den inntil øret ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Jeg er for øyeblikket i markedet for en ny telefon. Har tittet litt rundt på Galaxy S2, men kommet frem til at den blir for fancy og for dyr.

Denne N8 ser ikke ut til å være den nyeste, men den ser temmelig robust ut (noe jeg liker) og prisen er grei nok. Noen som vil anbefale denne eller?

Lenke til kommentar

Hei! Jeg er for øyeblikket i markedet for en ny telefon. Har tittet litt rundt på Galaxy S2, men kommet frem til at den blir for fancy og for dyr.

Denne N8 ser ikke ut til å være den nyeste, men den ser temmelig robust ut (noe jeg liker) og prisen er grei nok. Noen som vil anbefale denne eller?

Jepp!

Lenke til kommentar

Anbefaler ikke N8. Den er helt grei da, men... henger seg litt opp i menyer i blandt, spesielt Spill-folderen min merker jeg (kanskje fordi det er der jeg har lagt de fleste apps, jeg aner ikke). Nettleseren er relativt dårlig selv om den funker til nød. Opera er ikke spesielt mye likare, selv bruker jeg stock browseren.

Den kommer ikke med QWERTY tastatur i handset-mode når du skriver tekstmeldinger eller noe som helst egentlig, har ikke splitscreen når du skriver noe inn på nett eller i tekstmeldingene, men gir deg en tekstboks pluss et tastatur under som dekker hele skjermen.

Jeg vet ikke hva du er ute etter, egentlig, og til hvilket bruk. For meg var N8 en forbedring over N900 kun på raskheten på SMS og telefonfunksjonene (som var sykt trege på N900).

Jeg får min SGS2 snart da, så mulig vi ser forskjellig på hva vi ser etter i en mobiltelefon.

Som ringe/sms maskin er den helt grei, til nettsurfing er den ganske dårlig. Bra å spille spill på, det skal den ha, men ikke i noen nevneverdig grad egentlig.

Nå skal jo Nokia såklart fikse både portrett-QWERTY og splitscreen tastatur og ny nettleser og masse annet, men de lova meg den oppdateringa i Februar, og det skjedde ikke.

Nå er jo faktisk Symbian Anna ute for visse modeller, og vi håper jo såklart det kommer til N8 snart, men jeg venter enda. Og har ventet for lenge.

Jeg har alltid vært storfan av Nokia men fra N97 og utover har alt utenom maemo5 vært en gedigen skuffelse, selv så mye jeg hadde lyst til å like det.

Var jeg deg ville jeg kjøpt en clas ohlson telefon for et par hundrelapper dersom du MÅ ha en tlf NUH og ventet en måned eller to på pris-dropp på nyere mobiltelefoner.

Thats my view on it, i alle fall.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Takk for svar Slai og alle dere andre. Er i praksis bare ute etter en solid telefon med et "evigvarende" batteri. Et godt kamera er også kjekt.

Jeg kommer tydeligvis ikke utenom touch-skjerm/smart-telefoner. Er nesten så de har sluttet å produsere telefoner i klassisk utseende.

Lenke til kommentar

Jeg vil si de to største fordelene med N8 er kameraet og gratis kart og navigasjon. På de områdene er det ingen som slår den.

Ellers er telefonen helt grei, særlig hvis man er vant med Symbian. OS'et ligger litt tilbake for Android og Apple på endel områder. Jeg har hatt den et halvt år og er såpass fornøyd at jeg ikke har planer om å bytte den ut med det første.

Har iPhone4 på jobb og kona har en Android. Kan ikke se at jeg mangler noe med N8 bortsett fra at andre har et mer sexy OS. Den gjør det den skal på en grei måte.

Om jeg vil anbefale den? Ja, hvis kjøperen vet hva man får og har omtrent samme forventninger som meg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hoy folks!

Lyst å anbefale en App kalt Episode Next (http://www.reachm.net/). Lar deg lage en liste over Tv-seriene du ser på (best på amerikanske) og gir deg dato for når neste episode går. Jævli kjekt når man, som jeg, har en vpn konto og følger med på amerikanske TV-serier på Hulu, så har man en viss formening om når neste episode går :)

Lenke til kommentar

Flere som bruker JoikuSpot på denne telefonen?

Er det bare jeg som må trykke Start-knappen flere ganger, men stadig får feilmeldingen "Kunne ikke koble til" eller noe sånt?

Den virker vanligvis på tredje forsøk, men ofte må jeg restarte telefonen for å få trådløs sone.

Opplever det samme selv av og til (E7). Tror den har problemer med å starte dersom det allerede finnes en aktiv kobling, som mail-sync, eller en widget på en av hjemmeskjermene som oppdateres. Som regel starter det bare en venter noen sekunder.

Lenke til kommentar

Jeg vil si de to største fordelene med N8 er kameraet og gratis kart og navigasjon. På de områdene er det ingen som slår den.

Ellers er telefonen helt grei, særlig hvis man er vant med Symbian. OS'et ligger litt tilbake for Android og Apple på endel områder. Jeg har hatt den et halvt år og er såpass fornøyd at jeg ikke har planer om å bytte den ut med det første.

Har iPhone4 på jobb og kona har en Android. Kan ikke se at jeg mangler noe med N8 bortsett fra at andre har et mer sexy OS. Den gjør det den skal på en grei måte.

Om jeg vil anbefale den? Ja, hvis kjøperen vet hva man får og har omtrent samme forventninger som meg.

Vil generellt si att N8 scorer høyt på multimedia, men også kamera og GPS som du sier :)

Har selv brukt Android endel selv og kan være enig i att menyer etc. er mer fancy der, men jeg lever fint med det med alle de andre fordeler man får på denne mobilen :thumbup:

Lenke til kommentar

Batteritid må også nevnes som et stort pluss for N8. Jeg har både Nokia N8 og HTC Incredible S. Nokiaen kan faktisk holde opptil 3 dager med samme bruk som HTC-en trenger daglig lading for.

Android er som sagt mer fancy enn Symbian, og du får flere apper. Men ser man på de basale telefonegenskapene er Nokia N8 noe av det mest solide du får på markedet. Er vel blitt ganske prisgunstig også etter hvert?, i alle fall noen tilbud jeg ser her og der.

Har ikke noe problem med å anbefale Bordplate en Nokia N8 med de kriteriene han setter.

Lenke til kommentar

Batteritid må også nevnes som et stort pluss for N8. Jeg har både Nokia N8 og HTC Incredible S. Nokiaen kan faktisk holde opptil 3 dager med samme bruk som HTC-en trenger daglig lading for.

Android er som sagt mer fancy enn Symbian, og du får flere apper. Men ser man på de basale telefonegenskapene er Nokia N8 noe av det mest solide du får på markedet. Er vel blitt ganske prisgunstig også etter hvert?, i alle fall noen tilbud jeg ser her og der.

Har ikke noe problem med å anbefale Bordplate en Nokia N8 med de kriteriene han setter.

Tja..prisene på N8 syns jeg holder seg veldig høyt enda.. Jeg kjøpte min for 4000,- på komplett i oktober, nå 8mnd senere er prisen kun gått ned til 3500,-. Jeg ser noen andre nettbutikker selger den til 3000,- nå, men er uansett ikke kjempebillig mht hvor lenge den har vært på markedet :nei: Men med tanke på hvor mye som selges av N8 ser nok heller ikke butikkene noen grunn til å senke prisen i høyere tempo...

Men verdt pengene er den definitivt, er en super mobil :thumbup:

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Jeg likte n8 som mobiltlf. Men på samme måte som en nokia 3310 eller hva de nå het back in the day. Ringer og skriver sms greit, men thats it for meg. Gøy med angry birds og slikt, men ble lei av å.vente på basic ting som portrait qwerty og en anstendig nettleser, samt at jeg aldri fant en brukbar epostleser. Visiarc mobile documents var schtramm da, fint program! Alt i alt et døende os og vel småtregt i ny og ne. For all del en solid telefontelefon. Men som smartphone er jeg litt mindre imponert. Da var det faktisk mye bedre med n900 selv med uheldige basisfunksjoner :p

Lenke til kommentar

Andre som sliter med batterilevetid? Har innstallert Situations slik at telefonen automatisk går i frakoblet modus fra midnatt til 0700 og batteri-sparing i samme periode... Likevel får jeg ikke batteriet til å vare i mer enn 24 timer :S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...