stoff3r Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Hva er vitsen med å IKKE ha på strømsparing egentlig? Jeg merker ikke forskjell. Skjermen dimmer plagsomt fort uansett hva som står på. Lenke til kommentar
Samot Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 Ved strømsparing er bluetooth og 3G deaktivert. Tiden det skal ta før dimming av skjerm justerer du ved å slå av strømsparing, velge "Innstillinger", "Telefon", "Display" og "Tidsavbrudd for lys". Ved strømsparing tror jeg den er satt til 5 sekunder. Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 18. februar 2011 Del Skrevet 18. februar 2011 (endret) Noen som har testet BH-905 sammen med N8 ? Fungerer funksjonstaster osv. fint over blåtann ? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=610916 Hm... ingen andre som har prøvd denne skjønner jeg... Jeg bestillte den og fikk den i posten på onsdag Kan bekrefte att funksjonstaster fungerer strålende over bluetooth, høyre side har knapper for play/pause, volume, samt forrige/neste sang Lydkvaliteten er også meget bra over bluetooth, men det som imponerer mest er "Noise reduction" funksjonen, den er rett og slett imponerende Eks. når jeg sitter i stuen med volumet rimelig høyt på TV`n og skrur på funksjonen er det såvidt jeg hører TV`n, syns det er veldig imponerende da dette er lyder uten fast frekvens. Med tanke på att øreputene ikke omslutter rundt øret men kun ligger utenpå er de også meget behagelig å ha på. Om man mottar en samtale mens man hører på musikk settes musikken automatisk på pause inntil samtalen er ferdig. Eneste jeg ikke fikk til var å justere volumet på samtalen/musikken direkte over bluetooth (vet ikke hvorfor), måtte justere den direkte på N8, syns det var litt rart, men men... Betalte 1700,- på Lefdal og de er vell verdt pengene, anbefales Skal på reise på mandag så da skal jeg teste de på flyet Endret 19. februar 2011 av leirdueredet Lenke til kommentar
n900 Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 skjønne ikke koffer nokia skal være så jæ.....la egen å ikke kan forstå at skal de selge telefoner så må dem satse på android dem og.. nokia har jo gode telefoner teknisk sett,men software kan dem ikke i det hele tatt. ikke er det noe å satse på windows heller. . nei dem skulle satset på android. egentlig kunne android blitt standard på mobiler,sånn som standard ladeplugg. da kunne alle satset på å utvikle android til det beste, istedenfor at nokia satse på symbian maemo meego å windows.. latterlig nokia.... dere aner ikke hvor mye kunder dere har mistet,inkludert meg og det pga OSet deres og manglende(treg) support. hadde nokia hatt et brukende OS, hadde jeg glatt valgt nokia, men den tid er forbi. Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 skjønne ikke koffer nokia skal være så jæ.....la egen å ikke kan forstå at skal de selge telefoner så må dem satse på android dem og.. nokia har jo gode telefoner teknisk sett,men software kan dem ikke i det hele tatt. ikke er det noe å satse på windows heller. . nei dem skulle satset på android. egentlig kunne android blitt standard på mobiler,sånn som standard ladeplugg. da kunne alle satset på å utvikle android til det beste, istedenfor at nokia satse på symbian maemo meego å windows.. latterlig nokia.... dere aner ikke hvor mye kunder dere har mistet,inkludert meg og det pga OSet deres og manglende(treg) support. hadde nokia hatt et brukende OS, hadde jeg glatt valgt nokia, men den tid er forbi. Da går du glipp av en god del kjære venn! Lenke til kommentar
nKyb Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 Lyst å skrive hva vi ikke-Nokia/Symbian brukere går glipp av? Lenke til kommentar
Atifb Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 Greit at android funker veldig bra og utvikler seg hele tiden, men hvorfor skal alle produsentene bruke det? Det hadde blitt kjedelig med IOS vs Android og thats it....Er greit at vi har flere operativ systemer som gir en variert bruke opplevelse... 1 Lenke til kommentar
nKyb Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 Greit at android funker veldig bra og utvikler seg hele tiden, men hvorfor skal alle produsentene bruke det? Det hadde blitt kjedelig med IOS vs Android og thats it....Er greit at vi har flere operativ systemer som gir en variert bruke opplevelse... Er enig med deg her, men sannheten har jo også kommet frem i innlegget ditt. Det har blitt mer iOS vs Android i det siste og veldig, veldig sjelden Symbian vs iOS/Android. Men også her er N900 sitt innlegg om at Symbian ikke klarer seg og er et fallende produkt. Tror ikke verden trenger enda et selskap som går for Android. At Nokia valgte Windows Mobile 7 synes jeg er perfekt. Lenke til kommentar
Atifb Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 Akkurat. Nokia kunne lett gått for Android og vært på den sikre siden, men det hadde ikke gitt oss forbrukere variasjon. At HTC, Samsung og LG stor satser på Android er forsåvidt greit, men det blir nesten for mange likheter mellom deres produkter. For min del burde Nokia satset på Symbian. Potensialet ligger der, trengs litt fin pussing. Lenke til kommentar
GraBalder Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 Kommet en ny internett-radio app på Ovi butikk nå, tusenvis av stasjoner, herunder drøssevis av norske. Anbefales! Nokia internettradio Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 Ting som irriterer meg med denne telefonen: Den ligger ikke spesiellt godt i hånden fordi den er så bred og glatt. Den har ikke tre knapper under skjermen, kun en. Når programmer kan finne på å slå seg av, så jeg må starte dem igjen. Høyttaleren er under telefonen, så det er knapt mulig å høre musikk eller ringetone mens telefonen ligger med skjermen opp. Alt dette er sammenlignet med min forrige telefon, Nokia 5800. Lenke til kommentar
n900 Skrevet 20. februar 2011 Del Skrevet 20. februar 2011 Akkurat. Nokia kunne lett gått for Android og vært på den sikre siden, men det hadde ikke gitt oss forbrukere variasjon. At HTC, Samsung og LG stor satser på Android er forsåvidt greit, men det blir nesten for mange likheter mellom deres produkter. For min del burde Nokia satset på Symbian. Potensialet ligger der, trengs litt fin pussing. hvorfor velger nokia selv å droppe systemet for framtidige telefoner om det har så stort potensiale. dem klarer jo ikke å utvikle den plattformen i takt med andre plattformer. det går jo altfor seint,å det betyr vel at det ikke er så stort potensiale likevel. symbian har vært i masse år før de nye plattforman kom, men likevel klarer de ikke utvikle det videre. har f.eks ennå ikke fått qwerty tastatur i portrett modus,må jo være fryktelig tungvint system og utvikle. Lenke til kommentar
GraBalder Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 (endret) Ting som irriterer meg med denne telefonen: Den ligger ikke spesiellt godt i hånden fordi den er så bred og glatt. Den har ikke tre knapper under skjermen, kun en. Når programmer kan finne på å slå seg av, så jeg må starte dem igjen. Høyttaleren er under telefonen, så det er knapt mulig å høre musikk eller ringetone mens telefonen ligger med skjermen opp. Alt dette er sammenlignet med min forrige telefon, Nokia 5800. Enig i at den er glatt. Men ikke bred sammenlignet med f.eks. iPhone og HTC Desire, som for meg er nærmeste alternativ. De er begge bredere enn N8. Du trenger vel ikke mer enn èn knapp under skjermen? iPhone har også bare èn, og på kommende HTC Desire S er det INGEN fysiske knapper under skjermen. Faktisk er N8 bedre enn mange andre smartmobiler her, den har i alle fall fysisk utløserknapp for kamera, noe som er mye bedre enn å måtte trykke på selve skjermen, med fare for å ta uklart bilde. Høyttaler på "baksiden" / undersiden er også på mange andre smartmobiler nå, jeg er enig i at det ikke er optimalt når telefonen ligger på bordet. At programmer slår seg av har ikke jeg opplevd, men det er vel da fint at du kan slå dem på igjen ... Endret 21. februar 2011 av GraBalder Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 (endret) Som jeg skrev helt nederst, så sammenligner jeg med Nokia 5800. Den var en en-hånds-telefon. Nokia N8 er en tohåndstelefon. Men du har rett i at det er iPhone og andre smarttelefoner også. Det jeg likte med tre knapper under skjermen, er at de er hurtigtaster. Trykker jeg på den grønne, havner jeg rett i loggen over numre jeg nylig har ringt. Det sparer mange tastetrykk når jeg må ringe til garasjeporten (den åpnes av at jeg ringer til den). Da passer det godt å bare bruke en hånd. Men med N8 må jeg bruke touchskjermen for å navigere, og trykke på Logg-ikonet. En ting til: Når jeg trykker på Kontakter-ikonet på startskjermen så kommer jeg inn på "profilen" til den kontakten jeg sist ringte. Jeg må først trykke vekk vedkommedes profil for å komme inn på lista. Deretter må jeg redigere vekk de første bokstavene i navnet hans/hennes, for så å skrive inn den jeg vil ringe til. Det irriterer meg at jeg først havner i den forrige personen jeg ringte til sin profil. Som om jeg alltid ringer samme person som jeg ringte forrige gang. Det er småplukk, men fører til mye ekstra navigering for meg. Endret 21. februar 2011 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
GraBalder Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 (endret) Når jeg trykker på Kontakter-ikonet på startskjermen så kommer jeg inn på "profilen" til den kontakten jeg sist ringte. Jeg må først trykke vekk vedkommedes profil for å komme inn på lista. Deretter må jeg redigere vekk de første bokstavene i navnet hans/hennes, for så å skrive inn den jeg vil ringe til. Det irriterer meg at jeg først havner i den forrige personen jeg ringte til sin profil. Som om jeg alltid ringer samme person som jeg ringte forrige gang. Hei! Dette du skriver her skjønner jeg ikke. Det er ikke sånn hos meg. Når jeg trykker på Kontakter-ikonet (det er ikonet med bilde av en "bok" med et hode / torso utenpå), kommer alltid opp favorittlisten med kontakter, så må jeg skrolle nedover for å finne kontakten jeg skal ringe til. Trykker jeg derimot på ikonet av et blått telefonrør med pil opp / ned (det er ikonet for anropsloggen), kommer jeg til siste anrop, og kan da også velge fanene ubesvarte anrop eller oppringte numre. Raskeste måten å ringe på er på startskjermen å trykke "Ring" nede til høyre, der kan du da enten trykke på kontakter-ikonet der, eller begynne å taste inn tall, og da får du straks forslag til hvem du vil ringe til. Kanskje du forveksler ikonene for kontakter og anropslogg, eller misforstår jeg hva du mener? Endret 21. februar 2011 av GraBalder Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Hvis jeg trykker på boksymbolet med torsoen på, kommer jeg som tidligere nevnt inn i profilen til den jeg sist ringte. Men bare første gangen. Hvis jeg trykker det vekk, så går ut av det, og så trykker på torso-ikonet IGJEN, da slipper jeg å gå inn i profilen. Prøv å ringe noen, legg på, og gå inn i torso-ikonet igjen. Dette er mildt plagsomt, da dette er en tohåndsmobil, og jeg må åpne garasjeporten. For da må jeg stoppe bilen for å konsentrere meg. Forrige mobil kunne lett betjenes med en hånd. Lenke til kommentar
GraBalder Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Merkelig ... Som sagt ikke slik hos meg. Har andre dette problemet? Må jo være mulig å få fikset hvis det bare er på din mobil. Enig i at det der må være irriterende, men er neppe slik det skal være. Lenke til kommentar
bergmyth Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 (endret) Hvis jeg trykker på boksymbolet med torsoen på, kommer jeg som tidligere nevnt inn i profilen til den jeg sist ringte. Men bare første gangen. Hvis jeg trykker det vekk, så går ut av det, og så trykker på torso-ikonet IGJEN, da slipper jeg å gå inn i profilen. Prøv å ringe noen, legg på, og gå inn i torso-ikonet igjen. Dette er mildt plagsomt, da dette er en tohåndsmobil, og jeg må åpne garasjeporten. For da må jeg stoppe bilen for å konsentrere meg. Forrige mobil kunne lett betjenes med en hånd. Et tips for å åpne garasjeporten, er å legge inn nummeret som hurtigvalg. Gå inn på Meny/Innstillinger/Telefoni/Hurtigvalg. Trykk på et av tallene, 2-9 hvis du ikke har brukt dette før. (Du kan også holde 2-9 inne lenge under Ring menyen for å definere hurtigvalg) Nå er du bare to tastetrykk unna å åpne garasjeporten. Trykk på Ring (fra startskjermen) og deretter holder du inne nummeret som du anga som hurtigvalg, og dette gjør du lett med bare en hånd. Da skulle det være like enkelt som på din gamle Nokia 5800 Endret 21. februar 2011 av bergmyth 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Tusen takk, Bergmyth. Det burde jeg ha tenkt meg. Men jeg savner fortsatt den grønne knappen. Den var lettere å finne enn "Ring" nederst på skjermen. Skjermen er helt flat så jeg må se på den for å finne den. 5800 hadde en overflate der tommelen kunne kjenne referansepunktene. Uansett: 2 fører nå til garasjeporten. Lenke til kommentar
YNWA96 Skrevet 21. februar 2011 Del Skrevet 21. februar 2011 Yr.no finnes nå på OVI. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå