Gå til innhold

Nokia N8 12 megapixler 720P, HDMI, AMOLED, symbian 3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer på når vi som ikke har fått oppdateringen ennå - får den.

Sendte en mail til Nokia support og spurte om når den var tilgjengelig- jeg skrev og at jeg hadde brukt både direktevalg *#0000# og menyvalg når jeg prøvde:

fikk dette svaret.

sitat

"Når en programvareoppdatering blir lansert, vil den ikke være tilgjengelig for alle telefoner med en gang. Den skal først godkjennes av operatører og til hver enkelt produktkode.

Jeg har sjekket på nettet, og oppdateringen er ikke tilgjengelig/godkjent for din telefons produktkode enda: http://europe.nokia.com/support/download-software/device-software-update/can-i-update

Når oppdateringen er tilgjengelig for din telefon, vil du kunne oppdatere ved å trykke *#0000# eller via Ovi Suite.

Hvis det er noe annet jeg kan hjelpe med, så er du alltid velkommen til å kontakte meg igjen.

"

sitat slutt

God dag mann økseskaft :thumbdown:

Endret av Kvisten
Lenke til kommentar

Nokia bruker ofte litt tid på å rulle ut fastvaren for alle produktene ettersom det er mange variasjoner av oppdateringene, spesielt i forhold til språk osv. Noen regioner/land får de før andre.

Sånn det også er så har operatører siste ord i saken når det kommer til oppdateringer av "deres" telefoner. Noen operatører legger til egne endringer i oppdateringen før de slipper den, andre bare venter en stund, mens noen gir totalt faen fordi de helst vil at folk skal kjøpe nye telefoner fortere i stedet for å bli for fornøyde med den telefonen de allerede har. Norske operatører bruker å være snille og slippe ganske raskt. I andre land er det ofte et helt annet regime i forhold til operatører og branding. Disse legger ofte også til egne bootscreens og diverese søppelprogrammer til deres egne tjenester. Alt for penger.

Oppdateringene bestemmes da av produktkoder. F.eks den blå N8 fra telenor vi ha en produktkode "tilhørende" telenor, mens den blå N8 fra netcom vil ha en annen.

Har du en såkalt "CV eller country variant" så bruker Nokia ofte litt lenger tid med disse.

Jeg tror du nok får den etter hvert, men kan ta en liten stund.

Lenke til kommentar

Nokia er som de fleste andre selskaper litt "god dag mann økseskaft".

Jeg kjøpte samsung galaxy S og samsung supporten er den desidert verste supporten jeg har vært boti noen gang.

Dessuten sitter det mange i fremeste rekke og første buffer av Nokias supporttjeneste som ikke har spesiel teknisk innsikt. De sitter med papirer og FAQ'er som de må forholde seg til. Samme gjelder for de fleste andre supportene.

Er du riktig heldig så videresender de forespørselen din til noen med mer teknisk innsikt.

Lenke til kommentar

Jeg har et blåtann-propp til å ha i øret, som jeg bruker da jeg kjører bil.

Det jeg lurer på er:

Når denne "proppen" kobler seg til, så holder den på samme profil som mobilen allerede sto på. Jeg har laget en "ørepropp-profil" med lavere lyd så jeg slipper å få sjokk om noen ringer.

Er det noen mulighet å få mobilen til automatisk å gå over til denne "ørepropp-profilen" da jeg kobler den til, og gå tilbake til den vanlige da jeg kobler den ifra?

Eller må jeg bytte profil manuelt? Litt usikker, men på min gamle 6280 mener jeg dette gikk automatisk..

Endret av MonaH
Lenke til kommentar

Nokia bruker ofte litt tid på å rulle ut fastvaren for alle produktene ettersom det er mange variasjoner av oppdateringene, spesielt i forhold til språk osv. Noen regioner/land får de før andre.

Sånn det også er så har operatører siste ord i saken når det kommer til oppdateringer av "deres" telefoner. Noen operatører legger til egne endringer i oppdateringen før de slipper den, andre bare venter en stund, mens noen gir totalt faen fordi de helst vil at folk skal kjøpe nye telefoner fortere i stedet for å bli for fornøyde med den telefonen de allerede har. Norske operatører bruker å være snille og slippe ganske raskt. I andre land er det ofte et helt annet regime i forhold til operatører og branding. Disse legger ofte også til egne bootscreens og diverese søppelprogrammer til deres egne tjenester. Alt for penger.

Oppdateringene bestemmes da av produktkoder. F.eks den blå N8 fra telenor vi ha en produktkode "tilhørende" telenor, mens den blå N8 fra netcom vil ha en annen.

Har du en såkalt "CV eller country variant" så bruker Nokia ofte litt lenger tid med disse.

Jeg tror du nok får den etter hvert, men kan ta en liten stund.

For å si det sånn; hvorfor stresse med enn ussel oppdatering?? Jeg fikk den og i sist uke men man merker seriøst ikke noen endring...

Mobilen er like rask og fin som den altid har vært :) (siden oktober) så tror ikke jeg hadde giddet legge mye energi i det..

Så til det jeg skulle si: Noen som har testet BH-905 på N8 ??

Lurer på å kjøpe denne selv og ville gjerne hørt andre som har erfaringer med denne til N8 :)

Tenker da spesiellt på dette med bluetooth og lydkvalitet, men også batterikapasitet..

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=610916

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

En ting jeg la merke til er att WLAN options forsvinner fra Nokia-situations ved innstallering av PR1.1 :mad:

Ingen andre som opplever det samme ???

Joda, har oppdaget det selv.. merkelige greier.. selv brukte jeg ikke Wlan til å bestemme profil.

Update 2.06 er nå tilgjengelig for Nokia Situations :thumbup:

De har nå fikset bugsen som gjør att WLAN options forsvinner i PR1.1 firmware.

We have made small fixes to the application. Version 2.06 includes:

Fixes to application autostart during device bootup.

Fixes to WLAN condition

Fixes to Calendar condition

Note added about automation on/off when situations changed manually

Fixes for compatibility issues with Symbian^3 PR1.1 firmware

http://betalabs.nokia.com/apps/nokia-situations/download_and_installation

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Jeg har et blåtann-propp til å ha i øret, som jeg bruker da jeg kjører bil.

Det jeg lurer på er:

Når denne "proppen" kobler seg til, så holder den på samme profil som mobilen allerede sto på. Jeg har laget en "ørepropp-profil" med lavere lyd så jeg slipper å få sjokk om noen ringer.

Er det noen mulighet å få mobilen til automatisk å gå over til denne "ørepropp-profilen" da jeg kobler den til, og gå tilbake til den vanlige da jeg kobler den ifra?

Eller må jeg bytte profil manuelt? Litt usikker, men på min gamle 6280 mener jeg dette gikk automatisk..

Under Meny/Innstillinger/Telefon/Ekstrautstyr ligger innstillinger for headset.

Lenke til kommentar

(...)

(.....)

Under Meny/Innstillinger/Telefon/Ekstrautstyr ligger innstillinger for headset.

Der var'n gitt. Tusen takk. :thumbup:

Lenke til kommentar

der var oppdateringa,bedre flyt nå ja. Eller etter litt testing så syns æ faktisk at tlf ble tregere å skrive på. Anbefaler ikke å oppdatere tlf!

Min og ble tregere etter oppdateringen, men etter litt bruk ble den bedre etterhvert, nå er den like rask igjen som før oppdateringen :thumbup:

det virker som at jeg skriver raskere enn tlf klarer å henge med,helt sirup.

Lenke til kommentar

der var oppdateringa,bedre flyt nå ja. Eller etter litt testing så syns æ faktisk at tlf ble tregere å skrive på. Anbefaler ikke å oppdatere tlf!

Min og ble tregere etter oppdateringen, men etter litt bruk ble den bedre etterhvert, nå er den like rask igjen som før oppdateringen :thumbup:

det virker som at jeg skriver raskere enn tlf klarer å henge med,helt sirup.

nå er den rask igjen,alt ok likevel. Skjønner ingenting.

Lenke til kommentar

Fant dette bildet på et forum hos Mobile-Review. Slik skal Symbians nye UI bli seende ut, men spørsmålet er om det blir med oppdatering PR 2.0 eller PR 3.0. Blir vel helst sistnevnte, og så spørs det tidspunktet da ... :ohmy:

post-139999-0-40643600-1297772532_thumb.jpg

For øvrig er det beroligende at Nokia understreker at Symbian fortsatt skal oppdateres og videreføres, tross det nye samarbeidet med Microsoft og Windows Phone.

Endret av GraBalder
Lenke til kommentar

Fant dette bildet på et forum hos Mobile-Review. Slik skal Symbians nye UI bli seende ut, men spørsmålet er om det blir med oppdatering PR 2.0 eller PR 3.0. Blir vel helst sistnevnte, og så spørs det tidspunktet da ... :ohmy:

post-139999-0-40643600-1297772532_thumb.jpg

For øvrig er det beroligende at Nokia understreker at Symbian fortsatt skal oppdateres og videreføres, tross det nye samarbeidet med Microsoft og Windows Phone.

Nydelig! Håper de satser videre på symbian jeg også, eller i beste fall gir oss gratis windows phone 7 på n8 :D :D

Lenke til kommentar

Som med alle telefoner er noe bra og noe mindre bra, noen brukere er kjempefornøyd, andre mellomfornøyd og noen misfornøyd. Slik er det bare, enten det gjelder N8, Desire eller iPhone. Du må velge etter DINE behov og prioriteringer.

JEG er veldig fornøyd så langt. GPS er meget bra, og du har gratis bilnavigasjon. Skjermen er amoled, skarp og fin. Skiftingen mellom hjemmeskjermene er litt treg, men det skyldes at den er gjort slik i softwaren fra Nokias side av en eller annen grunn, og skyldes ikke hardware. Dette skal rettes opp i neste firmware som er ventet i mars.

Foreløpig kan du ikke skrive stående qwerty på N8, bare liggende. Stående har du kun T9-tastatur, men også dette er varslet å bli forandret i neste firmware.

Jeg opplever ingen feil på denne mobilen. Nettleseren er utdatert, men du kan eventuelt bruke Opera mobile, og igjen, også nettleseren blir helt ny i neste firmware, inntil da klarer jeg meg godt. Andre fordeler med denne telefonen oppveier de få, små svakhetene. Her er en fantastisk, helstøpt og solid metallfinish, god lyd i høyttaler, markedets beste mobilkamera med ekte xenonblitz, fysisk utløsertast for kamera, knallgod gps, FM-sender, synker som en drøm mot Outlook, osv.

Men hold den og prøv den før du bestemmer deg. :w00t:

Endret av GraBalder
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg må si at de fleste Nokia eiere skriver veldig ofte "bruker etter behov" for tiden. Om man skulle kjøpe en Nokiamobil så er det kun operativsystemet (Symbian) de bruker som er negativt og ikke hardware. Er du av den sorten som liker å utforske ting og gjerne vil at mobilen stadig blir bedre og bedre er ikke N8 eller andre Symbianmobiler til å anbefalle.

Hovedfokuset er operativsystemet man har lyst på som burde være avgjørende for mobilvalget. Jeg, som de fleste har gjort, gikk over fra Symbian til Android og merker veldig forskjell på brukervennlighet og mulighetene den fulgte med. Det er større variasjoner på applikasjoner, noe er mer nyttige enn andre og motsatt. Jeg var også av den sortet som tenkte "bruker etter behov", men det skader ikke å vite at man kan gjøre flere ting på andre mobiler. There's more to it than meets the eyes.

Noen vil være uenig med meg og det er greit for meg. Det tok for meg langt tid å innse at N95 kunne gjøre langt mer ting enn å bare ringe, sende sms og høre på musikk før jeg geeka litt med den. Pga dette gikk jeg videre til N97 som skuffet meg veldig da jeg trodde mulighetene til utforsking er langt større (og bugsene den kom med som aldri ble rettet opp).

Endret av Ky_kun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...