MonaH Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 (endret) Hmm. Via, via osv havnet jeg på denne siden http://nokian8portal.com/update-nokia-n8-firmware-update-pr1-1/ (Update: Nokia N8 firmware update PR1.1) Select applications and then tools. Then click on phone setup and SW update. Install the update. It should be fully functional. Jeg gikk etter anvisninger (det jeg forsto av det) inn på programmer og deretter verktøy. Deretter på telefon oppsett (Tlf.config)og Pr.vareopp.. Installer oppdateringen. Der var det 1 oppdatering, valgfri (1086 kb) som jeg lastet ned/installerte. Jeg fikk prog.oppd 1.0 Oppdat av telefonprogrammer Nokia-temaer: Midnight Det jeg nå tenker på er at jeg fikk prog.oppd 1.0? Etter linken å dømme, så skal oppdateringen hete 1.1?? Vil det si jeg har hatt en oppdatering liggende jeg ikke har visst om? Endret 15. januar 2011 av MonaH Lenke til kommentar
tepe2 Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 MonaH, ja jeg tror du har hatt en oppdatering liggende. Jeg gikk selv inn der igår og oppdaterte for første gang etter jeg kjøpte mobilen. Jeg fikk de samme tre oppdateringene som deg, pluss en som het sosiale nettverk. Du vet sikkert om det, men du kan også sjekke oppdateringsloggen i ettertid. (rundt symbol med rund pil venstre, nede til høyre på skjermen) Tror nok en ny oppdatering vil være klar ganske snart. Ellers venter jeg i spenning på om noen har noen svar å gi meg ang post 2157: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1224639&view=findpost&p=16771853 Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 PR 1.1 er ikke ute enda. Lenke til kommentar
MonaH Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 OK, hadde en mistanke at dette var noe "gammelt". tepe2:: Jeg fikk ikke noe som het "sosialt nettverk". Er det noe du har lagt inn sjøl? Lenke til kommentar
tepe2 Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Nei, sosiale nettverk er noe som følger med mobilen. Har ikke prøvd, men tror det har noe med at du kan logge på Facebook m.m. Er bare å søke den fram: Valg, Rediger startskjerm, klikk på snarveier og velg Innstillinger. Velg en snarvei og Program og bla i lista til du kommer til Sosiale Nettverk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 JEg får koblet til trådløst nett med nokia N8, men ikke brukt det.. Når jeg åpner internett spør den om jeg vil bruke mobilt nettverk. Hva er galt? Lenke til kommentar
Lakima Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Du må sette det trådløse nettverket på høyeste prioritet inne på innstillinger. Eller så må du gå inn på innstillinger og bestemme der at du skal bestemme hvem tilgangspunkt han skal bruke eller spør ved behov. Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 (endret) En ting jeg ikke har greidd å finne ut av: Når man tar bilder legger alle bildene seg i hovedkatalogen i mediamappen. Eks. har man tatt 40 bilder fra en hyttetur ønsker man å merke alle 40 bildene og flytte de over i en mappe som heter "hyttetur 2010" eks. Hvordan gjør dere det når dere flytter filer på denne måten ? Går greitt å merke 40 filer men jeg finner ingen funksjon for å flytte (klipp ut/lim inn) i menyen.. Vet "legg til i album" funksjon finnes men da blir de kopiert.. hm. tror eg har alle bildene mine lagra slek nokia lagrer de automatisk for meg. Lager i grunn kun album på pcen til oppbevaring:) kopier og lim, alt via pcen da selvsagt. Ser ingen annen løsning i grunn:) Jeg også laster bildene inn på PCèn men liker også å ha ett arkiv på mobilen da jeg også bruker den via HDMI til TV og også å vise bilder direkte på mobilens skjerm. Kan selvsagt benytte PC og organsiere mobilens mapper men syns det er litt uoversiktlig da bilder ligger i forskjellige mapper for tidspunkt de er tatt osv... N8 har jo bra opplegg for å organisere i mapper osv direkte på enheten så det er jo tydelig att dette er meningen men sålangt jeg kan se mangler her en viktig funksjon... Er jeg den eneste som savner denne klipp ut/lim inn funksjonen ??? Endret 16. januar 2011 av leirdueredet Lenke til kommentar
MonaH Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 JEg får koblet til trådløst nett med nokia N8, men ikke brukt det.. Når jeg åpner internett spør den om jeg vil bruke mobilt nettverk. Hva er galt? Jeg måtte fjerne (flytta det tror jeg) WAP(mobilnettet) fra tilkoblingen, da koblet den seg opp på mitt trådløse nett. Lenke til kommentar
Lonto Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Jeg har faktisk ingen problem, med at telefonen kobler seg til 3G/edge/wap-nettet uten at jeg vil selv. Ta en sjekk på innstillingene deres, og sjekk at på oppkobling står det "spør ved behov". Sjekk at ikke ekstraprogrammene kobler seg opp, og såklart E-post intervallene;) Lenke til kommentar
Spookie91 Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Har et lite "problem", skulle sende en mms i dag men meldingen er stuck i utboks med status "Utsatt", og kan ikkje slette eller sende den på noen måte,skjer ingenting om jeg holder over meldingen,heller ingen valg på menyen..Noen som har vert borti dette?Sletter factory reset meldinger? Samt temaer har en tendens til å resette seg,vokner opp til den grønne Nokia-engen titt og ofte...Skjer med alle custom-temaer.. Ellers meget fornøgd med telefonen! Når du kan slette den hvis du går inn på smataler og sletter den der ifra. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Noen som har fått DAB og subtitle oppdateringene i Norge enda? Kommer de? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 N8 har ikke dab-støtte innebygget, det er et tilbehør man plugger i USB-kontakten. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 (endret) Du må sette det trådløse nettverket på høyeste prioritet inne på innstillinger. Eller så må du gå inn på innstillinger og bestemme der at du skal bestemme hvem tilgangspunkt han skal bruke eller spør ved behov. Den er nå i høyeste prioritet, nettet funker på alle andre mobiler, men nå får jeg "tilkobling mislykkes". Står i profil generell, står ikke i strømsparer. What to do? "ingen tilgang" "Internett: Kan ikke fullføre operasjonen" Endret 17. januar 2011 av Slettet-3t93k9 Lenke til kommentar
stoff3r Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Du må sette det trådløse nettverket på høyeste prioritet inne på innstillinger. Eller så må du gå inn på innstillinger og bestemme der at du skal bestemme hvem tilgangspunkt han skal bruke eller spør ved behov. Den er nå i høyeste prioritet, nettet funker på alle andre mobiler, men nå får jeg "tilkobling mislykkes". Står i profil generell, står ikke i strømsparer. What to do? "ingen tilgang" "Internett: Kan ikke fullføre operasjonen" Har slitt med dette selv. Har måttet kjøpe ny ruter hjemme, men ellers så går det stort sett greit. Jeg slutta forresten å bruke den innebygde browseren da den sleit noe kraftig med å velge rett nettverk, og jeg måtte velge akksesspunktet manuelt på innstillingene for at den skulle skjønne noe, det holdt ikke med å velge "internet" som tilgangspunkt. Er også smart å ha wlanet du bruker akkurat der å da satt til høyest prioritet, ser ut til å hjelpe masse i hvert fall. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Fiksa nå tror jeg... Bare masse trykking osv, til slutt hadde jeg sletta wap, og wifi var eneste løsning. Måtte også inn på en applikasjon som brukte internett. Den vanlige browseren fungerte fint etter det. Lenke til kommentar
cirka Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Jeg har sittet å lekt litt med min nye N8 i et par dager og har da (foreløpig) bare noen få spørsm. Kommer sikkert flere og ha meg unnskyldt om jeg har misforstått noen av funksjonene. Hovedgrunnen til at N8 ble valget, er kameraet. • Jeg har lagt merke til at 12mp oppløsningen på bilder er i vanlig format og 9 mp i bredformat? Faktisk, så synes jeg den lavere (9 mp) oppløsningen gir det beste bildet også? • I videoopptak har man en funksjon for “videostabilisering”. Regner med at man her kan fjerne noe av ustøhet på hender i forb med filming? Hvordan fungerer dette og hva taper man på å slå på funksjonen? Tenker at man må tape noe, all den tid man har valget? • Under filming, har man i displ, en funksjon for å “pause” opptaket. Denne fungerer dårlig hos meg og gir respons bare av og til? Kanskje litt bedre om jeg lukker program i bakgrunnen, men fortsatt ikke bra. • Jeg har også litt problemer med redigeringsfunksjonen for video (klippe i video. Flytte på scener osv) Finnes det noen detaljert brukerveiledn for dette? 1 Lenke til kommentar
tkm Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Noen som har fått DAB og subtitle oppdateringene i Norge enda? Kommer de? Har fått subtitle-oppdaten på min c7 Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 (endret) Fikk video oppdateringen akuratt når jeg også Men ikke DAB updaten? Ser at headsettet ikke har blitt lansert i Norge Sjekket nettop tilbehør butikken til Finland, Danmark og Sverige. Ingen har dette headsettet for utsalg enda hvertfall. Endret 18. januar 2011 av Heineoen Lenke til kommentar
tkm Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Fikk video oppdateringen akuratt når jeg også Men ikke DAB updaten? Ser at headsettet ikke har blitt lansert i Norge Sjekket nettop tilbehør butikken til Finland, Danmark og Sverige. Ingen har dette headsettet for utsalg enda hvertfall. Tror ikke dab-updaten kommer til norge ennå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå