Gå til innhold

Nokia N8 12 megapixler 720P, HDMI, AMOLED, symbian 3


Anbefalte innlegg

Har brukt min Nokia N8 i en uke nå, og har noen spørsmål, mulig ting er besvart tidligere i tråden men orker ikke bla igjennom alle sidene..

 

Er det ikke stoppeklokke og nedtellingstidtaker på telefonen?

 

Hva slags nettleser er best å bruke? Har hittil kun brukt den som er på telefonen, men en ting irriterer meg at man må trykke nederst i hjørnet for å få opp "menyen" for internett, altså skrive inn nye adresser, klikke tilbake osv. Er det mulig å få deaktivert fullskjermvisning på noen måte sånn at den "menyen" nederst er oppe hele tiden? Funker dette annerledes i andre nettlesere f.eks?

 

Når jeg har telefonen på lydløs(ingen skjermsparer på) og får melding så er eneste varselet at det blinker rundt menyknappen. Er det ikke mulig å få opp på skjermen at man får en melding?

 

Finnes det noen enklere måte å sette inn smilyer i sms på enn å trykke på tasten med tre streker også sett inn emotikon? Skriver meldinger med fulltastatur..

 

Er det mulig med en sånn "låsefunksjon" som man må dra fingeren over skjermen i et bestemt mønster for å åpne telefonen fra tastelås? Som finnes på htc blant annet.. Dårlig forklart, men håper noen skjønner hva jeg mente.. :) :)

 

Hei Vilde!

 

Prøv MazeLock!

Tror dette er det du søker og den er gratis :)

 

Det er dog litt ustabilitet med versjon 1.0 og ThinkChange jobber med å løse dette as we speak :)

 

Edit:

Anngående nedtelling kan du bruke LeCountDown 1.51 som du finner i OviStore.

Endret av Heineoen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Batteriet mitt har begynt å bli dårlig. Da jeg kjøpte tlfen for litt over en måned siden varte det i 3-4 dager med mye wlan, bildetaking, spilling etc, nå sliter jeg med å få den til å vare mer enn maks 1,5 til 2 dager med minimalt bruk, dvs kanskje taking av 1 bilde, 20 min snakking i tlf, 5 sms og kanskje 30 min på wlan med opera mini. Eneste nye jeg har gjort var å kjøpe et sandisk 8 gb minnekort å sette i, men kan da ikke forestille meg at det drar så mye strøm? Lysstyrken er på min, skrudd av 3G, ikke programmer på bakgrunnen, skrudd av touchvibrering etc. Noen som har erfart noe ligende?

Lenke til kommentar

Hva som muligens blir fiksa på i løpet av denne måneden:----)))

 

 

1. Very significant improvements in browser, which will bring tabs and new way of loading pages

2. Draggable four Home Screens bringing smoothness to entire navigation experience

3. While Split keypad might be a few more weeks far, portrait QWERTY is sure near.

Possible Multi-touch

4. Nokia Situations replacing profiles and becoming a standard from here for Symbian^3

5. Contacts integrated IM/ conversation like N900 or a entire new thing (less likely)

6. Ovi Maps 3.06 expected to come out of Betalabs

7. Camera UI reworked, touch to focus and Auto-Focus video option. Pinch to zoom focus

8. Larger zoom in Camera/ Gallary (more than mere 2x) and also HDR mode like Nokia N900

9. New Nokia Social with dark theme with special attention to twitter

10. Much smoother Nokia Messaging along with option of non-HTML mails

Lenke til kommentar

Hva som muligens blir fiksa på i løpet av denne måneden:----)))

 

 

1. Very significant improvements in browser, which will bring tabs and new way of loading pages

2. Draggable four Home Screens bringing smoothness to entire navigation experience

3. While Split keypad might be a few more weeks far, portrait QWERTY is sure near.

Possible Multi-touch

4. Nokia Situations replacing profiles and becoming a standard from here for Symbian^3

5. Contacts integrated IM/ conversation like N900 or a entire new thing (less likely)

6. Ovi Maps 3.06 expected to come out of Betalabs

7. Camera UI reworked, touch to focus and Auto-Focus video option. Pinch to zoom focus

8. Larger zoom in Camera/ Gallary (more than mere 2x) and also HDR mode like Nokia N900

9. New Nokia Social with dark theme with special attention to twitter

10. Much smoother Nokia Messaging along with option of non-HTML mails

 

Dette + bugfiksing høres for godt ut til å være sant. Touch to focus er kanskje hovedankepunktet mitt med kamera (i tillegg til å kunne velge lavere detaljer/mindre støy for nattbilder uten blitz). Har du en link?

Lenke til kommentar

Det høres dårligere ut enn min.. Prøv å kalibrer batteriet, står nok i manualen hvordan du gjør det.

Fant ut en ting som kan ha vært en synder. Har slitt med et tilgangspunkt tidligere (wlan), devs wlan-scanning er av, men hver gang jeg kommer i den wlansona kobler den seg til automatisk. Mulig tlfen skanner etter dette tilgangspunktet hele tiden uten å si ifra? Sletta det nå så får se om det gjør en forskjell, hvis ikke får jeg prøve å kalibrere batteriet.

Lenke til kommentar

Hva som muligens blir fiksa på i løpet av denne måneden:----)))

 

 

1. Very significant improvements in browser, which will bring tabs and new way of loading pages

2. Draggable four Home Screens bringing smoothness to entire navigation experience

3. While Split keypad might be a few more weeks far, portrait QWERTY is sure near.

Possible Multi-touch

4. Nokia Situations replacing profiles and becoming a standard from here for Symbian^3

5. Contacts integrated IM/ conversation like N900 or a entire new thing (less likely)

6. Ovi Maps 3.06 expected to come out of Betalabs

7. Camera UI reworked, touch to focus and Auto-Focus video option. Pinch to zoom focus

8. Larger zoom in Camera/ Gallary (more than mere 2x) and also HDR mode like Nokia N900

9. New Nokia Social with dark theme with special attention to twitter

10. Much smoother Nokia Messaging along with option of non-HTML mails

 

Kilde?

Lenke til kommentar

Hva som muligens blir fiksa på i løpet av denne måneden:----)))

 

Jeg sitter med neste software oppdatering på en telefon foran meg.

 

1. Very significant improvements in browser, which will bring tabs and new way of loading pages

 

Browseren er oppdatert fra versjon 7.2.7.2 til 7.2.8.10. Den nye versjonen har liten merkbar forskjell. Man har fått et nytt valg under valg, som heter "Valg for websider" hvor man igjen har valgene, lagre som bokmerke, last inn på nytt, send, angi som startside og tillat pop up-vinduer. Disse valgene har man i dag også, men alt har blitt samlet under ett meny valg, og ikke kun under knappen med 3 streker.

Når det gjelder tabs, så kan man ha flere vinduer åpne samtidig på lik linje med i dag og bytte mellom de ved hjelp av "bytt vindu" knappen så ingen endringer her.

 

Browsing oppleves riktignok som raskere.

 

2. Draggable four Home Screens bringing smoothness to entire navigation experience

 

Fortsatt 3 skjermen, ingen endring i smoothness.

 

3. While Split keypad might be a few more weeks far, portrait QWERTY is sure near.

Possible Multi-touch

 

Ingen endringer her.

 

4. Nokia Situations replacing profiles and becoming a standard from here for Symbian^3

 

Fremdeles profiles.

5. Contacts integrated IM/ conversation like N900 or a entire new thing (less likely)

 

Ingen endring her.

 

6. Ovi Maps 3.06 expected to come out of Betalabs

 

Ovi Maps 3.06 er inkludert i denne softwaren.

 

7. Camera UI reworked, touch to focus and Auto-Focus video option. Pinch to zoom focus

 

Ingen endringer her. Pinch øker og senker megapixel innstillingen, på lik linje med dagens software. Dobbelt tap zoomer inn og fokus er begge som i dag.

 

8. Larger zoom in Camera/ Gallary (more than mere 2x) and also HDR mode like Nokia N900

 

Ser ingen endring her.

 

9. New Nokia Social with dark theme with special attention to twitter

 

Niks, 1.2.163 både på ny og gammel software.

 

10. Much smoother Nokia Messaging along with option of non-HTML mails

 

Denne har jeg ikke mulighet til å teste her jeg sitter nå.

 

Som tilleggsinfo kan jeg meddele at telefonen oppleves mye raskere stort sett uansett hva jeg driver med. Det kan riktignok ha noe med faktumet at telefonen med ny software er nesten ubrukt, mens den jeg har med dagens software er godt brukt og har mye info i seg.

Lenke til kommentar

Hva som muligens blir fiksa på i løpet av denne måneden:----)))

 

Jeg sitter med neste software oppdatering på en telefon foran meg.

 

1. Very significant improvements in browser, which will bring tabs and new way of loading pages

 

Browseren er oppdatert fra versjon 7.2.7.2 til 7.2.8.10. Den nye versjonen har liten merkbar forskjell. Man har fått et nytt valg under valg, som heter "Valg for websider" hvor man igjen har valgene, lagre som bokmerke, last inn på nytt, send, angi som startside og tillat pop up-vinduer. Disse valgene har man i dag også, men alt har blitt samlet under ett meny valg, og ikke kun under knappen med 3 streker.

Når det gjelder tabs, så kan man ha flere vinduer åpne samtidig på lik linje med i dag og bytte mellom de ved hjelp av "bytt vindu" knappen så ingen endringer her.

 

Browsing oppleves riktignok som raskere.

 

2. Draggable four Home Screens bringing smoothness to entire navigation experience

 

Fortsatt 3 skjermen, ingen endring i smoothness.

 

3. While Split keypad might be a few more weeks far, portrait QWERTY is sure near.

Possible Multi-touch

 

Ingen endringer her.

 

4. Nokia Situations replacing profiles and becoming a standard from here for Symbian^3

 

Fremdeles profiles.

5. Contacts integrated IM/ conversation like N900 or a entire new thing (less likely)

 

Ingen endring her.

 

6. Ovi Maps 3.06 expected to come out of Betalabs

 

Ovi Maps 3.06 er inkludert i denne softwaren.

 

7. Camera UI reworked, touch to focus and Auto-Focus video option. Pinch to zoom focus

 

Ingen endringer her. Pinch øker og senker megapixel innstillingen, på lik linje med dagens software. Dobbelt tap zoomer inn og fokus er begge som i dag.

 

8. Larger zoom in Camera/ Gallary (more than mere 2x) and also HDR mode like Nokia N900

 

Ser ingen endring her.

 

9. New Nokia Social with dark theme with special attention to twitter

 

Niks, 1.2.163 både på ny og gammel software.

 

10. Much smoother Nokia Messaging along with option of non-HTML mails

 

Denne har jeg ikke mulighet til å teste her jeg sitter nå.

 

Som tilleggsinfo kan jeg meddele at telefonen oppleves mye raskere stort sett uansett hva jeg driver med. Det kan riktignok ha noe med faktumet at telefonen med ny software er nesten ubrukt, mens den jeg har med dagens software er godt brukt og har mye info i seg.

 

Den oppdateringen som du sitter med (og som kommer ganske snart) er en "ytelses-oppdatering". De oppdateringene som han lister opp kommer i en oppdatering som er ventet i slutten av februar/begynnelsen av mars

Lenke til kommentar

Hva som muligens blir fiksa på i løpet av denne måneden:----)))

 

Jeg sitter med neste software oppdatering på en telefon foran meg.

 

1. Very significant improvements in browser, which will bring tabs and new way of loading pages

 

Browseren er oppdatert fra versjon 7.2.7.2 til 7.2.8.10. Den nye versjonen har liten merkbar forskjell. Man har fått et nytt valg under valg, som heter "Valg for websider" hvor man igjen har valgene, lagre som bokmerke, last inn på nytt, send, angi som startside og tillat pop up-vinduer. Disse valgene har man i dag også, men alt har blitt samlet under ett meny valg, og ikke kun under knappen med 3 streker.

Når det gjelder tabs, så kan man ha flere vinduer åpne samtidig på lik linje med i dag og bytte mellom de ved hjelp av "bytt vindu" knappen så ingen endringer her.

 

Browsing oppleves riktignok som raskere.

 

2. Draggable four Home Screens bringing smoothness to entire navigation experience

 

Fortsatt 3 skjermen, ingen endring i smoothness.

 

3. While Split keypad might be a few more weeks far, portrait QWERTY is sure near.

Possible Multi-touch

 

Ingen endringer her.

 

4. Nokia Situations replacing profiles and becoming a standard from here for Symbian^3

 

Fremdeles profiles.

5. Contacts integrated IM/ conversation like N900 or a entire new thing (less likely)

 

Ingen endring her.

 

6. Ovi Maps 3.06 expected to come out of Betalabs

 

Ovi Maps 3.06 er inkludert i denne softwaren.

 

7. Camera UI reworked, touch to focus and Auto-Focus video option. Pinch to zoom focus

 

Ingen endringer her. Pinch øker og senker megapixel innstillingen, på lik linje med dagens software. Dobbelt tap zoomer inn og fokus er begge som i dag.

 

8. Larger zoom in Camera/ Gallary (more than mere 2x) and also HDR mode like Nokia N900

 

Ser ingen endring her.

 

9. New Nokia Social with dark theme with special attention to twitter

 

Niks, 1.2.163 både på ny og gammel software.

 

10. Much smoother Nokia Messaging along with option of non-HTML mails

 

Denne har jeg ikke mulighet til å teste her jeg sitter nå.

 

Som tilleggsinfo kan jeg meddele at telefonen oppleves mye raskere stort sett uansett hva jeg driver med. Det kan riktignok ha noe med faktumet at telefonen med ny software er nesten ubrukt, mens den jeg har med dagens software er godt brukt og har mye info i seg.

 

Den oppdateringen som du sitter med (og som kommer ganske snart) er en "ytelses-oppdatering". De oppdateringene som han lister opp kommer i en oppdatering som er ventet i slutten av februar/begynnelsen av mars

 

Takk for info!

Kan du bekrefte om det er søke funksjon i musikk spillern og valg for separat artister og album nå?

Endret av Heineoen
Lenke til kommentar

Jeg sitter med PR 1.1, den som er på telefonene i dag er PR 1.0.

PR er da primary release, altså ikke en bug fix.

 

Men ja, jeg regnet med at det var en samling av ting som blir fikset i fremtidige oppdateringer, ikke nødvendigvis alt i samme oppdatering eller i PR 1.1. Mesteparten kommer nok i PR 1.2

 

Og ja, jeg kan sjekke det med musikkspilleren, men dessverre ikke før på mandag - da PR 1.1 telefonen ligger på kontoret.

Endret av Badjoker
Lenke til kommentar

Jeg sitter med PR 1.1, den som er på telefonene i dag er PR 1.0.

PR er da primary release, altså ikke en bug fix.

 

Men ja, jeg regnet med at det var en samling av ting som blir fikset i fremtidige oppdateringer, ikke nødvendigvis alt i samme oppdatering eller i PR 1.1. Mesteparten kommer nok i PR 1.2

 

Og ja, jeg kan sjekke det med musikkspilleren, men dessverre ikke før på mandag - da PR 1.1 telefonen ligger på kontoret.

 

Ikke sett noe om musikkspilleren på dailymobile-forumet. Det de som har prøvd PR1.1 der sier er nytt er bedre fart, bedre animasjoner og nytt wlan-tegn...

Lenke til kommentar

Stemmer. Denne lille updaten finner du inne på programmer. deretter pr.vareoppdatering iconet. Den er på ca 1mb. den større updaten vi alle venter på, leiter man fram ved å trykke *#0000#. der er det ingen update enda nei.

 

Dette er vist nytt:

 

-Faster Camera startup, specially the part where it was taking a second before showing the display has been disappeared now.

 

-Faster Messages start like overall feel of all phone apps

 

-Animations seems to be smoother

 

-Lock button locking the phone screen instantly

Endret av Krankenstein
Lenke til kommentar

Noen som vet nøyaktig hva som blir borte når man nullstiller med *#7780# ?

Mister man alle innstillinger? Inkludert profiler, oppsett av startskjermer m.m? Og hva med bilder, meldinger, kontakter osv?

 

Oppdaterte nettopp mobilen (4 oppdateringer), vil disse også forsvinne? Og hva hvis jeg hadde installert diverse programmer og spill...ville disse også blitt borte?

 

En ting til: Har et 8gb minnekort i min N8. Ikke at jeg trenger all plassen, men føler kanskje at det er tryggere å lagre på kortet enn i selve mobilen. Men hvordan får jeg valgt at lagring av bilder, videoer m.m. skal skje på kortet?

 

Redigert/lagt til: Hvor er det best å lagre programmer og oppdateringer av TopApps osv? På C eller internminne? Begrunnelse?

 

Redigert/lagt til: Har ingen problemer her med å koble til nett via min Thomson Speedtouch 580. Og den er vel ikke oppdatert på lang tid, om i det hele tatt.

 

Men ser jo nå at der er et annet problem...jeg får ikke koblet fra nettet. Mobilen kobler seg bare til igjen like fort. Også etter at jeg har aktivert strømsparing. Tviler ikke ett sekund på at Iphone, HTC og andre er betydelig mer brukervennlige, og det uten å ha prøvd dem. Bugs og lite brukervennlighet er det som irriterer med Nokia.

Endret av tepe2
Lenke til kommentar

En ting jeg ikke har greidd å finne ut av:

 

Når man tar bilder legger alle bildene seg i hovedkatalogen i mediamappen. Eks. har man tatt 40 bilder fra en hyttetur ønsker man å merke alle 40 bildene og flytte de over i en mappe som heter "hyttetur 2010" eks. Hvordan gjør dere det når dere flytter filer på denne måten ?

Går greitt å merke 40 filer men jeg finner ingen funksjon for å flytte (klipp ut/lim inn) i menyen.. Vet "legg til i album" funksjon finnes men da blir de kopiert..

Lenke til kommentar

En ting jeg ikke har greidd å finne ut av:

 

Når man tar bilder legger alle bildene seg i hovedkatalogen i mediamappen. Eks. har man tatt 40 bilder fra en hyttetur ønsker man å merke alle 40 bildene og flytte de over i en mappe som heter "hyttetur 2010" eks. Hvordan gjør dere det når dere flytter filer på denne måten ?

Går greitt å merke 40 filer men jeg finner ingen funksjon for å flytte (klipp ut/lim inn) i menyen.. Vet "legg til i album" funksjon finnes men da blir de kopiert..

 

 

hm. tror eg har alle bildene mine lagra slek nokia lagrer de automatisk for meg. Lager i grunn kun album på pcen til oppbevaring:)

 

kopier og lim, alt via pcen da selvsagt.

 

Ser ingen annen løsning i grunn:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...